in

Η διοίκηση της Vodafone απαιτεί την αλλαγή εργοδότη και σύμβασης σε 48 εργαζομένους της με την απειλή της απόλυσης

Την Πέμπτη 16/6 ανακοινώθηκε σε 48 εργαζομένους της διεύθυνσης εξυπηρέτησης πελατών από τις ομάδες SME/Corporate & Mobile Back Office και Enterprise Fixed Ordering Back Office πως από τις 5/7 πρόκειται να μεταφερθούν στην θυγατρική – εργολαβική εταιρεία 360 Connect.

Όπως καταγγέλλει το Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων στην Vodafone – Παναφον, “πρόκειται για τους τελευταίους υπαλλήλους που εργάζονταν στην εξυπηρέτηση πελατών με εργοδότη τη Vodafone. Πλέον σε όλη τη συγκεκριμένη διεύθυνση μένουν ελάχιστοι συνάδελφοι με άμεσο εργοδότη τη Vodafone και με σταθερή σχέση εργασίας, οι περισσότεροι από όσους παραμένουν ανήκουν σε διοικητικές θέσεις.

Το συστηματικό outsourcing που ξεκίνησε η διοίκηση της Vodafone από το 2007 και το εντατικοποίησε στη συγκεκριμένη διεύθυνση από το 2014 είχε στόχο τις σταθερές σχέσεις εργασίας. Αυτό γίνεται πλήρως κατανοητό αν αναλογιστεί κανείς πως η διεύθυνση εξυπηρέτησης πελατών είναι η πολυπληθέστερη (το 60% του προσωπικού περίπου εργάζεται εκεί). Επίσης, πλέον το 80% των απλών υπαλλήλων στην εξυπηρέτηση πελατών αμείβονται με τις κατώτατες αποδοχές της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Η διοίκηση έχει τεράστιο συμφέρον με την αποψίλωση του παλαιότερου σταθερού προσωπικού της μειώνοντας σημαντικά τα μισθολογικά κόστη. Ταυτόχρονα βέβαια, η εκδίωξη των σταθερών σχέσεων εργασίας, η εντατικοποίηση και η χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων καθώς και το outsourcing έχει επιδεινώσει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών -γεγονός που δεν φαίνεται να απασχολεί την εταιρεία.

Αυτονόητα, όσο προχωρά η «εξαφάνιση» του παλαιότερου προσωπικού με διάφορες μεθοδεύσεις, επιδεινώνονται και οι εργασιακές συνθήκες με τις οποίες εργάζονται οι νεότεροι συνάδελφοι με σχέσης εργασίας μέσω επινοικίασης.

Η προφορική ανακοίνωση της επικείμενης μεταφοράς στους 48 συναδέλφους έγινε αρχικά με επίκληση του ΠΔ 178/2002 από τη διοίκηση ενημερώνοντας πως θα γίνει αυθαίρετα και χωρίς να χρειαστεί καμία υπογραφή ή συναίνεση εκ μέρους τους. Καταφανής ήταν η δυσαρέσκεια των συναδέλφων και το γεγονός πως κανένας δεν συναινεί στην μονομερή αλλαγή.

Ωστόσο, την Τρίτη 21/6/2022 η διοίκηση άλλαξε τη ρητορική της. Προηγήθηκε η συνάντηση με το διοικητικό συμβούλιο του Σωματείου μας, στην οποία καταγγείλαμε την παρωδία πρόσκλησης διαβούλευσης -καθώς δεν τηρείται κανένας όρος διαβούλευσης και ανακοινώνονται απλώς προειλημμένες αποφάσεις. Στη συνέχεια αφού ζητήσαμε διευκρινήσεις επί θεμάτων των αλλαγών που ανακοίνωσαν και εκφράσαμε την πλήρη αντίθεσή μας, η διοίκηση αιφνιδιαστικά και χωρίς καμία προειδοποίηση -μισή ώρα περίπου μετά τη συνάντηση- κάλεσε τους εμπλεκόμενους εργαζομένους σε διαδικτυακή συζήτηση. Εκεί ανακοίνωσε πως θα τους κοινοποιηθεί σύμβασης γνωστοποίησης όρων εργασίας (που μπορεί να είναι ουσιαστικά τροποποιητική σύμβαση) βάσει του ΠΔ 156/1994 και την οποία, όποιος συνάδελφος δεν αποδεχθεί να υπογράψει, «δεν θα έχει επιπλέον αντικείμενο εργασίας», όπως είπαν. Στις επίμονες ερωτήσεις αν εννοούν απόλυση δεν απαντούσαν με πρόθεση να εντείνουν τον εκφοβισμό.

Η διοίκηση διαπιστώνοντας το αρνητικό κλίμα στους συναδέλφους και την άρνηση εκ μέρους του Σωματείου να συναινέσει στην μεταφορά, επέλεξε τον γνωστό εκβιασμό της απόλυσης, δείχνοντας το πιο αντεργατικό της πρόσωπο.

Να επισημάνουμε πως ρόλο στη στάση της διοίκησης προφανώς παίζει και η αντίσταση που είχε συναντήσει από άλλες παρόμοιες μεταφορές: Το 2013 με τους περίπου 300 εργαζομένους τεχνικούς του ακραίου δικτύου στην εταιρεία Victus. Το 2018 με τους περίπου 60 συναδέλφους από την τηλεφωνική εξυπηρέτηση εταιρικών πελατών. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν είχε λάβει υπογραφές, είχε αντιμετωπίσει κινητοποιήσεις και εκκρεμεί ακόμη αγωγή για την καταχρηστική και ουσιαστικά παράνομη μεταφορά που επιχείρησε το 2018.

Η διοίκηση φοβάται την κλιμάκωση των αντιδράσεων απέναντι στις αυθαίρετες αλλαγές συμβάσεων που επιχειρεί και για αυτό προσπαθεί να τις προλάβει. Προσπαθεί να προλάβει κάθε αντίδραση που θα εμποδίζει την επιδείνωση των εργασιακών συνθηκών.

Κατά τα άλλα οι δύο εκπρόσωποι της διοίκησης στη συνάντηση με το σωματείο, μετά από τις ερωτήσεις μας, μας ανακοίνωσαν ακόμη τα εξής:

-Οι εργαζόμενοι του τηλεφωνικού τμήματος από τους 48 συναδέλφους θα μετακινηθούν στο κτήριο του Κηφισού (Αγ. Ιωάννης Ρέντης) αλλά θα δοθεί μέσω σύμβασης η δυνατότητα αποδοχής τηλεργασίας αποκλειστικά από το σπίτι τουλάχιστον για 1 έτος.

-Οι εργαζόμενου του back office κινητής & σταθερής θα μετακινηθούν όλοι στο κτήριο της Πειραιώς (Πετράλωνα) και θα εργαστούν όλοι 100% από το γραφείο.

Τα παραπάνω θα ξεκινήσουν από τις 5/7 και θα ολοκληρωθούν έως την 1/9.

Τέλος στην ίδια συνάντηση που πραγματοποιήθηκε 21/6 η διοίκηση ανακοίνωσε και την ένταξη και του τμήματος Complaints Management στο «υβριδικό μοντέλο» εργασίας και την εφαρμογή του το αργότερο από τις 1/9. Οι εκπρόσωποι του Σωματείου ρωτήσαμε αν μέσα στην ατομική σύμβαση εργασίας που θα καλούνται να υπογράψουν οι εργαζόμενοι που θέλουν να ενταχθούν στο «υβριδικό», θα υπάρχει όρος που χειροτερεύει τις εργασιακές του συνθήκες, π.χ. μετατροπή διαλείμματος σε μη εργάσιμο χρόνο και επέκταση του ωραρίου, και οι εκπρόσωποι της διοίκησης το αρνήθηκαν. Σε περαιτέρω διευκρινίσεις που ζητήσαμε σχετικά με το τι θα προβλέπει η ατομική σύμβαση και την «τηλετοιμότητα», μας απάντησαν πως θα στα τμήματα αυτά (που δεν είναι τεχνικά) δεν θα χρειαστεί να μπει σε εφαρμογή, αλλά εμπεριέχεται στους όρους της σύμβασης!”.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Ακυρώνουν τα πτυχία δεκάδων φοιτητών της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΔΙΠΑΕ λόγω λάθους του πανεπιστημίου

Αστυνομικό έλεγχο σε φοιτητές καταγγέλλει το Τμήμα Πληροφορικής του ΑΠΘ