in

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Αληθινά και πλασματικά κενά και στο βάθος… ΕΣΠΑ

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Αληθινά και πλασματικά κενά και στο βάθος… ΕΣΠΑ

«Διαλύουν το δημόσιο σχολείο» τονίζουν οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίοι φέτος έχουν να αντιμετωπίσουν μια ακόμη δύσκολη χρονιά.

Όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί σήμερα σχεδόν ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς τα κενά είναι πολλά περισσότερα από όσα παρουσιάζει η διοίκηση καθώς πολλοί εκπαιδευτικοί μεταφέρθηκαν στο πρωϊνό ωράριο του σχολείου για να καλύψουν τα κενά των μηδενικών προσλήψεων ενώ οι θέσεις τους στο ολοήμερο καλύφθηκαν από το ΕΣΠΑ.

Χαρακτηριστικό είναι ότι την 1η του Οκτώβρη η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων της Δυτικής Θεσσαλονίκης συνεχίζουν, να μη μπορούν να αναπτύξουν πλήρες πρόγραμμα λειτουργίας. Συγκεκριμένα αυτή τη στιγμή σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς υπάρχουν 402 κενά εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Ταυτόχρονα συνεχίζουν να υπάρχουν 53 κενά σε Ειδικά Σχολεία και Τμήματα Ένταξης.

Σύμφωνα ακόμη και με τον πίνακα που ακολουθεί με στοιχεία που δίνει στην δημοσιότητα η διοίκηση και σήμερα συνεχίζουν να υπάρχουν κενά στην περιοχή της κεντρικής Μακεδονίας.

Ένα  μήνα μάλιστα μετά την έναρξη των σχολείων εκατοντάδες τμήματα νηπιαγωγείων σε όλη τη χώρα παραμένουν κλειστά εξαιτίας της μη διάθεσης των αναγκαίων πιστώσεων για πρόσληψη νηπιαγωγών.Είναι χαρακτηριστικό ότι στη β’ φάση των προσλήψεων αναληρωτών προσλήφθηκαν μόνο 11 νηπιαγωγοί ενώ τα κενά σε όλη τη χώρα είναι εκατοντάδες.

«Η κυβέρνηση με τις οδηγίες της Τρόικας , Ε.Ε.  και Δ.Ν.Τ. διαλύει σταθερά όλες τις δομές Παιδείας, Υγείας του όποιου κοινωνικού κράτους έχει απομείνει. Εξαφανίζει το δημόσιο σχολείο και στη θέση το αντικαθιστά με το σχολείο που θα λειτουργεί με προγράμματα ΕΣΠΑ (με 7μηνες συμβάσεις) και με εκπαιδευτικούς με ελαστικές σχέσεις εργασίας,  αναπληρωτές από ΕΣΠΑ οι οποίοι θα τοποθετούνται στα σχολεία στην καλύτερη περίπτωση στα μέσα του Οκτώβρη» αναφέρει στο alterthess η Μάτα Μαγαλιού, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΤ συλλόγου Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης, «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ».

«Ήδη η ειδική αγωγή, τα αντισταθμιστικά προγράμματα, όπως  ενισχυτική διδασκαλία, τάξεις υποδοχής  στελεχώνονται χρόνια τώρα από αναπληρωτές ΕΣΠΑ . Φέτος άλλο ένα τμήμα του δημόσιου σχολείου το ολοήμερο τμήμα περνά στο ΕΣΠΑ» προσθέτει.

«Βρισκόμαστε ήδη στο δεύτερο μήνα της σχολικής χρονιάς αλλά κανένα σχολείο δεν μπορεί να αναπτύξει το πρόγραμμα σ’ όλη του την έκταση, κανένα σχολείο δεν μπορεί να λειτουργήσει κανονικά. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί που σήμερα βρίσκονται σε ένα σχολείο δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι και τον επόμενο μήνα θα είναι στο ίδιο σχολείο. Χιλιάδες  παιδιά δεν ξέρουν αν ο δάσκαλός τους θα είναι μαζί τους και την επόμενη μέρα» αναφέρει.

Υπενθυμίζεται ότι το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την πρόσληψη 873 δασκάλων μέσω ΕΣΠΑ για την κάλυψη λειτουργικών κενών αποκλειστικά και μόνο στο απογευματινό πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων.

Δηλαδή στις ίδιες θέσεις απ’ όπου οι «πλεονάζοντες» απομακρύνθηκαν, το Υπουργείο τοποθετεί τ’ωρα αναπληρωτές εκπαιδευτικούς μέσω ΕΣΠΑ και προφανώ με μειωμένα εργασιακά δικαιώματα και συμβάσεις μόνο λίγων μηνών.

Όπως υποστηρίζουν οι εκπαιδευτικοί η πρόσληψη δασκάλων έπρεπε να γίνει είτε με μόνιμους διορισμούς είτε με αναπληρωτές του τακτικού προϋπολογισμού καθώς το ΕΣΠΑ αφορά προγράμματα που λειτουργούν πιλοτικά και δεν πρέπει να καλύπτει τις πάγιες ανάγκες του σχολείου.

«Είναι φανερό σε όλους μας ότι γι’ αυτούς που μας κυβερνούν οι έννοιες μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και εργασιακά δικαιώματα των εκπ/κών είναι κενές περιεχομένου» αναφέρει η Μάτα Μαγάλιου.

«Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μετά από ένα μήνα κι ακόμα δεν έχουν εκπαιδευτικό στα τμήματα ένταξης και παράλληλη στήριξη.» προσθέτει. Σύμφωνα με τα στοιχεία των εκπαιδευτικών την 1η Οκτώβρη:

«Στα σχολεία που λειτουργούν με Ενιαίο Αναμορφωμένο πρόγραμμα δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμη εκπαιδευτικοί θεατρικής αγωγής , εικαστικών , πληροφορικής. Στα νηπιαγωγεία χιλιάδες προνήπια εξακολουθούν να παραμένουν έξω από τις δομές δημόσιας εκπαίδευσης επειδή η οικονομική ασφυξία των δήμων δεν επιτρέπει να προχωρήσουν σε κατασκευές νηπιαγωγείων» τονίζει.

Παρατυπίες στις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών

Ειδικά φέτος τα φαινόμενα των παρατυπιών που παρατηρούνται στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών, στον τρόπο με τον οποίο τοποθετούνται στα σχολεία έχει καταγγελθεί από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

«Οι διοικητικές υπηρεσίες έχουν αποστελεχωθεί σε τέτοιο βαθμό που οι ελάχιστοι εργαζόμενοι σ’ αυτές παρά τα εξαντλητικά τους ωράρια αδυνατούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες λειτουργίας των γραφείων εκπαίδευσης» αναφέρει η κ. Μαγάλιου.

Όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί οι προκλητικές μετακινήσεις με πλήρη αδιαφάνεια, χωρίς καμία αιτιολόγηση και  με αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας είναι στην ημερήσια διάταξη.

«Αντίθετα σε εκατοντάδες εκπαιδευτικούς με δύο ή τρία παιδιά ή σοβαρά προβλήματα υγείας δε δίνεται η δυνατότητα να μετακινηθούν κοντά στις οικογένειες τους. Δεν είναι καθόλου υπερβολή να πούμε ότι η κατάσταση που παρουσιάζεται σήμερα στα σχολεία δεν έχει προηγούμενο στη μεταπολίτευση» υπογραμμίζει η κ. Μαγάλιου.

 «Οι ευθύνες της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας είναι τεράστιες. Ενώ η παραπάνω εικόνα διαμορφωνόταν καθαρά από τον Ιούνιο αδράνησε χαρακτηριστικά, δεν ενημέρωσε την κοινωνία και δεν προετοίμασε τον κλάδο μας, ώστε όλη αυτή η απαράδεκτη πολιτική της κυβέρνησης να μας βρει απέναντι της πριν ξεκινήσουν τα σχολεία.  Απέφυγε να ενταχθεί σε ένα πανεκπαιδευτικό μέτωπο, να υπερασπιστεί το δημόσιο σχολείο,  τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά μας δικαιώματα» προσέθεσε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Οι ευεργετικές ιδιότητες του λεμονόνερου

Στις φυλακές Κορυδαλλού οδηγείται και ο Χρήστος Παππάς