in ,

Ακόμη μια μεγάλη επιτυχία στον ΟΑΣΘ – Φωτιά σε όχημα που αγοράστηκε από τη Λειψία

Ακόμη μια μεγάλη επιτυχία στον ΟΑΣΘ – Φωτιά σε όχημα που αγοράστηκε από τη Λειψία

Σε μεγάλη επιτυχία αναδεικνύεται η αγορά των 50 λεωφορείων από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα καθώς ένα από τα πέντε μεταχειρισμένα λεωφορεία που αγοράστηκαν από τη Λειψία και μπήκαν πρόσφατα στην κυκλοφορία, έπιασε φωτιά τα ξημερώματα της Πέμπτης στον τερματικό σταθμό στην περιοχή του Χορτιάτη.

Ήδη από την ανακοίνωση της απόφασης αγοράς τους, πολίτες, δημοτικές παρατάξεις και κόμματα είχαν καταθέσει ενστάσεις για την κίνηση αυτή τονίζοντας την τρομερή απάθεια της κυβέρνησης για την κατάσταση που βρίσκονται οι συγκοινωνίες και μάλιστα εν μέσω πανδημίας. Είχαν σημειώσει πως η αγορά αυτή αποτελεί ένα δώρο από τον Δήμο Θεσσαλονίκης σε μια κρατική εταιρεία, όπως είναι ο ΟΑΣΘ, την ευθύνη για την ενίσχυση της οποίας έχει αποκλειστικά η κυβέρνηση. Να σημειωθεί ότι τα μεταχειρισμένα λεωφορεία αγοράστηκαν από τα χρήματα των ανταποδοτικών τελών που προορίζονται αποκλειστικά για την καθαριότητα και τον ηλεκτροφωτισμό της πόλης, γεγονός που έχει προκαλέσει επιπλέον αντιδράσεις.

Το περιστατικό αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει τις αρχικές ανησυχίες όχι μόνο ως προς την επιλογή να αγοραστούν τα συγκεκριμένα οχήματα και του τρόπου που έγινε από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, αλλά και ως προς την κατάσταση των οχημάτων που τελικά αγοράστηκαν και μάλιστα σε μεγάλο κόστος (11.000 ευρώ έκαστο και αφού αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία στην πόλη της Λειψίας).

Πρόκειται, δηλαδή, για παλιά οχήματα στα οποία ήταν αναμενόμενο να εκδηλωθούν προβλήματα, και μάλιστα σε μια πόλη που ο φόρτος των συγκοινωνιών ελλείψει επαρκών οχημάτων είναι μεγάλος. Τα οχήματα από τη Λειψία διαθέτουν μόνο δύο πόρτες εκ των οποίων η μία, λόγω των μέτρων που έχουν επιβληθεί για την πανδημία, είναι κλειστή. Πρόκειται επίσης για οχήματα τα οποία δεν διαθέτουν παράθυρα που να ανοίγουν και άρα τη δυνατότητα φυσικού εξαερισμού κάτι που είναι περισσότερο από αναγκαίο στις συνθήκες αυτές. Αλλά πέρα από τα ζητήματα αυτά πλέον τίθεται και το ζήτημα του ελέγχου τους από τον ΟΑΣΘ πριν βγουν στην κυκλοφορία. Δηλαδή από ποιες διαδικασίες ελέγχου πέρασαν προκειμένου να βγουν στην κυκλοφορία; Τι θα συνέβαινε άραγε αν η φωτιά εκδηλωνόταν κατά τη διάρκεια ενός κανονικού δρομολογίου και όχι μετά την μεταφορά πέντε οδηγών στον τερματικό σταθμό; Ποιος θα έφερε την ευθύνη για αυτό; Μπορεί σε συνθήκες οικονομικής κατάρρευσης να θεωρείται αμελητέο το ποσό που θα χρειαστεί για την επισκευή ενός παλιού οχήματος και το οποίο θα ανέλθει στις 6 χιλιάδες ευρώ την στιγμή που θα μποορύσαν να αγοραστούν καινούργια λεωφορεία;

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης με ανακοίνωσή του αποποιείται κάθε ευθύνη για το συμβάν επαίροντας την πρωτοβουλία του να προμηθευτεί τα 50 αυτά λεωφορεία, χαρακτηρίζοντας μάλιστα το κόστος τους εξαιρετικά χαμηλό και εκτιμώντας ότι πριν την προμήθειά τους προηγήθηκε εκτεταμένος τεχνικός έλεγχος από κλιμάκιο του Δήμου και του ΟΑΣΘ που μετέβη στην Λειψία. Στη συνέχεια της ανακοίνωσής του επρρίπτει όλες τις ευθύνες στον ΟΑΣΘ και στην συμβατική υποχρέωσή του για καλή χρήση των οχημάτων αναφέροντας ότι το όχημα ενώ έπρεπε να λειτουργεί στα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης βρέθηκε αδικαιολόγητα στο Χορτιάτη μη εκτελώντας συγκοινωνιακό έργο. Λες και αν κυκλοφορούσε σε κάποιον άλλο δρόμο της πόλης να μην αντιμετώπιζε τα ίδια προβλήματα.

Είναι κωμικοτραγικό το πως η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τους πολίτες μιας πόλης στην οποία η εξάπλωση του ιού έχει χτυπήσει κόκκινο, αλλά ακόμη τραγικότερος είναι ο τρόπος που τους αντιμετωπίζει ο δήμαρχος της πόλης ακόμη και μετά από ένα τέτοιο γεγονός. Ένας δήμαρχος που υποτίθεται ότι γνωρίζει τι συμβαίνει καθημερινά στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ καταλήγει να τα βλέπει όλα απο πλευράς του … καλώς καμωμένα. Ένας δήμαρχος, που τους τελευταίους τουλάχιστουν μήνες εκρηκτικής αύξησης των κρουσμάτων, θα έπρεπε καθημερινά να κάνει παρεμβάσεις στη κυβέρνηση και στον ΟΑΣΘ για το γεγονός ότι δεν είναι ασφαλές να κυκλοφορεί κανείς σε λεωφορεία σαπάκια, σε συνθήκες συνωστισμού, ελλιπούς απολύμανσης και μέτρων προστασίας, σφυρίζει για ακόμη μια φορά αδιάφορα δηλώνοντας με ευκολία ότι «παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στις αστικές συγκοινωνίες, ανησυχεί για τις όποιες αβελτηρίες και καθυστερήσεις και θα προβεί σε οποιεσδήποτε ενέργειες απαιτηθούν»….

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0

Μια θάλασσα μνήμης, ανακάλυψης και παρηγορίας: λαϊκά παραμύθια

#61tiff Μυστικό Συστατικό