Υπερψηφίστηκε στη Βουλή η τροπολογία του υπουργείου Παιδείας, βάσει της οποίας θα μπορούν οι φοιτητές των ΑΕΙ, να εξεταστούν κατά την εξεταστική περίοδο του Φεβρουαρίου και του Ιουνίου του 2014, σε όλα τα μαθήματα που οφείλουν, ανεξαρτήτως εάν αυτά έχουν διδαχθεί το χειμερινό ή το εαρινό εξάμηνο. Την τροπολογία στήριξαν οι βουλευτές της δικομματικής κυβέρνησης (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ).
Με δεδομένο ότι στις τροπολογίες δεν γίνεται ξεχωριστή επί των άρθρων συζήτηση (στη συγκεκριμένη τροπολογία, 11 διαφορετικές ρυθμίσεις περιλαμβάνονταν σε ένα άρθρο), οι Ανεξάρτητοι Έλληνες δήλωσαν «παρών» στηρίζοντας τη συγκεκριμένη ρύθμιση. Η ΔΗΜΑΡ καταψήφισε διαμαρτυρόμενη για τη διαδικασία, ενώ αρνητικές ψήφους έδωσαν και ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ και η Χρυσή Αυγή.
Aρκετή συζήτηση υπήρξε για την επισύναψη της τροπολογίας σε Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, όπως επίσης και για την ίδια την νομοτεχνική της κατάστρωσή (ένα άρθρο με έντεκα παραγράφους) που συγκέντρωσαν τα πυρά της αντιπολίτευσης και της ΔΗΜΑΡ, αλλά και προκάλεσε και τη δυσφορία του ΠΑΣΟΚ.
Ο Κ. Γκιουλέκας, ανακοίνωσε και την απόσυρση διάταξης που προέβλεπε ειδική διαδικασία για τους διαχειριστικούς ελέγχους στην εκκλησιαστική περιουσία (προβλέπονταν έλεγχοι μονάχα κατόπιν κοινών αποφάσεων των υπουργών Οικονομικών και Παιδείας-Θρησκευμάτων και κατάργηση όλων των υπολοίπων). Επίσης, αποσύρθηκε και διάταξη που έδινε στα ΑΕΙ τη δυνατότητα να απασχολούν έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό, με επιβάρυνση του τακτικού προϋπολογισμού τους από το ταμειακό υπόλοιπο προηγουμένων ετών, κατά το μέρος που δεν αφορά ανεξόφλητες υποχρεώσεις τους.
Εντονότατη υπήρξε η κριτική του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Τάσου Κουράκη για τις διατάξεις της τροπολογίας που αφορούν την ιδιωτική εκπαίδευση: Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για “ιλαροτραγωδία”, καθώς “στους ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς, προβλέπεται για κάθε νήπιο να αντιστοιχούν 1,2 τετραγωνικά μέτρα, στα κολλέγια και τα πάσης φύσεως ιδιωτικά εκπαιδευτήρια ξαναλλάζουν οι διαδικασίες αδειοδότησης, ενώ αντικαθίστανται και πάλι επιμέρους διατάξεις σε σχέση με τους διακριτικούς τίτλους των δομών αυτών”.
“Το υπουργείο Παιδείας αναλώνει όλη του την ενέργεια στο να «ξεχειλώνει» συνεχώς το πλαίσιο λειτουργίας των ιδιωτικών δομών και δεν κάνει τίποτε άλλο για τη δημόσια παιδεία” υποστήριξε ο Τ. Κουράκης.
Πηγή: enet.gr
