Καμπάνια με σύνθημα «γίνε και εσύ Ανακύκλωπας» ξεκινά ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία και με τη χρηματοδότηση της ΕΕΑΑ για την προώθηση της ανακύκλωσης.
Την καμπάνια η οποία αποτελείται από έντυπο και οπτικό υλικό παρουσίασε σήμερα ο Δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μπουτάρης και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Θ. Παππάς
Ένα τρίπτυχο φυλλάδιο με ήρωα τον “ανακύκλωπα” και πληροφορίες για το πως γίνεται σωστά η ανακύκλωση θα μοιραστεί από τις υπηρεσίες καθαριότητας του Δήμου σε όλες τις γειτονιές ενώ στο τηλεοπτικό σποτ πρωταγωνιστούν επίσης ο Γ. Μπουτάρης, ο ηθοποιός Δ. Σταρόβας και η αθλήτρια Ε. Κατωπόδη.
Οι στόχοι του νέου Εθνικού Σχεδίου για την Διαχείριση των Αποβλήτων για ποσοστά ανακύκλωσης της τάξης του 50% σε όλους τους Δήμους αλλά και η “τσουχτερή” κατακόρυφη αύξηση στα τέλη για την ταφή απορριμμάτων που δεν έχουν υποστεί επεξεργασία φαίνεται πως ενεργοποίησε την διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης.
“Ο στόχος που έχει τεθεί από το Υπουργείο και από την ΕΕ είναι να έχουμε μέχρι το 2020 ποσοστό 50% στην ανακύκλωση. Στόχος τελείως ανέφικτος με τις συνθήκες που επικρατούν”, είπε από τη πλευρά του ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης.
“Ο ΦΟΔΣΑ έβγαλε νέα τιμολόγια για την ταφή της τάξης των 35 ευρώ/ τόνο ενώ σήμερα δίνουμε 23 ευρώ/τόνου”, τόνισε και πρόσθεσε πως “πρέπει να μειώσουμε το ποσό που πηγαίνει στο ΧΥΤΑ αλλιώς θα αναγκαστούμε να αυξήσουμε τα δημοτικά τέλη”.
“Το σκουπίδι είναι λεφτά για τον Δήμο με την έννοια ότι όσο λιγότερο παράγουμε τόσο καλύτερα θα πάνε τα δημοτικά τέλη”, επεσήμανε.
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης υπογράμμισε πως ο Δήμος ερμηνεύει τον στόχο του 50% με την προσθήκη της επαναχρησιμοποίησης, της ανακύκλωσης του γυαλιού και της κομποστοποίησης.
Αξίζει να σημειωθεί πως από 1 Ιανουαρίου 2016 αναμένεται να εφαρμοστεί η διάταξη του νόμου 4042/2012 που επιβάλλει αύξηση των τελών 54 ευρώ/ τόνο για την ταφή μη επεξεργασμένων αποβλήτων στο ΧΥΤΑ της Μαυροράχης. Μάλιστα ο νόμος προβλέπει και ετήσια αύξηση επιπλέον 5 ευρώ/ τόνο μέχρι το 2021.
Υπό το φόβο της οικονομικής επιβάρυνσης η διοίκηση Μπουτάρη επιχειρεί να αυξήσει τα ποσοστά της ανακύκλωσης με την ενημερωτική καμπάνια και ιδιαίτερα επενδύοντας στους κώδωνες του γυαλιού, στην επαναχρησιμοποίηση υλικών όπως τα ρούχα, τα έπιπλα, οι συσκευές.
“Την επαναχρησιμοποίηση εμείς θα την κάνουμε μόδα”, είπε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης και πρόσθεσε πως στόχος είναι η δημιουργία μιας δευτερογενούς αγοράς των μεταχειρισμένων με τη συνεργασία με ΚΟΙΝΣΕΠ ενώ ετοιμάζεται μονάδα για την διαχείριση αυτών των υλικών.
Επιπλέον ο Δήμος έχει καταθέσει πρόταση και για την επαναχρησιμοποίηση του γυαλιού με θρυμματισμό στις μονάδες γυαλιού και χρήση του ως ανενεργό υλικό, δηλαδή σαν χαλίκι.
Στα χαμηλά ποσοστά της ανακύκλωσης προστίθεται βέβαια και τα μηδενικά ποσοστά της κομποστοποίησης. Ο Γ. Μπουτάρης προανήγγειλε τη δημιουργία εργοστασίου κομποστοποίησης από κοινού με τον Δήμο Θέρμης ενώ σε ερώτηση γιατί στο υλικό δεν περιλαμβάνονται οι καφέ κάδοι για τα οργανικά ο Δήμαρχος υπογράμμισε πως “για να ξεκινήσει η καμπάνια για τα οργανικά πρέπει να βρεθεί πρώτα ποιος θα χρηματοδοτήσει την αγορά κάδων”.
Ο Γ. Μπουτάρης ζήτησε για ακόμη μία φορά την ενεργοποίηση και ευαισθητοποίηση των πολιτών υπογραμμίζοντας πως “πρέπει να συμμετέχει ο πολίτης” καθώς “βασική αρχή είναι ότι τα σκουπίδια δεν γίνονται μόνα τους αλλά τα κάνουμε εμείς”.
“Βρισκόμαστε σε σημείο καμπής. Η προσπάθεια αυτή και το μήνυμα είναι ότι θέλουμε το 2016 να δημιουργήσουμε όλες τις ικανές και αναγκαίες συνθήκες να διπλασιάσουμε το ποσοστό ανακύκλωσης”, είπε από τη πλευρά του ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Θ. Παππάς.
Για συνεχώς αυξανόμενα και εντυπωσιακά ποσοστά ανακύκλωσης στο Δήμο Θεσσαλονίκης έκανε λόγο ο Δημ. Παπασωτηρίου, διευθυντής μάρκετινγκ της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης.
Ο κ. Παπασωτηρίου υπογράμμισε πως η δημοτική αρχή προωθεί ένα πρόγραμμα ευρείας χρήσης κώδωνα γυαλιού στις γειτονιές στην Τούμπα στη Χαριλάου στην 4η και 5η δημοτική κοινότητα καθώς και πιλοτικό πρόγραμμα για το χαρτί στο εμπορικό κέντρο για το οποίο ολοκληρώνεται η δωρεά 2 μικρών ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Τέλος για την εθελοντική συμμετοχή της TV100 στη δημιουργία του τηλεοπτικού σποτ αναφέρθηκε ο διευθυντής της Φ. Στάγκος το οποίο θα διατεθεί στα τοπικά και εθνικής εμβέλειας κανάλια ως διαφημιστικό.
Κατερίνα Μπακιρτζή
