Πολλοί γνωστοί και φίλοι τα είπαν και τα έγραψαν εξαιρετικά για το παλικάρι που σκοτώθηκε γιατί δεν είχε να πληρώσει ένα γαμημένο εισιτήριο για το τρόλεϊ. Νομίζω πως από αυτή τη μπάντα το θέμα καλύφθηκε και ότι αυτό που έχει σημασία – πέρα από τους ακτιβισμούς διαμαρτυρίας – είναι να κάνουμε μία προβολή αυτής της ιστορίας στο σύντομο, ελπίζω, μέλλον. Τι θα κάνει δηλαδή αύριο μεθαύριο μία κυβέρνηση της Αριστεράς, τι θα συμβεί με αυτούς που δεν θα έχουν να πληρώσουν ένα γαμημένο εισιτήριο όταν ξεκουμπιστεί από την κυβέρνηση η νεοφιλελεύθερη ακροδεξιά;
Το πρώτο είναι ότι πρέπει να μειωθούν τουλάχιστον κατά 25% όλα τα εισιτήρια για τις αστικές συγκοινωνίες και το μειωμένο εισιτήριο, το μισό, να αφορά πολύ περισσότερες ομάδες πολιτών απ’ ότι σήμερα. Το δεύτερο είναι, για λόγους και ουσίας και κουλτούρας, όλοι οι άνεργοι να μπορούν να μετακινούνται δωρεάν με τα αστικά μέσα μαζικής μεταφοράς. Ούτε το πρώτο, ούτε το δεύτερο, θα έχουν κάποιο οικονομικό κόστος το οποίο «κάποιος θα πρέπει να το πληρώσει», καθώς ένα φθηνό εισιτήριο θα το πληρώνουν περισσότεροι και οι άνεργοι και σήμερα δεν πληρώνουν εισιτήριο, μόνο που κινδυνεύουν να πέσουν επάνω σε κανέναν σκατάνθρωπο ελεγκτή. Το τρίτο είναι η κατάργηση των ελεγκτών, γιατί στην εποχή που έρχεται αυτοί που θα μπορούν να πληρώνουν το εισιτήριο θα το πληρώνουν και αυτοί που δεν θα μπορούν να το πληρώνουν πολύ απλά δεν θα το πληρώνουν και το θέμα θα λήγει εκεί.
Άλλωστε το κόστος μετακίνησης ενός λεωφορείου, μετρό, τραμ, τρόλεϊ, από το σημείο άλφα στο σημείο βήτα είναι το ίδιο είτε είναι γεμάτο, είτε είναι μισοάδειο, είτε έχουν κόψει εισιτήριο όλοι, είτε έχουν κόψει εισιτήριο οι μισοί. Σήμερα προφανώς τα πράγματα δεν είναι έτσι καθώς οι αστικές συγκοινωνίες «πρέπει» να αυξήσουν τα έσοδα τους – γι’ αυτό και πέφτει τόσο νταβατζηλίκι από τους ελεγκτές – επειδή η τρόικα έχει επιβάλει τη μείωση της κρατικής επιδότησης στα μέσα μαζικής μετακίνησης. Προφανώς αυτά τα πράγματα πρέπει να αλλάξουν.
Ο alterthess ιανός