in ,

Έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «3» στο Tabya από την Άρτεμις Πυρπύλη

Έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «3» στο Tabya από την Άρτεμις Πυρπύλη

Ο αριθμός “3”(τρία) είναι ο φυσικός αριθμός που ακολουθεί το “2” και προηγείται του “4” στο σύστημα αρίθμησης. Είναι πρώτος αριθμός αφού διαιρείται ακριβώς μόνο με τον εαυτό του και με τη μονάδα. 

Για τους αρχαίους Έλληνες ο αριθμός 3 είναι ιερός και σαν τέτοιος εμφανίζεται και στον Όμηρο, στις επικλήσεις των θεών: «ώ Ζευ, Αθηνά, Απόλλων».
Στην Ορθόδοξη χριστιανική πίστη υπάρχει επίσης η δυνατή συμβολική του 3, η Αγία Τριάδα, στην οποία έχει ορισθεί το σύμβολο της πίστης και συνοψίζεται ως εξής: Ο Πατήρ είναι η μοναδική αρχή, η Συνείδηση. Ο Υιός βούληση του Πατρός, γεννηθείς εκ του Πατρός και ίσος με Αυτόν, το Άγιο Πνεύμα, (Σοφία του πατρός), εκπορευομένη από Αυτόν και τα τρία δε αυτά πρόσωπα είναι ένας θεός. Οι σχέσεις που συνιστούν διαφοροποίηση στις 3 αυτές προσωπικότητες είναι η πατρότης, η Υιική σχέση και η εκπόρευση.
Ισχυροί είναι οι δεσμοί που διατηρεί με τη γλώσσα ο αριθμός “3”. Απέκτησε επιτακτική σημασία ως συνθετικό λέξεων: τρικυμία, τρισκατάρατος, τρισευλογημένος, τρισευτυχισμένος. Αλί και Τρισαλί.

Για τον Πυθαγόρα το “3” είναι ο πρώτος αληθινός αριθμός αφού είναι ένα σύνολο που αντιπροσωπεύει την αρχή, τη μέση και το τέλος: «To όλον κι ό,τι υπάρχει μέσα σ’ αυτό περιλαμβάνονται στον αριθμό τρία, γιατί το τέλος, το μέσον κι η αρχή έχουν τον αριθμό του όλου, που είναι η τριάδα». Αυτό το τρίπτυχο – αρχή μέση και τέλος – σηματοδοτεί περίπου και την ανθρώπινη αντίληψη γύρω από τη μέτρηση και τον τεμαχισμό του χρόνου, δηλαδή: παρελθόν, παρόν και μέλλον.

Σύμφωνα με τον Bρετανό συγγραφέα John Fowles, «όταν ζωγραφίζεις κάτι, ζωντανεύει κι όταν το φωτογραφίζεις, πεθαίνει». Συμπληρώνοντας αυτόν τον συλλογισμό, θα λέγαμε πως το κλικ μιας φωτογραφικής μηχανής ναι μεν σκοτώνει μια στιγμή αλλά ταυτόχρονα την απαθανατίζει, τη διατηρεί ζωντανή στη μνήμη των μεταγενέστερων.
Για τον Henri Cartier-Bresson: «Η σκέψη πρέπει να γίνεται πριν και μετά, όχι στη διάρκεια της φωτογράφισης». Σ’ αυτό το τρίπτυχο συνοψίζει ο Bresson ολόκληρη τη φιλοσοφία του πάνω στη φωτογραφική τέχνη: Σκέψη(παρελθόν) – Αίσθηση(παρόν) – Σκέψη(μέλλον). 

Ηλίας Χουρζαμάνης
__________________________________________________________

Ο αριθμός “3”, λοιπόν, δε θα μπορούσε ν’ αφήσει ασυγκίνητη την Αρτέμιδα Πυρπύλη, η οποία επανασυστήνεται στο κοινό της Θεσσαλονίκης, ανοίγοντας ένα παράθυρο στον τρισδιάστατο κόσμο της, που αν και δείχνει ολότελα ασταθής, έχει μια σταθερότατη εμμονή στη λεπτομέρεια. 

Η Tabya Gallery ξεκινάει τη σαιζόν φιλοξενώντας με χαρά τη φωτογραφική έκθεση «Τρία» της Αρτέμιδος Πυρπύλη από την 8η Σεπτέμβρη, ημέρα Πέμπτη, και ώρα 20.00 μέχρι και την Πέμπτη 29 Σεπτέμβρη του τρέχοντος έτους.
__________________________________________________________

Σύντομο Βιογραφικό

Η Άρτεμις Πυρπύλη ξεκίνησε τη φωτογραφία το 2005 στο εργαστήρι “Stereosis” και στη συνέχεια, σπούδασε στην “Ecole de Photographie de Paris” στη Γαλλία, απ’ όπου και αποφοίτησε. Με την ολοκλήρωση των σπουδών της, εργάστηκε ως επίσημος φωτογράφος σε φεστιβάλ (μουσικά και κινηματογραφικά) στη Γαλλία, στην Αγγλία, στη Γερμανία και στην Αμερική. Ταυτόχρονα, εργάστηκε ως βοηθός φωτογράφων, αλλά και ως βοηθός ατζέντη φωτογράφων σε πρακτορείο στο Παρίσι. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις στο Μουσείο Φωτογραφίας του Βερολίνου (c/o Berlin), στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης καθώς και στη γκαλερί Host στο Λονδίνο. Η έκθεση “Τρία” στην TABYA GALLERY είναι η δεύτερη ατομική της. Στο παρελθόν έχει οργανώσει σεμινάριο φωτογραφίας στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης κι έχει εργαστεί ως καθηγήτρια φωτογραφίας στο ΙΕΚ ΑΚΜΗ. Σήμερα διδάσκει στο εργαστήρι “Stereosis” και δραστηριοποιείται ως “freelancer” φωτογράφος.

http://artemispyrpilis.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Γλέντι εγκαινίων του χώρου ΤΑΚΙΜ στη Θεσσαλονίκη, το Σάββατο 10 Σεπτέμβρη

Ένας Προφήτης, μα τι Προφήτης, ή ο Αρκάς κι εμείς. Του Αντώνη Γαζάκη