Αστυνομικό μπλόκο συνάντησαν δημοτικές και περιφερειακές παρατάξεις κατά τη διάρκεια της διαμαρτυρίας τους για την ιδιωτικοποίηση του Μετρό ενώ σε εξέλιξη βρισκόταν η επίσκεψη του πρωθυπουργού στον σταθμό του Μετρό της Αγ. Σοφίας. Ο Κ. Μητσοτάκης παρέστη στην εκδήλωση υπογραφής της σύμβασης για τη διαχείριση, συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης με τον ιταλογαλλικό όμιλο THEMA (THEMA Consortium). Όπως αναφέρουν στα καλέσματά τους το Μετρό θα ιδιωτικοποιηθεί πριν καν λειτουργήσει.
Υπενθυμίζεται ότι το μετρό κλείνει 17 χρόνια που βρίσκεται υπό κατασκευή με το κόστος να αναμένεται να ξεπεράσει μόνο για τη βασική γραμμή το 1,5 δισ. ευρώ ενώ αντίθετα με τις υποσχέσεις του πρωθυπουργού για λειτουργία το 2023, κυβερνητικά στελέχη μιλούν πλέον για το 2025.
«Η σημερινή παραχώρηση της λειτουργίας του μετρό -μια λειτουργία η οποία δυστυχώς ακόμη αργεί- σε εργολάβο είναι άλλη μια κίνηση προς την κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης, με την οποία φυσικά συμπλέει πλήρως για άλλη μια φορά η διοίκηση Ζέρβα, όπως έχει κάνει ήδη και σε άλλους τομείς» τονίζει η δημοτική παράταξη Πόλη Ανάποδα που έδωσε το παρών στη διαμαρτυρία υπενθυμίζοντας ότι ο πρωθυπουργός το 2019 υποσχέθηκε από το βήμα της ΔΕΘ ότι το μετρό θα λειτουργούσε τον Απρίλιο του 2023, δύο χρόνια μετά την τότε προγραμματισμένη του έναρξη το 2021, ώστε να είναι έτοιμος ο σταθμός Βενιζέλου, ενώ τώρα κυβερνητικά στελέχη μιλούν για το 2025, με τους εργολάβους να έχουν λάβει εκατομμύρια ως αποζημιώσεις για καθυστερήσεις με ευθύνη του δημοσίου.
Η Ανταρσία στην Κεντρική Μακεδονία με υποψήφιο περιφερειάρχη τον Θ. Αγαπητό που καλούσε επίσης στη διαμαρτυρία υπενθύμισε την άθλια κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι αστικές συγκοινωνίες ως αποτέλεσμα της χρεοκοπίας του μοντέλου της παράδοσης σε ιδιώτες των κοινωνικών υπηρεσιών. «Οι αστικές συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό και πρέπει να περάσουν ολοκληρωτικά στο δημόσιο, με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο» σημειώνει μεταξύ άλλων στο κάλεσμά της η περιφερειακή παράταξη.
Για απέλπιδα προσπάθεια επίδειξης αποτελεσματικότητας της κυβέρνησης της Ν.Δ. στην εκτέλεση έργων, ώστε να ξεχαστούν, όσο και εάν γίνεται, οι ευθύνες της για την ανεπάρκεια ύπαρξης και λειτουργίας κρατικού μηχανισμού και υποδομών, που αποκαλύφθηκε με τον πιο τραγικό τρόπο στις πλημμύρες και τις καταστροφές που ακολούθησαν στη Θεσσαλία και στο Βόλο, καθώς και στις αδυναμίες αντιμετώπισης των πυρκαγιών, κάνει λόγο η περιφερειακή παράταξη «Συμμαχία Αντίστασης και Ανατροπής» με υποψήφια Περιφερειάρχη τη Δέσποινα Χαραλαμπίδου τονίζοντας την επιμονή στη συνέχιση της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων, με την παράδοση της λειτουργίας και της συντήρησης του μετρό της Θεσσαλονίκης στους ιδιώτες, μέσω της γνωστής διαδικασίας ΣΔΙΤ, σε αντίθεση με την Αθήνα, στην οποία, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, ανήκει στη δημόσια ΣΤΑ.ΣΥ.
Οι δημοτικές και οι περιφερειακές παρατάξεις που αντιδρούν στην ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών δεν ξεχνούν το έγκλημα της απόσπασης των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου ενώ παράλληλα διεκδικούν και υπερασπίζονται δημόσιες δωρεάν και ασφαλείς μετακινήσεις για όλους.