in

Διαθεσιμότητα: Σοβαρές οι ψυχικές και σωματικές επιπτώσεις στην υγεία των καθηγητών

Διαθεσιμότητα: Σοβαρές οι ψυχικές και σωματικές επιπτώσεις στην υγεία των καθηγητών

Τις συνέπειες της διαθεσιμότητας στη ψυχική και σωματική υγεία των καθηγητών που εντάχθηκαν στο μέτρο κατέγραψε έρευνα που παρουσιάστηκε σε Ημερίδα που διοργάνωσε το συντονιστικό καθηγητών σε διαθεσιμότητα στο Δημαρχείο της Θεσσαλονίκης.

Η έρευνα με δείγμα 100 καθηγητές σε διαθεσιμότητα και 30 καθηγητές που μετατάχθηκαν σε διοικητικές θέσεις καταγράφει πως οι συμμετέχοντες βίωσαν τη διαθεσιμότητα ως απώλεια βιώνοντας τα συναισθήματα του “πένθους” και ως “εγκατάλειψη” χάνοντας την εμπιστοσύνη τους στους επίσημους θεσμούς. Ταυτόχρονα σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό οι συμμετέχοντες εμφάνισαν γαστρεντερολογικές διαταραχές, ενδοκρινολογικές διαταραχές (οι γυναίκες), δερματικές παθήσεις κ.α. Επιπλέον οι συμμετέχοντες δήλωσαν πως το άγχος που βιώνουν έχει προκαλέσει διαταραχές ύπνου, καθημερινούς πονοκεφάλους και απώλεια συγκέντρωσης. 

Μιλώντας στην ημερίδα ο Θεολόγης Γιαννουλάκης, καθηγητής σε διαθεσιμότητα, μεταταγμένος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έκανε λόγο για “σώμα χωρίς ψυχή” καθώς το ΄σωμα του είναι στο σχολείο ενώ η ψυχή του στους συναδέλφους του που βρίσκονται ακόμη σε διαθεσιμότητα. “Δεν πρόκειται να με ξαναβρουν εκεί που με αφήσανε” τόνισε και προσέθεσε: “Εγώ θα είμαι στους αγώνες.Είναι μια υπόσχεση ζωής στον εαυτό μου”.

“Λέγομαι Δεληγκάρη Ελένη και δεν είμαι καθόλου καλά” ήταν η πρώτη φράση μια καθηγήτριας σε διαθεσιμότητα η οποία μετατάχθηκε σε διοικητική θέση μετά από 25 χρόνια παιδαγωγικού έργου στο δημόσιο σχολείο. “Νιώθω υπάλληλος χωρίς ταυτότητα. Δε ξέρω τι θέλετε να είμαι. Τι ειδικότητα έχω” υπογράμμισε.

“Έζησα και εγώ μαζί με άλλους 20.000 συμμαθητές μου τις δύσκολες στιγμές στις ΕΠΑΣ”, είπε η απόφοιτη πλέον, τότε μαθήτρια, Κατερίνα Κουντούδη. Η τότε μαθήτρια περιέγραψε μία δύσκολη χρονιά για εκείνη και τους συμμαθητές της με ελλείψεις σε καθηγητές ακόμα και στα πανελλδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Επιπλέον ευχαρίστησε τους καθηγητές της και παρουσίασε ένα βίντεο από τις κοινές κινητοποιήσεις καθηγητών και μαθητών το οποίο κατέληγε: “μερικοί άγρφοι νόμοι είναι πιο δυνατοί από τους γραμμένους”.

Ως επισφάλεια στις εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση χαρακτήρισε τη διαθεσιμότητα ο καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα του ΑΠΘ, Περικλής Παυλίδης. Σύμφωνα με το κ. Παυλίδη η επισφάλεια έχει ως συνέπειες την απουσία κανονικότητας στο βίο, την εξατομίκευση στους όρους πρόσληψης και εργασίας, τη συρρίκνωση των συλλογικοτήτων, τη ρευστότητα φόβου, σχέσεων και συνείδησης, το σχεδιασμό του μέλλοντος καθώς και την ενίσχυση της εξουσίας των αφεντικών πάνω στους εργαζόμενους.

Τέλος στην ημερίδα βρέθηκαν και συνάδελφοι των καθηγητών σε διαθεσιμότητα από τη Λάρισα, από τη Β’ ΕΛΤΕΕ και τις ΕΛΜΕ της πόλης, τους σχολικούς φύλακες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αίγυπτος: Επτά στρατιώτες νεκροί από έκρηξη βόμβας στο Σινά

Έστειλαν ειδοποίηση για πληρωμή ΕΝΦΙΑ σε 6.000 νεκρούς