in

Μετρό: Συναντηση στην Αθήνα για τη κοινοπραξία εν μέσω κινητοποιήσεων των εργαζομένων

Μετρό: Συναντηση στην Αθήνα για τη κοινοπραξία εν μέσω κινητοποιήσεων των εργαζομένων

Μία εβδομάδα 24ωρων επαναλαμβανόμενων απεργιακών κινητοποιήσεων συμπληρώνουν σήμερα οι εργαζόμενοι του Μετρό Θεσσαλονίκης ενώ υπό κατάληψη παραμένουν τόσο τα γραφεία της κοινοπραξίας στη περιοχή του Ν.Σ.Σ όσο και τα εργοτάξια. Την ίδια ώρα στην Αθήνα συναντώνται σήμερα οι επικεφαλής της κοινοπραξίας για το μέλλον του έργου.

Οι εργαζόμενοι στο κατασκευαστικό τομέα του έργου ζητούν την άμεση κινητοποίηση όλων των φορέων για την ολοκλήρωση του έργου ενώ απαιτούν να μη γίνει καμία απόλυση ή έκπτωση στα εργασιακά τους δικαιώματα. Σύμφωνα με πληροφορίες αντιπροσωπεία των εργαζομένων υπό τον πρόεδρο του σωματείου Στ. Στέτσικα βρίσκονται στην Αθήνα και επιδιώκουν συναντήσεις τόσο με κυβερνητικούς παράγοντες όσο και με αντιπροσωπεία της κοινοπραξίας προκειμένου να εκθέσουν τις θέσεις τους.

Την ίδια ώρα το μεσημέρι συναντώνται οι επικεφαλής της κοινοπραξίας για να συζητήσουν για το μέλλον του έργου χωρίς κανείς να γνωρίζει πότε θα υπάρξει συμφωνία.  Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχαν τη προηγούμενη εβδομάδα υπήρξαν διαφωνίες μεταξύ των πέντες μεγάλων ομίλων. Άνθρωποι που γνωρίζουν υποστηρίζουν πως οι διαφωνίες μεταξύ των ομίλων ήταν αναμενόμενες. Το παιχνίδι παίζεται πλέον εντός της κοινοπραξίας καθώς για την απόσυρση από το έργο απαιτείται η συμφωνία των ομίλων που συμμετέχουν. Σύμφωνα με πληροφορίες τα συμφέροντα της ΑΕΓΕΚ (την οποία ουσιαστικά διοικεί ως τεχνικός σύμβουλος ο Άκτωρ συμφερόντων Μπόμπολα, ο οποίος έχει αναλάβει και την προέκταση στη Καλαμαριά) δεν συμπίπτουν με τα συμφέροντα της ιταλικής εταιρείας που συμμετέχει στη κοινοπραξία και έχει αναλάβει το ηλεκτρομηχανολογικό κομμάτι του έργου. Μέχρι σήμερα η ιταλική εταιρεία δεν έχει εκτελέσει έργο γεγονός που σημαίνει πως θα χάσει στο σύνολό των εργασιών άρα και των χρημάτων. Είναι γνωστό πως τη ταυτότητα αυτού του είδους των έργων, δίνουν οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Οι ίδιες εγκαταστάσεις μάλιστα πρέπει να τοποθετηθούν και στις προεκτάσεις και μέχρι αυτή την ώρα για τη Καλαμαριά αυτό το μέρος του έργου δεν έχει δημοπρατηθεί. Αυτό σημαίνει πως νέος διαγωνισμός για το βασικό κορμό του μετρό, μπορεί να σημαίνει για τον ιταλικό όμιλο πως χάνει το σύνολο του έργου και για την ΑΕΓΕΚ πως παίρνει εκ νέου μέρος στο διαγωνισμό και συνάπτει κοινοπραξία με άλλη εταιρεία, ανταγωνιστική προς τον ιταλικό όμιλο.

Το μέλλον του έργου τώρα βρίσκεται στα χέρια των επικεφαλής της κοινοπραξίας οι οποίοι καλούνται να αποφασίσουν αν θα αποχωρήσουν ή αν θα καταθέσουν χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του ενώ το κλειδί της υπόθεσης βρίσκεται στις οικονομικές εξωσυμβατικές απαιτήσεις της κοινοπραξίας.

Υπενθυμίζεται πως μετά την απόφαση της διαιτησίας που δικαίωσε την κοινοπραξία ως προς το χρονοδιάγραμμα, οι συμβατικές υποχρεώσεις της κοινοπραξίας απέναντι στο έργο έληξαν την 1η Δεκέμβρη. Η απόφαση δεν αφορά τις οικονομικές απαιτήσεις για τη διαφωνία επί του χρονοδιαγράμματος, που αγγίζουν τα 215 εκατ. ευρώ. Η απόφαση για την αποζημίωση αναμένεται να εκδοθεί μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως καθ’ όλη τη διάρκεια των τελευταίων ετών η κοινοπραξία έχει προσφύγει στη διαιτησία για πλήθος ζητημάτων η πλειοψηφία των οποίων περιλαμβάνει και οικονομικές εξωσυμβατικές απαιτήσεις, οι οποίες έχουν ομαδοποιηθεί σε έξι ενότητες και αγγίζουν τα 550 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή σχεδόν 60% επιπλέον από την αρχική χρηματοδότηση, κάποιες εκ των οποίων έχουν ήδη εκδικαστεί ενώ στο σύνολό τους αναμένεται να συζητηθούν μέχρι το Φεβρουάριο του 2015.  

Κ.Μ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Γενική απεργία στην Ιταλία με συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα

Κριτική της κλιματικής πολιτικής της Γερμανίας στη σύνοδο κορυφής του ΟΗΕ