Διαμαρτυρία στο ΥΜΑΘ πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδό (ΣΕΤΕΟ) το μεσημέρι της Παρασκευής, ημέρα υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα με την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis για χρονική περίοδο 35 ετών. Μάλιστα Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η Κοινή Υπουργική Απόφαση που προβλέπει την αύξηση των διοδίων στην Εγνατία Οδό, στο πλαίσιο της παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου.Το τίμημα των διοδίων από 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο σήμερα, θα αυξηθεί στα 0,04 για να φτάσει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια τα 0,065, ισοφαρίζοντας το μέσο όρο κόστος διέλευσης στους υπόλοιπους υπό παραχώρηση αυτοκινητοδρόμους στην ελληνική επικράτεια.
Ο Σύλλογος Εργαζομένων προκήρυξε απεργία και παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Μακεδονίας δηλώνοντας την αντίθεσή του στην παραχώρηση.
«Πρόκειται για την τελευταία πράξη της 13 ετών πορείας παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου που είναι η υπογραφή της σύμβασης από το Δημόσιο στην ιδιωτική κοινοπραξία για 35 χρόνια. Προσπαθούμε εδώ και χρόνια να ενημερώσουμε όλες τις τοπικές κοινωνίες και όλους τους πολιτικούς ότι η πρώτη επίπτωση θα είναι η πρώτη αύξηση των διοδίων, η Εγνατία είχε τα πιο χαμηλά σε ύψος διόδια από 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο από αύριο το πρωί θα γίνει αύξηση στα 0,04 ευρώ το χιλιόμετρο. Αφού εγκατασταθεί ο παραχωρησιούχος θα φτάσει στα 0,067 ευρώ με 7 λεπτά ανά χιλιόμετρο όπως στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους» σημείωσε ο προέδρος του συλλόγου Σταύρος Σάκκος.
Ο σύλλογος έχει αποδείξει, όπως αναφέρει, με αδιάσειστα οικονομοτεχνικά στοιχεία και τεκμηριωμένες μελέτες την πάγια θέση του, ότι μόνο η δημόσια διαχείριση της οδού προασπίζεται το πραγματικό Δημόσιο Συμφέρον. «Πρόκειται για ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος και της δημόσιας οικονομίας» τονίζει ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Εγνατία Οδό.
Παράλληλα οι εργαζόμενοι είχαν ζητήσει από το Υπουργείο Υποδομών να ορίσει την «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ως φορέα εποπτείας της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού λόγω της αντικειμενικής τεχνογνωσίας του έργου που μελέτησε, κατασκεύασε και λειτούργησε, ώστε να εκπροσωπεί το Δημόσιο στις δεδομένες μελλοντικές διεκδικήσεις του παραχωρησιούχου, αλλά το Υπουργείο δεν δέχθηκε αλλαγή του σχετικού όρου της σύμβασης πριν την υπογραφή της.
Καλεί έτσι όλους τους εργαζόμενους να υπερασπιστούν μαζί με τους εργαζόμενους το δικαίωμα των Ελλήνων και ξένων πολιτών να διέρχονται από τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας με ασφάλεια και οικονομία, χωρίς τα πανάκριβα διόδια που θα επιφέρει η Παραχώρηση.
«Να υπερασπιστούν μαζί μας τον μέχρι σήμερα αγώνα μας και να διεκδικήσουν και νέα αντικείμενα υποδομών για την εταιρεία της Βόρειας Ελλάδας που σχεδίασε, υλοποίησε και λειτουργεί όλα αυτά τα χρόνια ένα πάγιο 7 δις που υλοποιήθηκε με δημόσιο χρήμα» καταλήγει σε ανακοίνωσή του.