Η κα Σώτη ξαναχτύπησε!
Με άρθρο της στην ηλεκτρονική φυλλάδα(http://www.theinsider.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=30492:deksios-kai-aristeros-mystikismos-tis-sotis-triantafylloy&catid=76:arthografeia&Itemid=122)ξεμπερδεύει με όλες τις ιδεολογίες ως εξ ορισμού ανορθολογικές.Ξεκινώντας, όπως κάθε ιδεολογική θέση, από κάποια πραγματικότητα- την μυστικιστική θεώρηση του κόσμου και την αποδοχή θεωριών συνωμοσίας από τμήματα του πληθυσμού της χώρας- καταλήγει στην γενίκευση πως όλος ο πληθυσμός (χωρίς την αφεντιά της και πιθανά την παρέα της) σκέφτεται έτσι.Καταλογίζει μάλιστα σε όλες τις ιδεολογίες,δηλαδή σε όλες τις ερμηνείες του κόσμου (τσουβαλιάζοντας μαζί τον φασισμό και την μαρξιστικολενινιστική ιδεολογία!) κυρίαρχες ευθύνες για την αναπαραγωγή του ανορθολογισμού στην κοινωνία μας.
Κι ακόμη πως όλες οι ιδεολογίες είναι αποκλειστικά ψευδείς συνειδήσεις.Έτσι η κα Τριανταφύλλου, εκτιμώντας ότι μπορεί να ζει χωρίς ιδεολογία, υπηρετεί την κυρίαρχη ερμηνεία-πρόταση:Τον κοινωνικό Δαρβινισμό που η κεφαλαιοκρατική εξουσία θεωρεί φυσικό φαινόμενο.Κάτι σαν την βαρύτητα.Βουτηγμένη στην κυρίαρχη ιδεολογία όπως ο Οβελίξ στο καζάνι του μαγικού φίλτρου μωρό, έχει ατυχήσει διπλά! Δεν καταλαβαίνει τίποτα πέρα από την ιδεολογία της-καμμία ρωγμή στο ερμηνευτικό της σχήμα.Και δεν καταλαβαίνει ότι η ιδεολογία μιας δημοκρατικής πολιτικής ηθικής βασίζεται στην διαρκώς κριτική στάση των ίδιων των φορέων της προς αυτήν .Σαν “αντικειμενική” παρατηρήτρια και “υπεράνω” εξισώνει την μαρξιστικολενινιστική ιδεολογία με τον φασισμό θεωρώντας την εξ ορισμού ανορθολογική θεώρηση του κόσμου.Και μάλιστα τώρα!την εποχή που οι ερμηνείες είναι πιο κρίσιμες από ποτέ για να σωθούμε ως κοινωνία των από κάτω από την βαρβαρότητα και να μπούμε στον ενάρετο κύκλο της επίγνωσης και της συνεπαγόμενης ευτυχίας που δικαιούμαστε
Γιατί φυσικά η κα Τριανταφύλλου δεν θέλει να καταλαβαίνει από κοινωνικές τάξεις ούτε από τις υλικές δομές που τις παράγουν.Κάθε άλλη προσέγγιση πέραν του δίπολου που έχει στο κεφάλι της είναι αυτομάτως φανατισμός,εθνολαϊκισμός,αμορφωσιά.Το δίπολο της (μορφωμένοι-αμόρφωτοι), ο εστετισμός της και η μισάνθρωπη αντιμετώπιση μιας κοινωνίας που ΠΟΝΑΕΙ ΧΩΡΙΣ ΓΙΑΤΡΟ,ΧΩΡΙΣ ΕΠΑΡΚΗ ΤΡΟΦΗ,ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΙΣ ΥΛΙΚΕΣ ΣΤΑΘΕΡΕΣ την καθιστούν ιδεολογικό στυλοβάτη του μεταμοντέρνου εκφασισμού της κοινωνίας μας.Δεν θα λερώσει ποτέ το μυαλό της με δυσάρεστα πράγματα όπως η φτώχεια των άλλων,η εκμετάλλευση,η εξαθλίωση.Για την κα Τριανταφύλλου όλα αυτά είναι απλώς ατυχίες,αστοχίες των αμόρφωτων.Και ευθύνονται γι αυτό οι ίδιοι!Οι αμόρφωτοι!Απέναντι στην ισχύ της βιωμένης αλήθειας- που ποτέ ίσως δεν αξιώθηκε -επιβεβαιώνει την παροιμία”σαράντα ραβδιές σε ξένο κώλο δεν πονάνε!”Για την κα Τριανταφύλλου δεν υπάρχει Μαρξ,δεν υπάρχει εργατικό κίνημα,δεν υπάρχει ιστορική επιστήμη εν τέλει.Δεν χρειάζονται ερμηνεία τα κοινωνικά φαινόμενα ,δεν χρειάζονται επιστημονική ανάλυση .Και πολύ περισσότερο δράση για την ανατροπή τους.Αυτή είναι δουλειά των ψωνισμένων με τις θεωρίες της επανάστασης..
Διπλό το έλλειμμα της κας Τριανταφύλλου: Και ψυχικό γιατί θέλει μεγάλη δόση αναισθησίας για να κουνάς το δάχτυλο στον άστεγο για την αμορφωσιά του ως αιτία της κατάντιας του.Αλλά και διανοητικό.Γιατί δεν μπαίνει στον κόπο να αναρωτηθεί για τα εργαλεία με τα οποία ερμηνεύει την ζωή .Την ζωή των άλλων.
Ο μεταμοντέρνος φασισμός της αγοράς σιωπά όταν πρόκειται για τις αγριότητες των ναζί στις γειτονιές και χτυπάει συναγερμό όταν το δημοκρατικό αίτημα συγκροτείται.Και οι διανοούμενοι του συρμού ,της καπιταλιστικής αγοράς,συνεπείς στον ρόλο και το συμφέρον τους, τώρα πλέον μόνο βρίζουν.