«Είμαστε οργισμένοι για πολλούς λόγους» είπε σήμερα ο Χρήστος Ζαγανίδης, Πρόεδρος της Ε’ ΕΛΜΕ σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε σήμερα από τις ΕΛΜΕ, τους Διδασκαλικούς Συλλόγους και το Συντονιστικό των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα στη Θεσσαλονίκη.
«Η επίθεση δεν είναι μόνο στην εκπαίδευση. Τα μέτρα δεν έχουν τέλος» τόνισε και προσέθεσε πως πρόκειται για μια βαθύτατα αντιδραστική πολιτική εις βάρος της εκπαιδευτικής κοινότητας, των μαθητών, των καθηγητών και των γονέων.
Μάλιστα σύμφωνα με στοιχεία που έδωσαν οι ΕΛΜΕ στη δημοσιότητα στη Δυτική Θεσσαλονίκη το 15,7% των τμημάτων ξεπερνά το όριο των μαθητών που έβαλε η ίδια η κυβέρνηση και μάλιστα κατά τη διάρκεια της κρίσης.
«Αν οι μαθητές ήταν 27 ανά τάξη θα άλλαζε η κατάσταση για τη φοίτηση των παιδιών και θα χρειαζόμασταν περισσότερους καθηγητές. Αν ήταν 20 όπως είναι η διεκδίκηση του κλάδου θα χρειαζόμασταν 500 νέες προσλήψεις» σημειώνει ο κ. Ζαγανίδης.
«Αντ’ αυτού η κυβέρνηση βγάζει τεχνητά πλεονάσματα με την κατάργηση των δομών στήριξης των μαθητών οι οποίοι πλέον είναι κυριολεκτικά στοιβαγμένοι στις τάξεις» τονίζει.
«Το Υπουργείο ζητά τη συνεδρίαση των σχολικών συμβουλίων για αναπλήρωση ωρών απο καταλήψεις με τη κατάργηση αργιών, εκδρομών και τη χρήση Σαββάτου. Είναι μια ρύθμιση τιμωρητικού χαρακτήρα που ταυτίζει το μάθημα με την τιμωρία για τα παιδιά» τόνισε ο κ. Γ. Λαθήρας, γραμματέας της Γ ΕΛΜΕ και αναφέρθηκε στις χαμένες ώρες εξαιτίας της πολιτικής του Υπουργείου.

Επιπλέον σύμφωνα με τα στοιχεία από 29 ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ σε σύνολο 40 σχολείων οι μαθητές και φέτος με μια μικρή μείωση της τάξης του 4,8% συνέχισαν να φοιτούν αλλά όπως υποστηρίζουν οι καθηγητές με πολύ λιγότερες επιλογές ειδικοτήτων. Τα ίδια στοιχεία αναφέρουν πως το 25,5% των μαθητών αφαιρέθηκε η δυνατότητα της ειδικότητας επιλογής τους.
Αξίζει να αναφερθεί πως η τεχνολογική εκπαίδευση έχασε μέσα στο καλοκαίρι το 30% (κατά 83% από τη διαθεσιμότητα και κατά 17% από συνταξιοδοτήσεις) του μόνιμου καθηγητικού προσωπικού της, όσον αφορά τα στοιχεία που αφορούν 29 ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ της Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Ζαγανίδης υπογράμμισε πως θέσεις καθηγητών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, καλύφθηκαν με ωρομίσθιους με αποτέλεσμα να «αλλοιώνονται οι σχέσεις εργασίας και να εισάγεται η ανασφάλεια».
Βλέποντας τα στοιχεία σοκάρει ότι υπάρχουν ακόμη και σήμερα- σχεδόν δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς- σχολεία στα οποία δεν έχει ξεκινήσει η διδασκαλία συγκεκριμένων μαθημάτων. Σε 23 σχολεία της Θεσσαλονίκης κατά μέσο όρο κάθε σχολείο έχει 53 κενές ώρες, κατά τις οποίες τα παιδιά θα έπρεπε να διδάσκονται, κάθε εβδομάδα. Υπολογίζεται πως από την αρχή της σχολικήες χρονίας έχουν χαθεί 19.000 ώρες.
Μάλιστα σε σχολεία όπως το ΕΠΑΛ Βασιλικών ακόμη και σήμερα δεν έχει ξεκινήσει η διδασκαλία των μαθημάτων Ανατομία, Παθολογία, Αγωγή προσχολικής και το ΕΠΑΛ Ευόσμου όπου δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει τα μαθήματα της Τεχνολογίας Εκτυπώσεων και των Γραφιστικών Εφαρμογών που είναι μαθήματα που οι μαθητές των ΕΠΑΛ εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο! Τα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει οι ΕΛΜΕ για 17 σχολεία της Θεσσαλονίκης αναφέρουν πως σε 10 σχολεία δεν διδάσκονται ακόμη 16 συνολικά πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα!
«Η κυβέρνηση δε ενδιαφέρεται για το δημόσιο σχολείο. Ουτε καν για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα» τονίζει ο κ. Ζαγανίδης.
«Έχουμε λόγους να πολεμήσουμε για την εκπαίδευση με απεργία με διάρκεια και αποφασιστικότητα. Αλλιώς να ξεχάσουμε το δημόσιο σχολείο όπως το ξέραμε μέχρι σήμερα» τόνισε ο Τριαντάφυλλος Τρανός, Πρόεδρος της Γ ΕΛΜΕ.
«Μας στέρησαν το δικαίωμα στη δουλειά και εγκαινιάζουν ιδιωτικά ΙΕΚ»
«Μέσα στο καλοκαίρι μας στέρησε το Υπουργείο το δικαίωμα εργασίας, την ίδια ώρα που μερικές μέρες πριν την ανακοίνωση της διαθεσιμότητας ο Αρβανιτόπουλος εγκαινίαζε το ΙΕΚ ΑΚΜΗ το οποίο περιλαμβάνει και τις καταργηθέντες ειδικότητες» τόνισε η κ. Παναγιώτα Τσούγκα από το Συντονιστικό των καθηγητών σε διαθεσιμότητα.
«Υπάρχουν σχολεία όπου ακόμη δεν έχουν γίνει ή δεν έγιναν έγκαιρα οι επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτέμβρη ενώ δεν έχουν ξεκινήσει καν τα μαθήματα σε συγκεκριμένες ειδικότητες» ανέφερε και προσέθεσε πως το Υπουργείο «προσπαθεί να καλύψει τα κενά με τερτίπια».
«Εμείς διαμαρτυρόμαστε και ζητάμε την επαναλειτουργία των ειδικοτήτων και την επαναφορά μας στο σχολείο» τόνισε.
«Δεν δεχόμαστε τον εμπαιγμό. Ο Υπουργός συνεχως ανακοινώνει θέσεις στα ΜΜΕ για την απορροφησή μας και μετά τις παίρνει πίσω. Ομως η εντύπωση που μένει είναι η αρχική» υπογράμμισε.
Ζοφερό το τοπίο και στη Πρωτοβάθμια
«Το ίδιο ζοφερό είναι το τοπίο και στη πρωτοβάθμια» τόνισε ο Χρήστος Σερμπένης από τον α’ Σύλλογο «Προμηθέας».
Επιπλέον έκανε λόγο για απαξίωση του ολοημέρου, το οποίο ακόμη δεν έχει κανονικό πρόγραμμα και επαφίεται στο «φιλότιμο των καθηγητών». Αναφέρθηκε στη διάλυση της ειδικής αγωγής αφού τα σχολεία μένουν χωρίς έμπειρους καθηγητές και γίνονται προσλήψεις μόνο με ΕΣΠΑ.
«Η διαθεσιμότητα είναι μπροστά μας. Όταν λένε για 15.000 σε διαθεσιμοτητα μέχρι το τέλος του 2014 οι 5.000 θα έιναι από την πρωτοβάθμια» υπογράμμισε.
«Είμαστε τέλη Οκτωβρίου και υπάρχουν σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς. Αυτό δε μπορεί να το θεωρούμε αυτονόητο. Το υπουργείο πανηγύριζε που φέτος θα είχαμε βιβλία στην ώρα μας. Λες και δεν θα πρεπε να ήταν αυτονόητο. Ζούμε στη χώρα του παραλόγου» είπε στο ίδιο μήκος κύματος και η κ. Ιωάννα Κατσαρού Πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Λαγκαδά.
«Στο Λαγκαδά σχεδόν όλα τα σχολεία έχουν ελλείψεις σε καθηγητές και χαμένες ώρες» τονίζει γεγονός που αποδεικνύεται και απο τα συγκεντρωμένα στοιχεία.
«Στα νηπιαγωγεία η κτάσταση είναι εξίσου άσχημη» υπογραμμίζει και προσθέτη «Διώξαν τα προνήπια λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών. Αν δεν είχαμε αγωνιστεί να γίνει υποχρεωτική η νηπιακή εκπαίδευση τώρα θα διώχναν και τα νηπιάκια».
«Είναι η χειρότερη χρονιά μετά τη μεταπολίτευση. Αυτό που ζούμε δεν έχει ξαναγίνει ποτέ» είπε από τη πλευρά του ο κ. Μάκης Τσουμανας από το Διδασκαλικό Σύλλογο, Πλάτων.
«Στη Θεσσαλονίκη λείπουν 170 δάσκαλοι αγγλικών, 130 φυσικής αγωγής, δάσκαλοι γαλλικών και πληροφορικής» τόνισε.
Τέλος όσον αφορά το παρουσιολόγιο που πέρασε από τη Βουλή υπογράμμισε: «Δεν φοβόμαστε αλλά και δεν δεχόμαστε το παρουσιολόγιο. Είναι φάκα για να δημιουργήσει κλίμα».
Δείτε Επίσης:Συλλαλητήρια ενάντια στη διαθεσιμότητα και τη διάλυση της εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη
K.M
