“Επιβάτες της Θεσσαλονίκης” κατά της αύξησης των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ

 Οι “Επιβάτες της Θεσσαλονίκης”*, η συλλογικότητα στην οποία εντάχθηκαν επιτροπές, αυτοδιοικητικές κινήσεις, πολιτικές οργανώσεις,συλλογικότητες και πολλοί ανένταχτοι πολίτες έκανε χθες την πρώτη μαζική παρέμβαση της με κατάληψη στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Από το πρωί γύρω στα 150 άτομα συγκεντρώθηκαν στο άγαλμα του Βενιζέλου και στη συνέχεια παρενέβησαν σε λεωφορεία που κατευθύνονταν προς διαφορετικές διαδρομές μέσα στην πόλη. Κατά την επιβίβαση τους στα λεωφορεία οι “Επιβάτες της Θεσσαλονίκης” αναρτήσαν πανό και ενημερώναν τους επιβιβαζόμενους για τις επικείμενες αυξήσεις ενώ παράλληλα μπλόκαραν την διαδικασία ακύρωσης των εισιτηρίων ως ένδειξη διαμαρτυρίας στις αυξήσεις. Το αίτημα δεν ήταν άλλο από το να παρθεί πίσω η αύξηση των τιμών των εισητηρίων, η οποία ανέρχεται στο ποσοστό του 180%. Την κίνηση αυτή ακολούθησαν όλοι οι πολίτες που επιβιβάζονταν στα λεωφορεία δηλώνοντας “την αγανάκτισή τους για μία ακόμη αύξηση που επιβάλλεται σε καιρούς όπου κόβονται μισθοί και συντάξεις ενώ η ανεργία αυξάνεται κατακόρυφα”.

Να θυμίσουμε ότι ο ΟΑΣΘ αυξάνει το εισιτήριο για μία και μόνο διαδρομή από 60 σε 80 λεπτά, ενώ παράλληλα το εισιτήριο για μία και μόνο μετεπιβίβαση και προς την ίδια κατεύθυνση αυξάνεται από 60 σε 90 λεπτά! Οι “Eπιβάτες της Θεσσαλονίκης” διεκδικούν να καταργηθούν τα εξοντωτικά πρόστιμα που επιβάλει ο ΟΑΘ όπως και επιπλέον δωρεάν μετακινήσεις για τους άνεργους, τους εργαζόμενους κατά το χρόνο που πηγαίνουν και έρχονται στη δουλειά τους, στους φτωχούς τους χαμηλοσυνταξιούχους, τους μαθητές και τους φοιτητές. Απαιτούν επιπλέον να δημοσιοποιηθεί το μετοχολόγιο και ισολογισμοί του ΟΑΣΘ. 

 Ο Γιώργος Θεωδορόπουλος, συντονιστής των επιτροπών “ακρίβεια στοπ” δήλωσε ότι “θα συνεχιστούν οι παρεμβάσεις στα λεωφορεία όπως και στα γραφεία των υπεύθυνων για την υπογραφή της αύξησης υπουργών Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γ.Μαγκριώτη και Σ.Βούγια”. Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ σε ανακοίνωσή της δήλωσε ότι “Είναι προκλητικό να ζητούν από τους επιβάτες να πληρώσουν το κόστος από την μείωση της κρατικής επιχορήγησης. Δεν θα πληρώσουμε οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι και η νεολαία για να διατηρήσουν τα κέρδη τους μια χούφτα μετόχων του ΟΑΣΘ που εδώ και δεκαετίες εκμεταλλεύονται με αποικιακές συμβάσεις τις συγκοινωνίες της πόλης. Με αυτές τις συμβάσεις ο ΟΑΣΘ έχει εξασφαλισμένα κέρδη πολλών εκατομμυρίων ευρώ(επιχορηγούμενα από το κράτος!) ενώ παράλληλα εμποδίζει πρακτικά την δυνατότητα εναλλακτικών μορφών δημόσιων και φθηνών συγκοινωνιών”.

 

 

Λίγα στοιχεία για τον κερδοφόρο παράδεισο του ΟΑΣΘ

Αξιοσημείωτο καταρχήν είναι ότι ο ΟΑΣΘ την τελευταία τριετία αύξησε το το επιχειρηματικό κέρδος κατά € 2.236.544 ή 16%…Τα ετήσια μερίσματα των μετόχων του Ο.Α.Σ.Θ. αυξήθηκαν την περίοδο 2001 – 2009 κατά 26% (παρά την αύξηση των μετοχών σε 415). Από € 30.935,67, το πρώτο έτος της νέας συμφωνίας, σε € 38.995,93 το 2009.

Επιπλέον, ενώ οι μέτοχοι ή ιδιοκτήτες όλων των επιχειρήσεων (ανεξάρτητα από τη νομική μορφή που αυτές έχουν) περιμένουν το τέλος της χρήσης για να διαπιστώσουν το τελικό αποτέλεσμα, οι μέτοχοι του Ο.Α.Σ.Θ. όχι μόνο το γνωρίζουν από την αρχή αλλά και το προεισπράττουν σταδιακά στη διάρκεια της χρήσης καθώς συμπεριλαμβάνεται στην αντισταθμιστική καταβολή. Η κατάργηση αυτής της ρύθμισης και η καταβολή του επιχειρηματικού κέρδους απολογιστικά θα μείωνε την αντισταθμιστική καταβολή (δηλαδή τη δαπάνη του δημοσίου) για τη χρήση 2011 κατά € 16 εκατομμύρια περίπου (ποσό μεγαλύτερο από αυτό που προσδοκάται ότι θα προκύψει από την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων).  Η πρόβλεψη για την καταβολή πρόσθετου επιχειρηματικού κέρδους αποτελεί μία ακόμη πρωτότυπη ρύθμιση σε βάρος του ελληνικού δημοσίου. Σύμφωνα με το Ν. 2898/2001 (άρθρα 5 και 6 της οικονομικής συμφωνίας), αν ο Ο.Α.Σ.Θ., σε οποιαδήποτε χρήση, αυξήσει τα έσοδά του, πέραν των προβλεπομένων ή μειώσει τις δαπάνες έναντι της προηγούμενης χρήσης, δικαιούται πρόσθετου επιχειρηματικού κέρδους το οποίο αποτελείται από τα αντίστοιχα ποσά αύξησης ή μείωσης το οποίο διανέμεται ως ακολούθως: 40% στους μετόχους, 40% στους εργαζόμενους ως πριμ παραγωγικότητας, 20% στο ελληνικό δημόσιο που όμως έχει επιβαρυνθεί με την καταβολή αυξημένης αντισταθμιστικής καταβολής για τη συγκεκριμένη χρήση. Επιπλέον ο Ο.Α.Σ.Θ. δεν διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις. Οι εγκαταστάσεις που χρησιμοποιεί ενοικιάζονται από τον συνεταιρισμό «ΗΡΑΚΛΗΣ», στον οποίο σύμφωνα με πληροφορίες, που έχουν επανειλημμένα αναγραφεί στον τύπο και δεν έχουν διαψευστεί, συμμετέχουν, κυρίως, μέτοχοι του Ο.Α.Σ.Θ. Το 2010, λόγω των σκληρών μέτρων λιτότητας, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε σημαντικά, με αποτέλεσμα να αναμένεται σημαντική αύξηση των εσόδων του Ο.Α.Σ.Θ. Η αύξηση της επιβατικής κίνησης, για τους ίδιους λόγους, αναμένεται να είναι μεγαλύτερη το 2011. Ο ίδιος ο πρόεδρος του Ο.Α.Σ.Θ., δήλωνε («Αγγελιόφορος», 10.09.2010) ότι «Ο οργανισμός κρίνει αυτά τα αποτελέσματα θετικά, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα να εκτιμηθεί ότι θα ακολουθηθεί η ίδια τιμολογιακή πολιτική και το 2011».

Τα στοιχεία έχουν παρθεί από την μελέτη του Γιώργου Τοζίδη, μέλος της πρωτοβουλίας κατοίκων Τούμπας. Για περισσότερα στοιχεία δείτε ολόκληρη την μελέτη.

* Στους Επιβάτες της Θεσσαλονίκης συμμετέχουν οι  παρακάτω συλλογικότητες και εκπρόσωποι φορέων: Επιτροπές Ακρίβεια – STOP, πρωτοβουλία αγώνα δυτικών συνοικιών, πρωτοβουλία κατοίκων Ωραιοκάστρου, Free Bus , ΕΔΟΘ, ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Μαν. Λαμτζίδης, Πρωτοβουλία Πρωτοβάθμιων Σωματείων Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα, 1ος και 2ος σύλλογος δασκάλων Θεσσαλονίκης, το σωματείο μισθωτών τεχνικών Μακεδονίας, μέλη των Δ.Σ της Β’, Δ’ και Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, η περιφερειακή κίνηση “Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα- Μπορούμε να τους σταματήσουμε”, η δημοτική κίνηση “Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη” όπως και η δημοτική κίνηση “Θεσσαλονίκη της ανατροπής κυβένρησης-Ε.Ε, ΔΝΤ, Καλλικράτη”, εκπρόσωποι δημοτικών σχημάτων από όλο το πολεοδομικό συγκρότημα, πολίτες – εργαζόμενοι – επιβάτες

Δείτε το βίντεο των χθεσινών κινητοποιήσεων









Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαπραγματευτικές τρίπλες Μαγκριώτη σχετικά με τα διόδια

Αστυνομικοί κατηγορούνται για βιασμούς αλλοδαπών γυναικών