in

Παναγιωταρέα εν τάφω. Του Γιώργου Ανανδρανιστάκη

Παναγιωταρέα εν τάφω. Του Γιώργου Ανανδρανιστάκη

Ο Γαλλοελβετός σκηνοθέτης Ολιβιέ Ζοσουά, δημιουργός μεταξύ άλλων και της ταινίας «Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας”, με θέμα την Μακρόνησο, θέλησε να γυρίσει ντοκιμαντέρ για τη ζωή και το έργο του Γερμανού σκηνοθέτη Ματίας Λάνχοφ. Ο Λάνχοφ μεταφέρει εδώ και πενήντα χρόνια τα κείμενα τα αρχαία ελληνικά κείμενα στα θέατρα όλης της γης, γι’ αυτό ο Ζοσουά αποφάσισε μέρος των γυρισμάτων να γίνει στην Επίδαυρο. Ο Ζόσουα πήρε άδεια από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για τα γυρίσματα του ντοκιμαντέρ, καθώς και για κάποια γυρίσματα του ίδιου του Λάνχοφ, που θα χρησιμοποιούνταν ως οπτικό υλικό για τη νέα θεατρική του παράσταση, εμπνευσμένη από την «Περιφρόνηση» του Αλμπέρτο Μοράβια. Τα γυρίσματα του Λάνχοφ απαιτούσαν μία ηθοποιός να εμφανιστεί γυμνή εντός του αρχαίου θεάτρου, δυστυχώς όμως, η γύμνια υπέπεσε στην αντίληψη του φύλακα, που κάλεσε αμέσως την αστυνομία του Ναυπλίου. Η αστυνομία κατέφτασε στο θέατρο, συνέλαβε τους πάντες, σκηνοθέτες, ηθοποιούς, συνεργείο, και τους οδήγησε στα κρατητήρια, με την κατηγορία της προσβολής μνημείου.

Η υπόθεση περιγράφτηκε από τα εγχώρια ΜΜΕ ως σκανδαλοθηρικό περιστατικό, «μια γυμνή στα διαζώματα της Επιδαύρου», «πορνό στην Επίδαυρο» και άλλα. Λένε και γράφουν ανοησίες, ενώ πρόκειται για τεράστια διεθνή ξευτίλα, για ξεγύμνωμα του νοσηρού επαρχιωτισμού μιας χώρας που αδυνατεί να ξεφύγει από τα δεσμά του μικρομεγαλισμού. «Με τ’ αρχαία μνημεία και τη σύγχρονη θλίψη», που έγραψε κι ο Σεφέρης στον «Βασιλιά της Ασίνης»

Αν συνελήφθησαν ο Ζοσουά και ο Λάνχοφ για προσβολή μνημείου, πρέπει να συλληφθούν πάραυτα και οι νεόπλουτοι και παλαιόπλουτοι που περιφέρουν στα διαζώματα της Επιδαύρου κοφτερά τακούνια και αποβλακωμένα γούστα. Να συλληφθούν και οι τηλεστάρ που θέλουν να γίνουν τραγωδοί, παίζουν την Παρασκευή τον Γιάγκο Δράκο στις σαπουνόπορες και το Σάββατο ανεβαίνουν στα μάρμαρα και ουρλιοκοπούν «ωιμέ ο τάλας!» και άλλα τρομακτικά. Να συλληφθεί αναδρομικώς και η Άννα Νταλάρα που πάρκαρε προκλητικά το Χάμερ της (πρόκειται για την πολιτική έκδοση των τζιπ του αμερικανικού στρατού) στον περίβολο του θεάτρου, για να ακούσει τον σύζυγό της να τραγουδάει ως κορυφαίος του χορού στον «Οιδίποδα Τύραννο». Ήταν τότε που ο ήρωας του Σοφοκλή, αντί να βγάλει τα μάτια του, έκοψε τα αυτιά του.

Να συλληφθεί για προσβολή μνημείου και η Άννα Παναγιωταρέα, που πήγε και τρύπωσε μέσα στον τάφο της Αμφίπολης, πριν καλά- καλά μάθουμε ότι υπάρχει τάφος στην Αμφίπολη. Φόρεσε κι ένα καπέλο αλά Ιντιάνα Τζόουνς η Παναγιωταρέα και μετά άρχισε να ανεβάζει στα φέισμπουκ και στα τουίτερ αποκλειστικές φωτογραφίες, όταν δεκάδες δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο λαχταρούσαν για μια εικόνα από το μνημείο. Χώθηκε μέσα στον τάφο η Παναγιωταρέα και αφουγκραζόταν τη βουή της ιστορίας, Την έπαιρνε μετά τη βουή και την έκανε λέξεις, μόνο που οι λέξεις σαν βουή έμοιαζαν κι αυτές.

Διορίσθηκε και εκπρόσωπος του τάφου η Παναγιωταρέα κι όποιος μου πει τι σημαίνει «εκπρόσωπος τάφου», θα του χαρίσω ένα φτυάρι. Αφού δεν μου λέτε εσείς, θα σας πω εγώ τι σημαίνει «εκπρόσωπος τάφου»: Σημαίνει εκπρόσωπος του Σαμαρά, που ελπίζει ο δυστυχής ότι ο τάφος της Αμφίπολης θα τον βγάλει από τον δικό του τάφο, τον πολιτικό. Μην ξεχάσω να σας πω ότι η Παναγιωταρέα εκπροσωπεί τον τάφο αμισθί κι εγώ όταν ακούω «αμισθί», τραβάω πιστόλι. Θυμηθείτε τους αμισθί συμβούλους που μας είχε κουβαλήσει ο ΓΑΠ τους πρώτους μήνες της θητείας του και θα καταλάβετε γιατί το τραβάω το πιστόλι.

Κλείνουμε με μια αρχαία κινέζικη παροιμία: «Μην μπαίνετε σε τάφους. Μπορεί να σας αρέσει».

Πηγή: Αυγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτέλους! Επιστρέφει ο Πρετεντέρης για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους. Του Γιώργου Ανανδρανιστάκη

Στάση εργασίας στο μετρό