Σε καθεστώς αναμονής διοίκησης είναι της Εγνατία Οδός Α.Ε.
Η Εγνατία Οδός Α.Ε. παραμένει ουσιαστικά χωρίς Διοίκηση πάνω από ένα χρόνο. Μετά τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015 και μέχρι τις αρχές του Απριλίου του 2015 Διοίκηση-«με τα μολύβια κατεβασμένα»- ασκούσε ο διορισμένος από την κυβέρνηση Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ κ. Γ. Σκόδρας με τη διπλή ιδιότητα προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου.
Μετά από διαδοχικές παραιτήσεις μελών του Δ.Σ. και προσωρινών αναλήψεων καθηκόντων προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου, στις 10 Δεκεμβρίου του 2015 ο εκτελών χρέη προέδρου κ. Ζαφ. Σακελλάρης, αιφνιδιαστικά και εκτός ημερήσιας διάταξης, εισήγαγε θέμα για την εκλογή νέου προέδρου. Από τη συνεδρίαση αποχώρησαν τα 3 από τα 7 μέλη του Δ.Σ. και οι υπόλοιποι 4 εξέλεξαν πρόεδρο τον κ. Δ. Ρούτο και διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Γ. Κολλιόπουλο, έπειτα από πρόταση του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ κ. Στ. Πιτσιόρλα. Η απόφαση κρίνεται ως προς τη νομιμότητά της για τη διαδικασία που τηρήθηκε και επιπρόσθετα του γεγονότος ότι οι κ.κ. Ρούτος και Κολλιόπουλος ουδέποτε πέρασαν από τη διαδικασία έγκρισης από τη σχετική επιτροπή της Βουλής.
Οι «μονομερείς» πρωτοβουλίες του κ. Στ. Πιτσιόρλα απαντήθηκαν από τον υπουργό Υποδομών κ. Χρ. Σπίρτζη, ο οποίος με ανάλογο «μονομερή» τρόπο θεωρώντας ως μη νόμιμα υφιστάμενο το δίδυμο επιλογής Πιτσιόρλα πρότεινε, στις 27 Δεκεμβρίου 2015, ως πρόεδρο τον κ. Απ. Αντωνούδη και διευθύνουσα σύμβουλο την κυρία Γλ. Καλφακάκου. Το νέο ηγετικό δίδυμο πέρασε από την επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής, στις 7 Ιανουαρίου 2016.
Έκτοτε δεν έχει ακόμα συγκληθεί η Γενική Συνέλευση της εταιρίας ώστε να οριστούν ως νέα μέλη και να αναλάβουν τα καθήκοντα τους ο κ. Αντωνούδης και η κυρία Καλφακάκου.
Είναι προφανές ότι πίσω από την άγρια κόντρα Πιτσιόρλα-Σπίρτζη υπάρχουν μεγάλα και αντικρουόμενα συμφέροντα ξένων και ντόπιων εργολάβων και οι δυο μετοχικές παρατάξεις θα διεκδικήσουν με ένταση για λογαριασμό τους τον έλεγχο της εταιρίας που έχει μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο και έχει υπαχθεί στο ΤΑΙΠΕΔ.
Όταν συγκρούονται οι «παράλληλες» εκδοχές του μνημονιακού καθεστώτος συνήθως κερδίζει το ΤΑΙΠΕΔ. Στη συγκεκριμένη όμως περίπτωση ο υπουργός κ. Σπίρτζης έχει ερείσματα και άριστες σχέσεις με το βαθύ κράτος των μεγαλοεργολάβών και η σύγκρουσή του με το ΤΑΙΠΕΔ και τον κ. Πιτσιόρλα θα είναι σκληρή. Ο Σπίρτζης δεν είναι Δρίτσας.
Μέχρι να τακτοποιηθούν οι ισορροπίες και να ρυθμιστούν τα ιμάτια η Εγνατία Οδός Α.Ε. θα είναι υπό καθεστώς εν αναμονή Διοίκησης.
Όλα είναι πιθανά στη μάχη των συσχετισμών για τον έλεγχο της σύνθεσης του νέου Δ.Σ.
Εκείνο, όμως, που είναι δεδομένο είναι ότι μια από τις σημαντικότερες εταιρίες του Δημοσίου, με τεράστια τεχνογνωσία και επιστημονικό δυναμικό απαξιώνεται υπονομεύοντας τις ελάχιστες εναπομείνασες αναπτυξιακές ανάσες και κυρίως την δυνατότητα απορρόφησης των πόρων του ΣΕΣ 2014-2020 όπου ο ρόλος της εταιρίας θα μπορούσε να είναι καθοριστικός.
Η υλοποίηση της ιδιωτικοποίησης του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού και η μοιρασιά των διοδίων θα φανερώσει ποιος, τελικά, κέρδισε.