Αν δεν ιδιωτικοποιήσουμε το λιμάνι θα καταστραφούμε, δήλωσε ο στενός συνεργάτης του Ευάγγελου Βενιζέλου και πρόεδρος του ΟΛΘ Στέλιος Αγγελούδης, κατά τη διάρκεια γεύματος με δημοσιογάφους. Ο ίδιος δήλωσε ότι η ιδιωτικοποίηση θα ξεκινήσι με το μοντέλο των παραχωρήσεων, ενώ αν δεν προχωρήσει μια τέτοια λύση στα επόμενα 6 – 7 χρόνια, η Θεσσαλονίκη θα μετατραπεί σε ένα μικρό περιφερειακό λιμάνι. Όλα αναμένεται να κριθούν το προσεχές τρίμηνο, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ δεν μπορεί να καθυστερήσει περισσότερο από τον προσεχή Μάρτη όσον αφορά στην προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού. Το μοντέλο των παραχωρήσεων πέρα από νομικά ζητήματα που προκύπτουν, μειώνει το τίμημα της ιδιωτικοποίησης και επιτρέπει να «σπάσει» σε τμήματα η περιουσία του ΟΛΘ.
Βέβαια ο κ.Αγγελούδης αν και πρόεδρος του ΟΛΘ φαίνεται να αγνοεί τα στοιχεία και τους αριθμούς και να επιχειρεί με κάθε τρόπο να πουλήσει το λιμάνι. Έτσι υπερασπίστηκε την επιλογή του να παραχωρηθούν οι αποθήκες στη Village, διότι είναι ικανοποιητικό το τίμημα, τη στιγμή που μια ολόκληρη πόλη γελάει, ενώ δεν είναι λίγοι όσοι κάνουν λόγο για σκάνδαλο μεγατόνων και δωράκι του κολητού του Ευάγγελου Βενιζέλου στον Κοντομηνά.
Μιλώντας στο πλαίσιο γεύματος εργασίας με δημοσιογράφους, ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων, ο κ. Αγγελούδης είπε ακόμη ότι η φετινή χρονιά θα είναι εφάμιλλη του 2012 που ήταν μια από τις καλύτερες στην ιστορία της εταιρείας από τότε που έγινε ΑΕ. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ο κύκλος εργασιών του 2013 θα κυμανθεί στα περίπου 53 εκατ. ευρώ (λίγο πάνω ή λίγο κάτω), με ένα αποτέλεσμα το οποίο θα προσεγγίσει τα 16 εκατ. ευρώ, μετά από τους φόρους.
Αντίστοιχα ήταν και τα ήδη ανακοινωμένα κέρδη της εταιρίας. Κύκλο εργασιών 24,83 εκατ. ευρώ και κέρδη 11,73 εκατ. ευρώ κατέγραψε στο πρώτο εξάμηνο του 2013 η ΟΛΘ ΑΕ, που παρουσιάζει αξιοσημείωτη αντοχή στις αρνητικές οικονομικές εξελίξεις της χώρας. Μάλιστα στην ανακοίνωση των οικονομικών μεγεθών η διοίκηση του ΟΛΘ τόνιζε πως «όπως φαίνεται από τους αριθμούς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αντεπεξέρχεται επιτυχώς τόσο στην παρατεινόμενη κρίση και στην πολύχρονη οικονομική ύφεση που πλήττουν την εμπορική και παραγωγική δραστηριότητα στην Ελλάδα, όσο και στις σημαντικές οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα γειτονικά βαλκανικά κράτη που εξυπηρετούνται από τα κρηπιδώματά του».
Παράλληλα και πέρα από την κερδοφορία η διοίκηση του ΟΛΘ αποκρύπτει ένα μάλλον σημαντικό στοιχείο. Τα αποθεματικά του Λιμανιού είναι της τάξης των 100εκ ευρώ, τη στιγμή που το τίμημα εξαγοράς του συνόλου σχεδόν των δραστηριοτήτων του λιμανιού προσδιορίζεται περίπου στο ίδιο πόσο. Έτσι η εταιρία ή οι εταιρίες που αποτελούν τους στρατηγικούς επενδυτές, κάνουν απόσβεση από την πρώτη ημέρα και μένουν και με χρήματα στο ταμείο.
Σε κάθε περίπτωση έως το καλοκαίρι η υπόθεση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ θα έχει μπει στην τελική ευθεία, προκειμένου να ξεκινήσουν οι συνέργειες με την Τραινοσε, αλλά και η ανακατασκευή προβλητών και τμημάτων του λιμανιού. Για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα με τα Σκόπια και τη Σόφια, από τον προσεχή Μάρτιο, σε συνεργασία με τον ΟΣΕ και την ΤραινΟΣΕ, ο κ. Αγγελούδης γνωστοποίησε ότι μετά τις γιορτές θα γίνει συνάντηση με τους ομολόγους του στις δύο σιδηροδρομικές εταιρείες για να συζητήσουν για τα τιμολόγια και να στήσουν κάποια ελκυστικά πακέτα, ώστε να προσελκύσουν έργο που αυτή τη στιγμή είτε διενεργείται μέσω φορτηγών, είτε μέσω άλλων λιμανιών της περιοχής. «Αν τα δρομολόγια αυτά τα υποστηρίξουν οι τοπικοί πράκτορες, οι γραμμές είναι βιώσιμες», επισήμανε χαρακτηριστικά και υποστήριξε πως υπάρχει έργο για διακίνηση που δικαιολογεί τουλάχιστον 2-3 δρομολόγια την εβδομάδα.
Τέλος ο κ.Αγγελούδης υπεραμύνθηκε της πολιτικής του ΟΛΘ αναφορικά με τη μεταφορά φορτίων, ενώ αναφερόμενος στο τοξικό φορτίο της Ελληνικός Χρυσός, αφού επικαλέστηκε ψευδώς την έκθεση της περιφέρειας για τα επίπεδα τοξικότητας, τόνισε ότι δεν μπορεί να μεταφέρουμε μόνο φρούτα.