in , , ,

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Νέο νομοσχέδιο παραμονές των Πανελλαδικών;

Διευθυντές, σχολικοί σύμβουλοι και μαθητές θα αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς;

Παραμονές Πανελλαδικών εξετάσεων, η κυβέρνηση και η υπουργός Παιδείας κ.Νίκη Κεραμέως, εμφανίζονται διατεθειμένες να ανοίξουν ξανά το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, προκαλώντας νέα αναστάτωση στην εκπαίδευση. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ, το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας αναμένεται να συζητηθεί στο υπουργικό συμβούλιο της ερχόμενης Δευτέρας, ενώ το περιεχόμενό του είναι πιθανό να τεθεί επί τάπητος και σε κυβερνητική σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί σήμερα.

Τα στελέχη εκπαίδευσης

Σημειώνεται εδώ ότι σε χθεσινό αναλυτικό του ρεπορτάζ το alfavita.gr αναφέρθηκε στο θέμα της επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, που αναμένεται να συμπεριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο περί αξιολόγησης, ζήτημα για το οποίο στο υπουργείο Παιδείας το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχει έντονος προβληματισμός για την κρίση – επιλογή στελεχών, που εκκρεμεί από το 2020 και σύμφωνα με τις εξαγγελίες του ΥΠΑΙΘ θα έπρεπε ήδη να είχε δρομολογηθεί.

Θα αξιολογούν και οι μαθητές;

Η εφημερίδα λοιπόν, αναφέρει σήμερα ως ενδεχόμενο να προβλεφθεί ότι και οι μαθητές θα αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς τους -στα πρότυπα των φοιτητών, που συμπληρώνουν φύλλα αξιολόγησης του μαθήματος και των πανεπιστημιακών- αλλά και να θεσπιστούν κίνητρα – μπόνους στους εκπαιδευτικούς που θα σημειώνουν πολύ καλές επιδόσεις. Αναφέρει ειδικότερα ότι την αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών θα κάνουν διευθυντές, σχολικοί σύμβουλοι αλλά και μαθητές. Το τελευταίο, σύμφωνα με ΤΑ ΝΕΑ, αποτελεί μια πραγματική καινοτομία στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς δίνει και στους μαθητές (όπως έγινε στους φοιτητές στην αντίστοιχη διαδικασία αξιολόγησης των ΑΕΙ) τη δυνατότητα να παρέμβουν στην αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία τους. Η αξιολόγηση δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα αλλά αντίθετα θα προβλέπονται και κίνητρα – μπόνους για όσους αριστεύουν τα οποία δεν αποκλείεται να είναι και οικονομικά.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η αξιολόγηση αφορά 180.000 εκπαιδευτικούς (περίπου 20.000 μεταξύ τους τα στελέχη εκπαίδευσης), ενώ θα γίνεται και ετήσια καταγραφή επιδόσεων στα σχολεία και “φάκελοι” εκπαιδευτικών, με στόχο την επιβράβευση της προσπάθειάς τους και τη σκιαγράφηση δυνατοτήτων και αδυναμιών. Η αξιολόγηση των στελεχών θα γίνεται με βάση αντικειμενικά κριτήρια (εμπειρία, τίτλοι σπουδών κ.ο.κ.) αλλά και με ποιοτικά κριτήρια.

Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στις σχολικές μονάδες θα αξιολογούνται μεταξύ άλλων με κριτήρια:

-Το εκπαιδευτικό περιβάλλον. Διαπροσωπικές σχέσεις, παιδαγωγικό κλίμα στη σχολική τάξη, οργάνωση της τάξης.
-Τον σχεδιασμό, προγραμματισμό και προετοιμασία της διδασκαλίας. Αντίληψη των δυνατοτήτων και αναγκών των μαθητών και διαμόρφωση του σχεδιασμού της διδασκαλίας, διδακτικοί στόχοι, διδακτικές επιλογές, διεξαγωγή της διδασκαλίας και αξιολόγηση των μαθητών.
-Την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια. Τυπικές υποχρεώσεις, συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της, επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού.
-Την επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη. Τυπικά προσόντα και επιστημονική ανάπτυξη.

Η απεργία-αποχή

Αυτά αναφέρονται στο ρεπορτάζ της εφημερίδας, χωρίς καμία αναφορά στη στάση των εκπαιδευτικών. Να σημειωθεί λοιπόν ότι οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες έχουν αποφασίσει απεργία-αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης ήδη από το πρώτο της στάδιο. Τα εμφατικά ποσοστά στην απεργία – αποχή (95% στην Πρωτοβάθμια, 87% στη Δευτεροβάθμια) δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν συναινούν στη διαχρονική προσπάθεια των κυβερνήσεων, με όχημα την «αξιολόγηση», να ορθώσουν νέα τείχη στη μόρφωση των παιδιών της λαϊκής οικογένειας, να οξύνουν τις ταξικές διαφορές με την κατηγοριοποίηση, να θρέψουν την επιχειρηματική δραστηριότητα μέσα στα σχολεία, να σπείρουν το φόβο στους εκπαιδευτικούς.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ χαιρέτισε την πολύ μεγάλη συμμετοχή του κλάδου στην απεργία – αποχή από τις διαδικασίες της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης που επέβαλε και ενεργοποίησε προκλητικά η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας με τα σχολεία κλειστά. Το κάλεσμα της Ομοσπονδίας για απεργία – αποχή ήταν απόφαση της τελευταίας Γ/Σ των Προέδρων τον Σεπτέμβρη 2020 που υπερψηφίστηκε με πολύ μεγάλη πλειοψηφία. Η απόφαση για απεργία – αποχή και η απόρριψη της αξιολόγησης, όπως αυτή προβλέπεται στο ν.4692/2020, αγκαλιάστηκε από την συντριπτική πλειοψηφία των ΕΛΜΕ και των εκπαιδευτικών.

Περικοπές μισθών…

Απέναντι στο αραγές μέτωπο των εκπαιδευτικών, η κ.Κεραμέως προχώρησε σε επιχείρηση εκφοβισμού των εκπαιδευτικών να εκτελέσουν το αυτονόητο συνδικαλιστικό τους δικαίωμα της απεργίας- αποχής από την διαδικασία της δημιουργίας ομάδων για την εσωτερική αξιολόγηση της υπουργού Κεραμέως που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ και ΟΛΜΕ. Η ΕΛΜΕ Αιτωλ/νιας κατήγγειλε πριν από δύο εβδομάδες, την περικοπή του ημερομισθίου επτά εκπαιδευτικών του 2ου Λυκείου Ναυπάκτου από τον διευθυντή του σχολείου, λόγω της συμμετοχής τους στην απεργία –αποχή από τη διαδικασία της δημιουργίας ομάδων για την εσωτερική αξιολόγηση ως αδικαιολόγητη, παράνομη και καταχρηστική. Επίσης, ακόμη ένα περιστατικό περικοπής μισθών των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην απεργία – αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης, κατήγγειλε η Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων. Κάποιες από τις περικοπές πάντως ακυρώθηκαν εκ των υστέρων.

Αντιλαμβάνεται κανείς πάντως ότι εφόσον οι πληροφορίες επιβεβαιωθούν, η κ.Κεραμέως ανοίγει ακόμα ένα πεδίο αντιπαράθεσης σε λάθος χρόνο, παραμονές εξετάσεων. Η μήπως το επιλέγει ακριβώς γι’ αυτό;

Πηγή: alfavita.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Παράσταση διαμαρτυρίας ενάντια στον αντιδημοκρατικό νόμο Βορίδη από περιφερειακά και δημοτικά σχήματα

Κινητοποίηση των σπουδαστών των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ ενάντια στην υποβάθμιση των πτυχίων τους