Στο ΣτΕ προσέφυγε η Επιτροπή Προστασίας του Σέιχ Σου και ο Σύλλογος Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης καταθέτοντας νέα Αίτηση Αναστολής κατά της Μελέτης Περιβάλλοντος και της ΑΕΠΟ 2024, που, όπως δηλώνεται στην ανακοίνωσή τους, «επιδεινώνουν τις περιβαλλοντικές συνέπειες από την κατασκευή του αμφιλεγόμενου Υπερυψωμένου Αυτοκινητόδρομου, για το μοναδικό πνεύμονα πρασίνου της πόλης».
Οι σύλλογοι τονίζουν ότι με τη νέα Μελέτη Περιβάλλοντος αυξάνεται η έκταση των υπό εκχέρσωση δασικών εκτάσεων από 45 στρέμματα στα 188 και μάλιστα χωρίς διαβούλευση. Επιπλέον, προβλέπεται για πρώτη φορά κατασκευή νέων δασικών δρόμων εντός του δάσους, ενώ στις προηγούμενες Μελέτες ρητά απαγορευόταν. «Η διάνοιξη και διαπλάτυνση δασικών δρόμων προκαλούν κατάτμηση του δάσους και απαιτούν την υλοτόμηση περισσότερων δέντρων» σημειώνεται συγκεκριμένα.
Στην ανακοίνωσή τους τονίζεται ακόμη πως εξακολουθεί η ασάφεια ως προς την πρόσβαση των οχημάτων της πυροσβεστικής στο στάδιο κατασκευής, μετά την καθαίρεση των υφιστάμενων οδογεφυρών (Επταπυργίου, Αγίου Παύλου, Τριανδρίας, Περραιβού) και της κατάργησης της πρόσβασης πάνω από το τούνελ του οικισμού Κωνσταντινουπολιτών.
Μεγάλες, όμως, επεμβάσεις θα γίνουν και στα ρέματα τα οποία δεν κατονομάζονται, ούτε οριοθετούνται, όπως προβλέπει ο νόμος, και αυθαίρετα αποκαλούνται «μικρά» με εξαίρεση την περίπτωση του ρέματος Σταγειρίτη και Ξηροποτάμου.
Ως προς την πυρασφάλεια του δάσους, επισημαίνεται από τους συλλόγους ένας ακόμη κίνδυνος, καθώς η Μελέτη αναφέρει δυνατότητα εξακολούθησης των εργασιών ακόμη και των θερμοσυγκολλλητικών, όταν το επίπεδο κινδύνου πυρκαγιάς είναι αυτό του κόκκινου συναγερμού (επίπεδο 5).
Η Μελέτη για το fly over εξακολουθεί, σύμφωνα με την Επιτροπή Προστασίας του Σέιχ Σου και τον Σύλλογο Δρομέων για την Υγεία, να μην προβλέπει προσήμανση των υπό υλοτόμηση δέντρων, η οποία είναι υποχρεωτική, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, για να μην υπάρχει περίπτωση να κοπούν περισσότερα ή διαφορετικά δέντρα, από αμέλεια ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο. Παράλληλα προβλέπεται χρήση του υφιστάμενου δασικού οδικού δικτύου από βαρέα οχήματα της εταιρείας, με προφανή κίνδυνο καταστροφής του και χωρίς Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την πανίδα, τη χλωρίδα και τους επισκέπτες του δάσους. Ακόμη δε λαμβάνεται υπόψη η αδυναμία διασταύρωσης οχημάτων της εταιρείας με πυροσβεστικά οχήματα, σε περίπτωση πυρκαγιάς.
Στην αίτηση αναστολής τονίζεται, επίσης, ότι «η νέα Μελέτη προβλέπει σαν αντιστάθμισμα στα 188 στρέμματα δάσους, που θα εκχερσωθούν, αναδάσωση (220 στρέμματα) στο Ωραιόκαστρο. Τη στιγμή που το Σέιχ Σου έχει χάσει χιλιάδες στρέμματα δασικών δέντρων τα τελευταία χρόνια λόγω φλοιοφάγου εντόμου και πυρκαγιών ενώ αναγνωρίζεται ότι μέχρι την έκδοσή της (Απρίλιος 2024) δεν έχουν γίνει περιβαλλοντικές επιθεωρήσεις τακτικές ή έκτακτες.
«Επειδή οι κατασκευαστικές εργασίες προχωρούν με καταιγιστικούς ρυθμούς, δέντρα υλοτομούνται, δασικοί δρόμοι διαπλατύνονται και το Σέιχ Σου αρχίζει να μεταμορφώνεται σταδιακά σε απέραντο εργοτάξιο ζητήθηκε και προσωρινή διαταγή για την άμεση διακοπή των εργασιών.
Με το ρυθμό καταστροφής των ελληνικών δασών, ούτε ένα δέντρο δεν περισσεύει και μάλιστα όταν δέντρα υλοτομούνται για την κατασκευή αμφιλεγόμενων και παρωχημένων αυτοκινητόδρομων, με καταστροφικές συνέπειες για το οικοσύστημα του δάσους της καρδιάς μας» καταλήγουν οι σύλλογοι στην ανακοίνωσή τους.