Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Ο κριτικός κινηματογράφου Στράτος Κερσανίδης γράφει κάθε εβδομάδα για το alterthess τις νέες ταινίες που κάνουν  πρεμιέρα στις κινηματογραφίκές αίθουσες.

ΔΙΠΛΗ ΖΩΗ
ZWEI LEBEN
Σκηνοθεσία:
Γκεόργκ Μάας, Τζούντιθ Κάουφμαν
Πρωταγωνιστούν: Τζούλιαν Κόλερ, Λιβ Ούλμαν, Σβεν Νόρντιν, Κεν Ντιούκεν

Πριν από μερικές μέρες συμπληρώθηκαν 24 χρόνια από τη μέρα που έπεσε το τείχος του Βερολίνου, κατάλοιπο του Ψυχρού Πολέμου, και η διαιρεμένη Γερμανία, επανενώθηκε σε μία χώρα κλείνοντας ένα τραύμα για τη συλλογική συνείδηση των Γερμανών.

Όμως η Γερμανία εκτός από το τραύμα της διαίρεσης, έχει ακόμη ένα τραύμα, πολύ πιο βαθύ που στοιχειώνει ακόμη τη ψυχή του γερμανικού έθνους: το ναζισμό!

Όλο αυτό το βάρος της Ιστορίας έχει σημαδέψει τους ανθρώπους και τις ζωές τους, κάποιοι το κουβάλησαν στους ώμους τους και τους άφησε ανεξίτηλα σημάδια.

Σε μια τέτοια ιστορία είναι βασισμένη η ταινία «Διπλή ζωή», αληθινά γεγονότα όπως τα έγραψε η Χάνελορε Χίπε, στο βιβλίο της «Παγωμένες ηλικίες» (Eiszeiten).

Η Κατρίν ζει στη Νορβηγία, μαζί με τη μητέρα της, τον άντρα της, την κόρη της και την εγγονή της. Όμως έχει μεγαλώσει στην Ανατολική Γερμανία, σε κάποιο ορφανοτροφείο. Κι αυτό επειδή ήταν καρπός του έρωτα ενός γερμανού στρατιώτη και μιας Νορβηγίδας, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Μικρή μεταφέρθηκε στη Γερμανία κατ’ εντολή των ναζί και μετά τον πόλεμο και το χωρισμό της χώρας, βρέθηκε στο ανατολικό της μέρος. Μεγαλώνοντας κατάφερε να φύγει από την Ανατολική Γερμανία, έφτασε στη Νορβηγία προς αναζήτηση της μητέρας της, τη βρήκε και δημιούργησε την οικογένειά της. Όμως αυτή η ειδυλλιακή ζωή που έφτιαξε η Κατρίν αυτά τα 20 χρόνια θα αρχίσει να αποδομείται όταν ένας δικηγόρος την καλεί ως μάρτυρα σε μια δίκη εναντίον του νορβηγικού κράτους, η οποία αφορά τα παιδιά που γεννήθηκαν στη διάρκεια του πολέμου και εστάλησαν στη Γερμανία. Τα πάντα βρίσκονται σε κίνδυνο, το παρελθόν αποκαλύπτεται, η οικογενειακή της ευτυχία καταρρέει. Τελικά ολόκληρη η ζωή της Κατρίν ήταν ένα ψέμα, ήταν δυο ζωές με τη μία να κρύβει την άλλη και την ίδια τη γυναίκα να βρίσκει την ευτυχία μέσα στην ψεύτικη που ήταν, όμως, μια ζωή αληθινή!

Ταινία σκηνοθετημένη με μαεστρία που χρησιμοποιεί το φλας μπακ για να συνδέσει το χρόνο και τις δυο ζωές της ηρωίδας. Οι σκηνοθέτες πιάνονται από το βιβλίο της Χίπε και αφηγούνται μια ιστορία που βασίζεται στην πραγματικότητα αλλά οι χαρακτήρες είναι φανταστικοί. Τα φλας μπακ, που αρχικά μας μπερδεύουν για να μας αποκαλύψουν στο τέλος την αλήθεια, χρησιμεύουν και για της δημιουργία ενός κλίματος αγωνίας, προσμονής και συνεχών ανατροπών. Αυτό που παρακολουθούμε εξελίσσεται διαρκώς, ανεβάζει την αδρεναλίνη, ανατρέπει ισορροπίες. Η Ιστορία παίζει άσχημα παιχνίδια στις πλάτες των ανθρώπων, η Κατρίν κουβαλά επάνω της στίγματα ναζιστικής παράνοιας και ιστορίες ψυχροπολεμικής τρέλας. Κι αυτό που βλέπουμε να ξεκινά ως οικογενειακό δράμα, μετατρέπεται σε ένα εξαιρετικό θρίλερ με συνεχείς ανατροπές αλλά και σε μια περιπέτεια κατασκοπίας βγαλμένη από τις καλύτερες στιγμές βιβλίων και ταινιών τους είδους. Αλλά η ταινία των Μάας και Κάουφμαν διαθέτει και κάτι ακόμη, κάτι που την κάνει ακόμη πιο ζωντανή και πιο αληθινή. Είναι η πραγματικότητα της Ιστορίας, είναι οι μνήμες των λαών, είναι τα προδομένα όνειρα και οι διαψεύσεις. Τέλος, είναι εκείνη η επιθυμία του ανθρώπου να βρει κάποτε τη λύτρωση, να βρει το λιμάνι του, αφήνοντας πίσω όσα τον πονούν. Ακόμη κι αν χρειαστεί να υποδυθεί πως είναι κάποιος άλλος.

BELLE
Σκηνοθεσία:
Άμα Ασάντε
Πρωταγωνιστούν: Γκούγκου Μπάθα Ρο, Τομ Γουίλκινσον, Έμιλι Γουότσον, Σούζαν Μπράουν, Τόνι Έκλες, Τομ Φέλτον, Σάρα Γκαντόν, Ντέιβιντ Γκαντ, Μάθιου Γκουντ, Άλαν Μακένα, Σαμ Ριντ, Μιράντα Ρίτσαρντσον, Τζέιμς Νόρτον

Η Ντάιντο Μπελ είναι η μαύρη κόρη της παράνομης σχέσης του σερ Τζον Λίντσεϊ, ναυάρχου του Βασιλικού Ναυτικού, και μιας σκλάβας από την Αφρική. Ο πατέρας της την φέρνει στην Μεγάλη Βρετανία και την αφήνει στις φροντίδες του θείου της, Λόρδου Μάνσφιλντ.

Παρά τα συντηρητικά ήθη της εποχής, η Ντάιντο ανατρέφεται ως αριστοκράτισσα σε μια εντυπωσιακή έπαυλη της επαρχίας μαζί με την ξαδέλφη της Ελίζαμπεθ Μάρεϊ, στα τέλη του 1700.

Εκεί η Μπελ θα ερωτευτεί το νεαρό γιο ενός εφημέριου ο οποίος είναι αποφασισμένος να αλλάξει τα πράγματα. Έτσι με τη βοήθεια της αγαπημένης του, καταφέρνουν να πείσουν τον Λόρδο Μάνσφιλντ, ο οποίος είναι υπουργός Δικαιοσύνης, να βάλει τέλος, στο θεσμό της δουλείας στην Αγγλία.

Η ταινία είναι βασισμένη στην αληθινή ιστορία της μιγάδας Μπελ και των διακρίσεων σε βάρος της στην αριστοκρατική κοινωνία της Αγγλίας του 18ου αιώνα. Ένα δράμα εποχής σε σενάριο και σκηνοθεσία της βραβευμένης, Άμα Ασάντε, που συνηθίζει να μιλάει μέσα από τις ταινίες της για το πρόβλημα του φυλετικού και πανταχού παρόντα, συγκαλυμμένου ρατσισμού.

Η συγγραφέας Πόλα Μπερν έγραψε το ομώνυμο βιβλίο για τη ζωή της Μπελ, το οποίο είναι εμπνευσμένο από την αληθινή ιστορία της. Η συγγραφέας καταγράφει πώς η ζωή μιας γυναίκας που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν ακούσει ποτέ το όνομά της, βοήθησε να ανοίξει ο δρόμος για μεγάλες αλλαγές και το οριστικό τέλος της δουλείας στη Μεγάλη Βρετανία.

Η πρωταγωνίστρια της ταινίας, Γκούγκου Μπάθα-Ρο, λέει: «Η συγκεκριμένη ιστορία σε εμπνέει και σε ενθουσιάζει. Ειλικρινά ελπίζω το κοινό να το αισθανθεί αυτό μέσα από το ταξίδι της Ντάιντο, η οποία από ένα νεαρό, ανασφαλές κορίτσι που δεν ξέρει ποια είναι η θέση του στον κόσμο, μεταμορφώνεται σε μια γυναίκα που αποκτά θάρρος και υπερασπίζεται τις απόψεις της. Οι θεατές θα το καταλάβουν όλο αυτό. Είναι ωραίο να αισθάνεσαι άνετα με το χρώμα σου, με το ποια είσαι».

PARTY GIRL
Σκηνοθεσία:
Μαρί Αματσουκελί-Μπαρσάκ, Κλερ Μπερζέ, Σαμουέλ Τεΐς
Πρωταγωνιστούν: Αντζελίκ Λιτσενμπούργκερ, Ζόζεφ Μπουρ, Μάριο Τεΐς, Σάμιουελ Τεΐς

Η 60χρονη Αντζελίκ έχει περάσει όλη της τη ζωή σε στριπτιτζάδικα και νάιτ κλαμπ. Λατρεύει τα πάρτι και τους άντρες. Όταν ο πιο καλός της πελάτης, ο Μισέλ, της ζητά να τον παντρευτεί, εκείνη θα το σκεφτεί και θα πει το «ναι». Βασισμένη σε αληθινά περιστατικά, οι τρεις σκηνοθέτες του θαυμάσιου αυτού δράματος έβαλαν την πραγματική Ανζελίκ να υποδυθεί τον εαυτό της και προκάλεσαν αίσθηση, κερδίζοντας τη Χρυσή Κάμερα στις Κάνες.

Η ταινία είναι εμπνευσμένη από τη ζωή της Αντζελίκ, μητέρας ενός από τους τρεις σκηνοθέτες, του Σάμιουελ. Η τολμηρή αυτή γυναίκα ξεδίπλωσε τον εαυτό της και τη ζωή της μπροστά στο φακό μιλώντας για όλα.

Οι  τρεις σκηνοθέτες είναι φίλοι που γνωρίζονται πολλά χρόνια και αυτό τους βοήθησε να δημιουργήσουν μια πιο ανθρώπινα ζεστή ταινία. Η ιδέα τους ήρθε όταν η πρωταγωνίστριά τους αποφάσισε εντελώς ξαφνικά πριν από μερικά χρόνια, να παντρευτεί. Ήταν ήδη 60 ετών και είχε ζήσει μια πολύ έντονη –στα όρια του ξεσαλώματος- ζωή. Η ταινία επικεντρώνεται στην προσωπική ελευθερία και την αξία της, μαζί αξίες όπως η αγάπη, η οικογένεια και η αφοσίωση.

FURY
Σκηνοθεσία:
Ντέιβιντ Αγιέρ
Πρωταγωνιστούν: Μπραντ Πιτ, Σία Λαμπεφ, Λόγκαν Λέρμαν, Τζον Μπέρνταλ, Μάικλ Πένια

Απρίλιος, 1945. Οι Σύμμαχοι σχεδιάζουν την τελευταία αντεπίθεση στην Ευρώπη. Ο σκληροτράχηλος λοχίας Γουόρνταντι ηγείται μιας εξαιρετικά επικίνδυνης αποστολής σε εχθρικό έδαφος, έχοντας στη διάθεση του μόνο ένα τανκ και ένα τετραμελές πλήρωμα.

Ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Άγιερ, εξηγεί: «Ο πόλεμος έχει σχεδόν τελειώσει και μαζί του καταρρέει και η ναζιστική αυτοκρατορία. Πρόκειται για μια διαφορετική προσέγγιση από τις κλασσικές πολεμικές ταινίες, όπου οι σύμμαχοι επικρατούν κατά κράτος. Εδώ πια μιλάμε για μια ξεχασμένη περίοδο της ιστορίας, τις τελευταίες στιγμές των Ναζί. Οι αμερικάνικες δυνάμεις μάχονται με τις στρατιές του Αδόλφου Χίτλερ για πολλά χρόνια.

Οι άντρες είναι αποδεκατισμένοι και εξουθενωμένοι. Στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο είχες μόνο δύο επιλογές, όταν πολεμούσες: είτε θα σε σκότωναν, είτε θα τραυματιζόσουν βαριά και θα επέστρεφες σπίτι».

Η ΑΛΛΗ ΜΠΟΒΑΡΙ  
GEMMA BOVARY
Σκηνοθεσία:
Αν Φοντέιν
Πρωταγωνιστούν: Τζέμα Άρτερτον, Φαμπρίς Λουκινί, Τζέισον Φλέμινγκ

Η πανέμορφη Τζέμα είναι η δεύτερη σύζυγος για τον Τσάρλι Μποβαρί. Ο άνδρας της έχει παιδιά από τον προηγούμενο γάμο της, κάτι που δεν κάνει ιδιαίτερα χαρούμενη την Τζέμα. Αλλά και η πρώην σύζυγος του άνδρα της δε μοιάζει πολυσυμπαθεί τη νέα σύντροφο του Τσάρλι.  Επειδή η Τζέμα αντιπαθεί το Λονδίνο και αρχίζει να έχει προβλήματα συμπεριφοράς, ο άντρας της, την παίρνει και μετακομίζουν στη Νορμανδία. Σύντομα όμως ο αρχικός της ενθουσιασμός εξανεμίζεται.

Η ταινία αποτελεί μια διαφορετική προσέγγιση της πασίγνωστης ηρωίδας του Γκιστάβ Φλομπέρ. Η εκδοχή της Αν Φοντέιν είναι βασισμένη στο κόμικς – μυθιστόρημα του Πόσι Σίμοντς, το οποίο πρωτοδημοσιεύτηκε σε συνέχειες στην εφημερίδα Γκάρντιαν και εκδόθηκε σε βιβλίο το 1999.

ΑΓΩΝΕΣ ΠΕΙΝΑΣ: Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ – ΜΕΡΟΣ 1
THE HUNGER GAMES: MOCKINGJAY – PART 1
Σκηνοθεσία:
Φράνσις Λόρενς
Πρωταγωνιστούν: Τζένιφερ Λόρενς, Τζος Χάτσερσον, Λίαμ Χέμσγουορθ, Γούντι Χάρελσον, Ελίζαμπεθ Μπανκς, Τζούλιαν Μουρ, Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, Τζέφρι Ράιτ, Στάνλεϊ Τούτσι, Ντόναλντ Σάδερλαντ, Τόμπι Τζόουνς, Γουίλοου Σιλντς, Σαμ Κλάφλιν, Τζένα Μαλόουν

Η Κάτνις  βρίσκεται στην Περιοχή 13, αμέσως μετά την κατάρρευση των Αγώνων. Με την καθοδήγηση της Προέδρου Κόιν, και τις συμβουλές των στενών της φίλων, η Κάτνις ανοίγει τα φτερά της για να σώσει τον Πίτα, αλλά και ολόκληρο το έθνος με το θάρρος της. Η ταινία βασίζεται στο τρίτο μέρος των βιβλίων Αγώνες Πείνας , «Κοτσυφόκισσα» της Σούζαν Κόλινς, που στη χώρα μας κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πλατύπους.

«Γιγαντιαία», χαρακτηρίζει την ταινία, ο σκηνοθέτης, Φράνσις Λόρενς, ο οποίος λέει: «Συναισθηματικά, η Κάτνις είναι σα πρόσφυγας σε ξένη χωρά, στην αρχή της ιστορίας μας. Συνειδητοποιεί ότι δε μπορεί να παραμερίσει και να μην κάνει τίποτα. Όλοι οι άνθρωποι που αγαπά, κινδυνεύουν. Θα κάνει τα πάντα για να είναι ασφαλείς». Και συνεχίζει: «Το ρίσκο ήταν πάντα πολύ μεγάλο στους Αγώνες Πείνας, αλλά τώρα ανοίγεται σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι ίδιοι οι Αγώνες μπορεί να μην υπάρχουν πια, αλλά ο κίνδυνος της καταστολής βρίσκεται πλέον επάνω από ολόκληρη την Πάνεμ. Αυτό το κεφάλαιο μας έδωσε τη δυνατότητα να αποκάλυψουμε νέες τοποθεσίες και εντυπωσιακές σκηνές δράσης».

ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
DER BANKER: MASTER OF THE UNIVERSE
Σκηνοθεσία:
Μαρκ Μπάουντερ

Ήταν ένας από τους κορυφαίους γερμανούς τραπεζίτες, ο οποίος αναπολεί πλέον τα χρόνια που δούλευε σε μερικές από τις μεγαλύτερες τράπεζες του κόσμου. Τώρα, μιλά στην κάμερα καθισμένος σε ένα άδειο κτίριο στο κέντρο της Φρανκφούρτης.

Τα γκόλντεν μπόις, το χρηματοπιστωτικό σύστημα, οι αγορές, η ύφεση. Όλα αυτά μέσα από την αφήγηση ενός ανθρώπου που υπηρέτησε πιστά το σύστημα και πιστεύει ακόμη, όπως φαίνεται, σε αυτό.

Ένα ντοκιμαντέρ για τη θρησκεία του χρήματος, τη μεγαλομανία ενός κόσμου πλασματικής ευτυχίας και εφήμερης δύναμης, τα ηθικά διλήμματα και η προσωπική ζωή των ανθρώπων που κρύβονται πίσω από τους τραπεζικούς κολοσσούς.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ο Γιάννος στη Χώρα που Κανένα Δάκρυ δεν Κυλά. Του Απόστολου Λυκεσά

Alterthess: Ιστορίες αναγνωστών από τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ