in ,

Επιτροπή προστασίας του Σέιχ Σου: Απειλή για το δάσος η κατασκευή του Fly Over

Τις απειλές για το δάσος του Σείχ Σου από την κατασκευή του Fly Over στη Θεσσαλονίκη επισημαίνει η «Επιτροπή Προστασίας του Σέιχ Σου», μέλη της οποίας προχώρησαν χθες σε διαμαρτυρία στην πλατεία της ΧΑΝΘ κατά τη διάρκεια των αντικυβερνητικών κινητοποιήσεων.

«Τι και αν η χώρα φλέγεται και καταποντίζεται, τι και αν η κυκλοφορία των οχημάτων έχει μειωθεί κατά 35% σε σχέση με το 2010 και 18% σε σχέση με το 2018. Τι και αν η Ελλάδα καταδικάστηκε διότι υπερέβη συστηματικά την ημερήσια οριακή τιμή για τα σωματίδια PM10 στη Θεσσαλονίκη ενώ η δασοκάλυψη στη χώρα μας εξαιτίας των αλλεπάλληλων καταστροφικών πυρκαγιών έχει μειωθεί δραματικά, ο Fly-Over παρ’ ότι ακυρώθηκε η κατασκευή του από το ΣτΕ το 2018 επανέρχεται με επικαιροποιημένη Μελέτη και νέα αδειοδότηση εμμένοντας σε ένα έργο αμφιβόλου χρησιμότητας, καταστροφικού για το δάσος του Σέι Σου που θα κάνει τη ζωή στην πόλη αβίωτη» τονίζει μεταξύ άλλων η Επιτροπή αναφέροντας ότι σύμφωνα με τις μελέτες η κατασκευή του θα διαρκέσει 4 χρόνια και δύο μήνες.

Με το έργο προβλέπονται τροποποιήσεις στην υφιστάμενη περιφερειακή και κατασκευή υπερυψωμένου αυτοκινητόδρομου που όμως δε θα διαθέτει συνδετήριους άξονες με την πόλη. Θα παραλαμβάνει την κυκλοφορία από τα νοσοκομεία και θα τη μεταφέρει μετά το τούνελ των Κωνσταντινοπολίτικων στην υφιστάμενη περιφερειακή, που η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου χαρακτηρίζει ως ανεπαρκή και κορεσμένη.

Με τον Fly Over καθαιρούνται οι συνδετήριες γέφυρες με το Σέιχ Σου-κατεδαφίζεται η μοναδική πεζογέφυρα της οδού Περραιβού. Επίσης αποψιλώνονται 82.000 τμ δάσους, αυξάνεται η αέρια, η ηχητική και η οπτική ρύπανση δεδομένου ότι η υπερυψωμένη λεωφόρος θα είναι ορατή από την πόλη και το δάσος. Επιπλέον δημιουργείται η δυνατότητα χρήσης των δασικών δρόμων από τα φορτηγά της εταιρείας και χωροθετείται εργοτάξιο μεταξύ δάσους-Κηπούπολης-ρέματος Μαλακοπής. Η Επιτροπή Προστασίας του Σέιχ Σου τονίζει ότι για την κατασκευή του θα καταργηθούν δύο λωρίδες στην υφιστάμενη Περιφερειακή τη στιγμή που είναι ελάχιστη ή ανύπαρκτη η χρησιμότητα του έργου αντίθετα θα δημιουργήσει επιπλέον κυκλοφοριακό πρόβλημα στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης.

Θυμίζει ακόμη ότι τον Απρίλιο του 2011 το νέο Ρυθμιστικό για τη Θεσσαλονίκη θεωρούσε επιτακτική ανάγκη την αύξηση του πρασίνου στην πόλη και τη διεύρυνση του Σέιχ Σου. Με το σχεδιαζόμενο οδικό έργο το δάσος συρρικνώνεται αφού θα αποψιλωθούν τουλάχιστον 82.000 τ.μ. δάσους, ενώ θα υποβαθμιστεί και το υπόλοιπο από τα καυσαέρια, τη σκόνη και τον θόρυβο. Δεν λαμβάνονται μέτρα για την προστασία της πανίδας και της χλωρίδας και οι κάτοικοι της πόλης θα στερηθούν πρακτικά τη χρήση του περιαστικού δάσους τόσο κατά το στάδιο της κατασκευής του έργου (εκρήξεις, δονήσεις, θόρυβοι, καυσαέρια, κυκλοφορία φορτηγών στους δασικούς δρόμους, κατεδάφιση γεφυρών) όσο και κατά το στάδιο της λειτουργίας (υψηλή στάθμη θορύβου, οπτική ρύπανση, αύξηση ρύπων).

Επισημαίνει ακόμη τους κινδύνους πυρκαγιάς από τους σπινθήρες των εξατμίσεων των βαρέων οχημάτων, τη ρίψη αποτσίγαρων από τους οδηγούς, τη μειωμένη πρόσβαση των πυροσβεστικών οχημάτων κατά το στάδιο της κατασκευής του.

«Το έργο θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, αφού πέρα από κυκλοφοριακό έμφραγμα μέσα στην πόλη θα αποξενώσει τους πολίτες του Σέιχ Σου, ενώ θα δοκιμάσει τις αντοχές του δάσους που μόλις ανένηψε από τη δοκιμασία προσβολής του από το φλοιοφάγο έντομο (για την αντιμετώπιση του οποίου υλοτομήθηκαν 3.500 δέντρα).

«Το Σέιχ Σου έχει φωνή, ας γίνουμε η φωνή του» καταλήγει στην ανακοίνωσή της Επιτροπή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σταγιάτες-Ελεύθερα Νερά: Προτάσεις για το τεράστιο πρόβλημα υδροδότησης του Βόλου

Γιατί οι καταστροφές που ζούμε δεν είναι «φυσικές». Tου Κωστή Χατζημιχάλη