Σε συγκέντρωση-Συζήτηση έξω από το “Πέτρινο” Πολιτιστικό Κέντρο στην Πυλαία καλεί τη Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου και ώρα 19:30 η Πρωτοβουλία Κατοίκων Πυλαίας που αντιτάσσεται στην κατασκευή του Fly Over. Η Πρωτοβουλία δηλώνει αντίθετή στην επιπλέον μόλυνση του περιβάλλοντος, τις απαλλοτριώσεις στον Δήμο και τον αφανισμό της Πυλαίας.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Εφημερίδας των Συντακτών το Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης με απόφασή του παρέπεμψε την προσφυγή κατοίκων της περιοχής κατά της υλοτόμησης στα Κωνσταντινουπολίτικα για την κατασκευή του Fly Over στο ανώτατο διοικητικό δικαστήριο που θα εξετάσει συνολικά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου. «Νομικοί κύκλοι εκτιμούν ότι η υπόθεση δεν πρόκειται να συζητηθεί πριν από το 2024, ενώ εργολάβοι και Ελληνικό Δημόσιο δεσμεύονται από την προσωρινή διαταγή που έχει “παγώσε”» το έργο. Το σκεπτικό της απόφασης δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό, ωστόσο, βάσει της προσφυγής, η υλοτόμηση της περιοχής για να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής έχει άμεση συνάφεια με την ΑΕΠΟ (Απόφαση Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων) που βρίσκεται στο ΣτΕ κατόπιν άλλης προσφυγής του Συλλόγου Δρομέων Θεσσαλονίκης» αναφέρει το ρεπορτάζ του Νίκου Φωτόπουλου.
Yπενθυμίζεται ότι τον Αύγουστο οι κάτοικοι του συνοικισμού Κωνσταντινοπολίτικα στην ανατολική Θεσσαλονίκη πέτυχαν την πρώτη νίκη κατά της κατασκευής του Fly Over, καθώς το Διοικητικό Εφετείο της πόλης εξέδωσε προσωρινή διαταγή για την αναστολή εκτέλεσης της απόφασης υλοτόμησης δέντρων. Η προσωρινή διαταγή «πάγωσε» τη διαδικασία της υλοτόμησης μέχρι να εκδικαστεί η αίτηση αναστολής που έχουν καταθέσει οι κάτοικοι, οι οποίοι επισημαίνουν πως δεν έχουν υπάρξει οι απαραίτητες κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές μελέτες.
Τις απειλές για το δάσος του Σείχ Σου από την κατασκευή του Fly Over στη Θεσσαλονίκη έχει περιγράψει η «Επιτροπή Προστασίας του Σέιχ Σου», μέλη της οποίας προχώρησαν σε διαμαρτυρία στην πλατεία της ΧΑΝΘ κατά τη διάρκεια των αντικυβερνητικών κινητοποιήσεων το περασμένο Σάββατο.
Μεταξύ άλλων η Επιτροπή τονίζει ότι:
Με το έργο προβλέπονται τροποποιήσεις στην υφιστάμενη περιφερειακή και κατασκευή υπερυψωμένου αυτοκινητόδρομου που όμως δε θα διαθέτει συνδετήριους άξονες με την πόλη. Θα παραλαμβάνει την κυκλοφορία από τα νοσοκομεία και θα τη μεταφέρει μετά το τούνελ των Κωνσταντινοπολίτικων στην υφιστάμενη περιφερειακή, που η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου χαρακτηρίζει ως ανεπαρκή και κορεσμένη.
Με τον Fly Over καθαιρούνται οι συνδετήριες γέφυρες με το Σέιχ Σου-κατεδαφίζεται η μοναδική πεζογέφυρα της οδού Περραιβού. Επίσης αποψιλώνονται 82.000 τμ δάσους, αυξάνεται η αέρια, η ηχητική και η οπτική ρύπανση δεδομένου ότι η υπερυψωμένη λεωφόρος θα είναι ορατή από την πόλη και το δάσος. Επιπλέον δημιουργείται η δυνατότητα χρήσης των δασικών δρόμων από τα φορτηγά της εταιρείας και χωροθετείται εργοτάξιο μεταξύ δάσους-Κηπούπολης-ρέματος Μαλακοπής. Η Επιτροπή Προστασίας του Σέιχ Σου τονίζει ότι για την κατασκευή του θα καταργηθούν δύο λωρίδες στην υφιστάμενη Περιφερειακή τη στιγμή που είναι ελάχιστη ή ανύπαρκτη η χρησιμότητα του έργου αντίθετα θα δημιουργήσει επιπλέον κυκλοφοριακό πρόβλημα στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης.