Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Ο κριτικός κινηματογράφου Στράτος Κερσανίδης γράφει κάθε εβδομάδα για το alterthess τις νέες ταινίες που κάνουν  πρεμιέρα στις κινηματογραφίκές αίθουσες.

ΜΗΝ ΕΝΟΧΛΕΙΤΕ, ΠΑΡΑΚΑΛΩ!
UNE HEURE DE TRANQUILLITÉ

Σκηνοθεσία: Πατρίς Λεκόντ
Πρωταγωνιστούν: Κριστιάν Κλαβιέρ, Καρόλ Μπουκέ, Βαλερί Μπονετόν, Ρόσι Ντε Πάλμα, Στεφάν Ντε Γκρουντ, Σεμπαστιάν Καστρό

Ο γάλλος σκηνοθέτης, που πριν από δύο εβδομάδες μας έκανε να δακρύσουμε με τη συγκινητική «Μια υπόσχεση» τώρα μας προσφέρει άφθονο γέλιο με αυτήν την πανέξυπνη κωμωδία η οποία είναι βασισμένη στο θεατρικό έργο του Φλοριάν Ζελέρ. «Μια ώρα ησυχίας».

Στον πρωταγωνιστικό ρόλο είναι ο απολαυστικός Κριστιάν Κλαβιέρ, ο οποίος έχει συνεργαστεί και στο παρελθόν με το Λεκόντ αλλά πρώτη φορά σε πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ο εν λόγω Μισέλ, λοιπόν, μόλις έχει ανακαλύψει ένα δυσεύρετο άλμπουμ τζαζ μουσικής το οποίο αναζητούσε και το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να πάει στο σπίτι του, να το τοποθετήσει στο πικάπ και να το απολαύσει. Αλλά μόλις οι πρώτες νότες, του χαϊδεύουν γλυκά τα αυτιά αρχίζει το πανηγύρι! Πρώτα απ’ όλα η γυναίκα του, η οποία φορτωμένη από τύψεις θέλει να του ομολογήσει πως τον απάτησε με τον καλύτερό του φίλο, ο οποίος φίλος τον αναζητά επειδή θέλει να του ζητήσει μια συμβουλή. Ο γιος του φέρνει στο σπίτι μερικούς μετανάστες για να τους φιλοξενήσει μερικές μέρες, η ερωμένη του θέλει να του μιλήσει επειγόντως, ένας γείτονας του γίνεται στενός κορσές, η καθαρίστρια προσπαθεί να καθαρίσει το σαλόνι, πολωνοί υδραυλικοί –με τους οποίους δεν μπορεί να συνεννοηθεί- κάνουν επισκευές με καταστροφικά αποτελέσματα, οι γείτονες θέλουν να κάνουν ένα πάρτι και το άλμπουμ παραμένει στο πικάπ και όλοι αναρωτιόμαστε εάν και πότε θα παίξει! Όσο για το Μισέλ προσπαθεί να βρει διεξόδους, λέει ψέματα, οργίζεται, κρύβεται και σε γενικές γραμμές προσπαθεί να αποφύγει το εγκεφαλικό!

Ο Πατρίς Λεκόντ, όταν ρωτήθηκε γιατί επέλεξε το εν λόγω θεατρικό έργο για να το μεταφέρει στον κινηματογράφο, απάντησε: « Χτύπησε μια χορδή μέσα μου. Είδα τον εαυτό μου σε αυτό.  Είμαι υπερκινητικός. Εδώ και χρόνια, κάθε μέρα είναι μια τρέλα με τα πράγματα που κάνω,  χωρίς ένα διάλειμμα, έστω και για μία ώρα. Να έχω χρόνο να σκεφτώ, να καπνίσω ένα τσιγάρο ή απλά να παρακολουθήσω τα σύννεφα που περνούν … Η ταινία απεικονίζει ένα εξαιρετικά εγωιστικό άτομο … δεν ενδιαφέρεται για τις αποκαλύψεις της συζύγου του, τις ανησυχίες της ερωμένης του, τα συναισθήματα του γείτονά του. Έχει μόνο ένα πράγμα στο μυαλό του: να ακούσει αυτό το τζαζ άλμπουμ, το «Me, Myself and I» από έναν Neil Youart, ένα άλμπουμ που έψαχνε για χρόνια… Αυτός ο τύπος αντικατοπτρίζει όλες μας τις ατέλειες. Μπορούμε να τον χλευάσουμε, αλλά και θα γελάσουμε με τα προβλήματά του, καθώς ο ίδιος δεν είναι ένας «καλός άνθρωπος». Δεν θα ήταν αστείο αν αυτός ήταν ένας ευχάριστος άνθρωπος».

Η αλήθεια είναι πως ο χαρακτήρας του Μισέλ είναι εγωιστής και πονηρός. Ο Λεκόντ δεν επιλέγει έναν άνθρωπο καλόβολο ο οποίος πέφτει θύμα των συγκυριών. Αλλά έναν τύπο που θεωρεί πως είναι το κέντρο του κόσμου, πως αυτός δικαιούται να ζει όπως θέλει αλλά δεν ισχύει το ίδιο και για τους ανθρώπους γύρω του. Ένας τέτοιος χαρακτήρας, λοιπόν, όταν βρίσκεται στο επίκεντρο διαβολικών συμβάντων δημιουργεί ένα εκρηκτικό μείγμα που προκαλεί άφθονο γέλιο. Με μαεστρία ο Λεκόντ κινεί την κάμερά του μέσα στον κλειστό χώρο του διαμερίσματος, στο ασανσέρ, τις σκάλες, ανάμεσα σε πλήθος ανθρώπων που δημιουργούν ατμόσφαιρα συνωστισμού, φωνάζουν και ζητούν κάτι από το Μισέλ ο οποίος το μόνο που θέλει είναι να ακούσει το δίσκο του!

Λέει χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης: «Η ταινία πάει πάρα πολύ γρήγορα, οι χαρακτήρες γίνονται μαριονέτες που αντιδρούν στο τράβηγμα των χορδών τους. Αυτό που μου αρέσει, είναι να συνεχίσω να κινηματογραφώ φανταστικούς χαρακτήρες, αλλά στους οποίους μπορείτε να αναγνωρίσετε τον εαυτό σας . Αν συμβαίνει όλη αυτή η φασαρία μπροστά σου  χωρίς το κοινό να είναι σε θέση να ταυτιστεί με αυτή, έχω αποτύχει. Η Ρόσι ντε Πάλμα, που παίζει την καθαρίστρια, είναι εκκεντρική, άγρια και σουρεαλ: την φαντάζεσαι να έχει ξεπηδήσει απ’ ευθείας από ταινία του Αλμοδόβαρ, αλλά παρ’ όλα αυτά, είναι αληθινή. Δεν θα μπορούσα να σκηνοθετήσω μια ταινία που είναι αποσυνδεδεμένη από την καθημερινότητα».

Ταινία διασκεδαστική με την εξασκημένη ματιά του Πατρίς Λεκόντ να πέφτει επάνω στους χαρακτήρες, να αποδομεί σχέσεις, να δημιουργεί καταστάσεις, να μην αφήνει το θεατή να ξεχαστεί βάζοντάς τον διαρκώς στο παιχνίδι. Ανάλαφρος, απολαυστικός, δηκτικός, ειρωνικός και πάντα τρυφερός, ο Λεκόντ σκηνοθετεί την κωμωδία της χρονιάς!

 

ΝΕΑ ΚΑΙ ΑΘΩΑ
YOUNG AND IINNOCENT

Σκηνοθεσία: Άλφρεντ Χίτσκοκ
Πρωταγωνιστούν: Νόβα Πίλμπι, Ντέρικ Ντε Μάρνεϊ, Τζον Λόνγκντεν, Πέρσι Μάρμοντ

Ο Ρόμπερτ θεωρείται ένοχος επειδή η γυναίκα στραγγαλίστηκε με τη ζώνη του αδιάβροχού του αλλά εκείνος ισχυρίζεται πως την ίδια μέρα κάποιος του το είχε κλέψει. Καταφέρνει να το σκάσει και με τη βοήθεια της Έρικα, κόρης του αρχηγού της αστυνομίας, αναζητά τον κλέφτη του αδιάβροχού του, κάτι που θα τον απαλλάξει από τις κατηγορίες. Με την αστυνομία να τους ακολουθεί οι δύο εραστές θα βρουν ένα ζητιάνο ο οποίος έχει το αδιάβροχο ο οποίος θα τους βοηθήσει να βρουν τον άνδρα ο οποίος –όπως ισχυρίζεται- του το χάρισε!

Μια ταινία που ο μετρ του σασπένς, Άλφρεντ Χίτσκοκ, γύρισε το 1937 στην Αγγλία και η οποία είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα της Τζόζεφιν Τέι, «Ένα σελίνι για κεριά» στην οποία αφηγείται τον αγώνα ενός άνδρα, ο οποίος κατηγορείται για το φόνο μια γυναίκας, να αποδείξει την αθωότητα του.

Δεν υπάρχει τίποτε περισσότερο να γράψω για μια ταινία του μεγάλου Άλφρεντ Χίτσκοκ, από όσα έχουν γραφτεί μέχρι σήμερα για το ταλέντο του, το πλούσιο έργο του, την ευφυή σκηνοθεσία του.

Σασπένς διανθισμένο με χιούμορ και εμπνευσμένα πλάνα σεκάνς, όπως εκείνο στο φινάλε με την κάμερα να κάνει γενικό πλάνο στην αίθουσα, να κινείται προς την ορχήστρα και τέλος να καταλήγει επάνω σε έναν μουσικό, αποκαλύπτοντας τον ένοχο.

Αυτήν είναι η 25η ταινία του Χίτσκοκ, ο οποίος γύρισε συνολικά 59 ταινίες με πρώτη τον «Αριθμό 13», το 1922.

Προτάθηκε έξι φορές για το βραβείο Όσκαρ Σκηνοθεσίας, αλλά δεν το κέρδισε ποτέ! 

Ένα χαρακτηριστικό στις περισσότερες ταινίες του, είναι η εμφάνιση που κάνει ο ίδιος ο Χίτσκοκ σε ρόλους κομπάρσου. Ο όρος στα αγγλικά είναι cameo appearance. Για τους φανατικούς του Χίτσκοκ, να αναφέρουμε ότι στη συγκεκριμένη ταινία εμφανίζεται ως φωτογράφος στο δικαστήριο στο 15΄.

 

ΜΑΝΤΑΜ ΜΠΟΒΑΡΙ
MADAME BOVARY

Σκηνοθεσία: Σόφι Μπαρτ
Πρωταγωνιστούν: Μία Ουασικόφσκα, Έζρα Μίλερ, Πολ Τζιαμάτι, Ρις Ίφανς, Χένρι Λόιντ Χιουζ, Λόγκαν Μάρσαλ-Γκριν

Κινηματογραφική μεταφορά του πασίγνωστου και πολυδιαβασμένου βιβλίου του Γκουστάβ Φλομπέρ.

Η νεαρή Έμμα θέλοντας να ξεφύγει από την ασφυκτική ζωή που ζει στη φάρμα του πατέρα της, δέχεται την πρόταση γάμου που της κάνει ο γιατρός, Σαρλ Μποβαρί. Όμως η νέα της ζωή δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες της και αναζητά ξανά τρόπους για να ξεφύγει. Τη γοητεύει η υψηλή κοινωνία και έτσι η Έμμα θα αρχίσει να αναζητά την κοινωνική της καταξίωση μέσα από εραστές οι οποίοι ανήκουν στην ανώτερη τάξη. Όμως τα αποτελέσματα θα είναι τραγικά καθώς η Μαντάμ Μποβαρί θα βρεθεί αντιμέτωπη με τεράστια χρέη και η συμπεριφορά της θα αρχίσει να γίνεται αλλοπρόσαλλη.

Η αυστραλέζα σκηνοθέτιδα, Μία Ουασικόφσκα, λέει: «Η Έμμα Μποβαρί θα είναι για πάντα ένα αίνιγμα, ένας ενδιαφέρων και μαγνητικός χαρακτήρας, αλλά καθώς ωριμάζω, την καταλαβαίνω καλύτερα. Ήπια, ντελικάτη, τρυφερή, γενναιόδωρη, εμμονοληπτική, η Έμμα μπορεί επίσης να γίνει επιθετική, επαναστάτης, μαχητική, προκλητική και αδιάλλακτη στην μάχη της για ανεξαρτησία και ικανοποίηση των πιο άγριων επιθυμιών και ορέξεων της. Είναι ένας χαρακτήρας με τον οποίο ο αναγνώστης εξελίσσεται και ωριμάζει. Αλλά το μυθιστόρημα παραμένει αιώνια νέο».

 

ΠΑΡΑΞΕΝΗ ΜΑΓΕΙΑ
STRANGE MAGIC

Σκηνοθεσία: Γκάρι Ράιντστρομ

Ένα μαγικό φίλτρο διεκδικούν οι ήρωες του υπέροχου αυτού παραμυθιού. Μια πριγκίπισσα η οποία έχει απαρνηθεί την αγάπη, ένας κακός αλλά ευαίσθητος, η νεράιδα Ζαχαρένια, ένα ξωτικό, ένα πονηρό ιμπ και ένας ιππότης «μα τι ιππότης!», αποτελούν την παρέα της νέας αυτής παραγωγής της εταιρίας Λούκασφιλμ. 

Εμπνευσμένη από το «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας», του Σέξπιρ, η εντυπωσιακή αυτή ταινία κινουμένων σχεδίων είναι μιούζικαλ στο οποίο ακούμε τραγούδια του Έλβις Πρίσλεϊ αλλά και των Μπιγιονσέ και Λέιντι Γκάγκα. 

 

SAN ANDREAS: ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΡΗΓΜΑ
SAN ANDREAS

Σκηνοθεσία: Μπραντ Πέιτον
Πρωταγωνιστούν: Ντουάιτ Τζόνσον, Αλεξάντρα Νταντάριο, Κάρλα Κουτζίνο, Κόλτον Χέινς, Πολ Τζιαμάτι, Κάιλι Μινόγκ, Μόργκαν Γκρίφιν, Άρτσι Παντζαμπί, Γουίλ Γιουν Λι

Ταινία έντονης δράσης η οποία μας μεταφέρει στο Σαν Φρανσίσκο, στην Καλιφόρνια όπου υπάρχει το γνωστό για τους σεισμούς που προκαλεί, ρήγμα του Αγίου Ανδρέα. Ένας τέτοιος σεισμός έντασης 9 Ρίχτερ θα πλήξει την περιοχή. Ο Μπλέικ, ένας διασώστης πιλότος σε ελικόπτερο θα συνταξιδέψει μαζί με την εν διαστάσει σύζυγό του από το Λος Άντζελες, για να βρουν και να σώσουν την κόρη τους. Το ταξίδι είναι επικίνδυνο αλλά τελικά κρύβει περισσότερους κινδύνους από όσους φανταζόταν.¨

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Η Άντα Κολάου στη Θεσσαλονίκη… Του Θεόφιλου Σιχλετίδη

2ο Αντιφασιστικό τουρνουά μαχητικών τεχνών