Την Κυριακή το πρωί ακούστηκε ένα ηχηρό «Όχι στην κατασκευή του Fly Over» στην Άνω Τούμπα μέσα από μια μαζική διαδήλωση που ξεκίνησε από τη στάση πρώην Ορφανοτροφείο. Κάτοικοι της περιοχής, φορείς, συλλογικότητες, δημοτικές και περιφερειακές παρατάξεις ζητούν από την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην κατασκευή της νέας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (Flyover) εξαιτίας των επιπτώσεων που θα έχει στο κυκλοφοριακό, τη δημόσια υγεία, την ποιότητα ζωής και το περιβάλλον. Αντίθετα ζητούν τα χρήματα να δοθούν για την πραγματική ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και όχι για την ενίσχυση του ΙΧ.
Σύμφωνα με το υπόμνημα που έχουν καταθέσει 30 φορείς και συλλογικότητες της πόλης που τάσσονται ενάντια στον Fly Over, η κατασκευή του σημαίνει καταστροφή συνολικά 82.0000 τμ. αναδασωτέας δασικής έκτασης και εκφράζουν τον κίνδυνο για ανεξέλεγκτη αύξηση των επιπέδων ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις περιοχές από τις οποίες θα διέρχεται το έργο αλλά και σε όλη τη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα ασκούν κριτική στις μελέτες που έγιναν για το έργο καθώς όπως καταγγέλλουν αυτές πραγματοποιήθηκαν τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2020 σε περίοδο ιδιαίτερα χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου, καθώς την περίοδο αυτή ίσχυαν μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας λόγω της Πανδημίας COVID-19.«Το έργο προχωράει χωρίς να έχει κοινοποιηθεί η οριστική μελέτη οδοποιίας στους άμεσα πληττόμενους από το έργο κατοίκους, με σοβαρά ερωτηματικά αναφορικά με τις επιπτώσεις που ενδέχεται να προκύψουν εις βάρος των ρεμάτων της πόλης και με κυκλοφοριακή μελέτη του ποδαριού και της τελευταίας στιγμής, που δεν στηρίζεται σε έναν στρατηγικό κυκλοφοριακό σχεδιασμό για την Θεσσαλονίκη συνολικά, αλλά σε μέτρα αποσπασματικά και ενίσχυση της αστυνόμευσης» σημειώνουν μεταξύ άλλων.
Ήδη από την περασμένη Παρασκευή που ξεκίνησαν οι πρόδρομες εργασίες για την κατασκευή του τα κυκλοφοριακά προβλήματα είναι μεγάλα παράλληλα με το νέο μέτρο της απαγόρευσης στάθμευσης σε κεντρικούς δρόμους της πόλης. Κατά τις πρωινές ώρες της Δευτέρας υπήρξαν τέσσερα τροχαία ατυχήματα και παράσυρση ενός ποδηλάτη.