in ,

Θεσσαλονίκη: Για την πόλη ή για επιχειρηματικό project διεκδικεί ο δήμος την Α’ προβλήτα;

Θεσσαλονίκη: Για την πόλη ή για επιχειρηματικό project διεκδικεί ο δήμος την Α’ προβλήτα;

Γράφει η Ευγενία Χατζηγεωργίου για το stokokkino.gr

Στην Αθήνα για επαφές με την κυβέρνηση θα βρεθεί μέσα στην εβδομάδα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης ζητώντας να εξαιρεθεί η Α’ Προβλήτα από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού. Την ίδια στιγμή, ασαφή παραμένουν τα σχέδια του δήμου εγείροντας αμφιβολίες για το εάν οι διεκδικήσεις του βασίζονται στην διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της Α’ προβλήτας και της εικόνας που έχει σήμερα ή όχι.

Με τον υπουργό Επικρατείας, Νίκο Παππά, πρόκειται να συναντηθεί την Τετάρτη στην Αθήνα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, προκειμένου να ζητήσει την εξαίρεση της Α’ Προβλήτας του λιμανιού από τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΘ. Επίσης αναμένεται να ζητήσει και υποστηρικτές επιστολές και από άλλους δημάρχους των γύρω περιοχών.

Το θέμα της A’ Προβλήτας συζητήθηκε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Θεσσαλονίκης, με τον δήμαρχο της πόλης να ζητά από τους δημοτικούς συμβούλους να λάβουν ομόφωνη απόφαση για εξαίρεση του χώρου.

Στην τοποθέτησή του ο Γιάννης Μπουτάρης ανέφερε πως υπάρχει μελέτη από το 1997, όταν η Θεσσαλονίκη ήταν πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης, η οποία προβλέπει την απόδοση του πρώτου προβλήτα του λιμανιού στην πόλη.  Από την μελέτη αυτή, όπως σημείωσε, διακρίνεται η πρόθεση της πολιτείας να αποδοθεί η πρώτη προβλήτα στην πόλη γιατί, όπως πρόσθεσε δεν υπάρχει καμία απολύτως λιμενική εργασία και απόδειξη είναι ότι ο ΟΛΘ τελευταία έχει προχωρήσει σε μία σειρά επενδύσεων προκειμένου να γίνει ένας χώρος διασκέδασης και αναψηχής. 

Παράλληλα, ο Γιάννης Μπουτάρης έκανε λόγο για διαβεβαιώσεις από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ πως η πρώτη προβλήτα θα παραχωρηθεί στον δήμο Θεσσαλονίκης. Επίσης, απαντώντας στις επιφυλάξεις που διατύπωσαν οι φορείς της πόλης στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα για το θέμα και οι οποίοι εξέφρασαν ανησυχίες πως η διεκδίκηση του δήμου θα μπλοκάρει την πώληση του λιμανιού, ο Γιάννης Μπουτάρης υποστήριξε πως η παραχώρηση της χρήσης της πρώτης προβλήτας δεν επηρεάζει την ιδιωτικοποίηση.

Από την πλευρά της αντιπολίτευσης, ο επικεφαλής της παράταξης «Εντάξει» Σταύρος Καλαφάτης εξαπέλυσε πυρά κατά του δημάρχου για τους χειρισμούς της διοίκησης του δήμου στην περίπτωση της Α’ Προβλήτας. «Ο δήμαρχος ομολόγησε ότι αφέθηκε σε προφορικές διαβεβαιώσεις», σημείωσε μεταξύ άλλων χαρακτηριστικά. Από την πλευρά της, η Ρία Καλφακάκου από τη «Θεσσαλονίκη – Ανοιχτή Πόλη» ζήτησε η Α’ προβλήτα να τεθεί υπό μια Δημόσια Λιμενική Αρχή που θα ωφελήσει και τον δήμο. Ο Γιάννης Δελής από τη «Λαϊκή Συσπείρωση» τόνισε πως τα λιμάνια πρέπει να είναι «λαϊκή κοινωνική περιουσία» ενώ σε σχέση με την πρώτη προβλήτα και τους χώρους πολιτισμού που λειτουργούν εκεί τόνισε πως πρέπει να παραμείνουν, αλλά με αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου Πολιτισμού. Η Ελεάννα Ιωαννίδου από τις «Γειτονιές Σε Δράση» επανέλαβε την αντίθεση στην πώληση του λιμανιού σημειώνοντας πως έτσι όπως μεθοδεύεται πρόκειται για «παραχώρηση γης και ύδατος χωρίς διασφάλιση δημοσίου συμφέροντος», ενώ υποστήριξε τη διεκδίκηση της 1ης προβλήτας από τον δήμο Θεσσαλονίκης. «Ο δήμαρχος θέλει να αναπτύξει την 1η προβλήτα σε λάθος κατεύθυνση» η θέση του Γιώργου Ρακκά από την παράταξη «Μένουμε Θεσσαλονίκη».

Η πρόταση του Γιάννη Μπουτάρη για την διεκδίκηση της Α’ Προβλήτας πέρασε κατά πλειοψηφία από το δημοτικό συμβούλιο. 

Ποιο το σχέδιο του δήμου για την Α’ Προβλήτα;

Η διεκδίκηση της Α’ Προβλήτας του λιμανιού από τον δήμο Θεσσαλονίκης δεν συνοδεύτηκε από αναλυτική παρουσίαση του σχεδίου που έχει ο δήμος για την διαχείρισή της. Ενδοιασμοί και επιφυλάξεις για το τι ακριβώς σκοπεύει να κάνει ο δήμος στον εν λόγω χώρο διατυπώθηκαν και κατά τη διάρκεια του δημοτικού συμβουλίου τη Δευτέρα.

Υπενθυμίζεται πως κατά την σύσκεψη με τους φορείς την περασμένη εβδομάδα, η διοίκηση του δήμου αναφέρθηκε μεν σε πολιτιστικές και ήπιες χρήσεις που θα αποφέρουν έσοδα αλλά δεν θα βγάζει ο δήμος κέρδος ωστόσο την ίδια στιγμή υπονοούμενα και διαρροές ακόμη και από το ίδιο το περιβάλλον του δημάρχου κάνουν λόγο για ένα μεγάλο επιχειρηματικό σχέδιο του δήμου.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα φέρεται να μελετά ο δήμος, εκτός από την Α’ Προβλήτα φαίνεται πως υπάρχουν επιχειρηματικά σχέδια και για το κτίριο του παλιού τελωνείου αλλά και για δημιουργία μαρίνας για μεγάλα τουριστικά σκάφη μπροστά από το τελωνείο. Επίσης, ο δήμος φέρεται να διεκδικεί τα πάρκινγκ που λειτουργούν σήμερα σε ανοιχτούς χώρους του ΟΛΘ. Άγνωστο βέβαια, με ποια ιδιότητα τα διεκδικεί όλα αυτά. 

Αν αυτά ισχύουν, η διεκδίκηση της Α’ Προβλήτας από τον δήμο δημιουργεί ερωτήματα για το εάν στις προθέσεις του είναι να υπερασπιστεί όντως τον σημερινό χώρο ως δημόσιο και να τον διατηρήσει έτσι όπως τον ξέρουμε σήμερα ή να το μετατρέψει σε κάτι άλλο. Άλλωστε, φαντάζει δύσκολο με ένα τέτοιο σχέδιο σαν αυτό που φέρεται να μελετάται να καταφέρει ο δήμος να πείσει ώστε να εξαιρεθεί ο χώρος από την παραχώρηση του λιμανιού.

Οι συγκρίσεις δε που γίνονται με τη περίπτωση της Δραπετσώνας δεν έχουν απολύτως καμία σχέση, καθώς στην περίπτωση της Δραπετσώνας δήμος και φορείς διεκδίκησαν την έκταση για να γίνει ένα πάρκο για την πόλη. Στην περίπτωση του δήμου Θεσσαλονίκης, αυτό που διαφαίνεται είναι ότι διεκδικούνται εγκαταστάσεις για εμπορική εκμετάλλευση, προφανώς για να παραχωρηθούν σε ιδιώτη. Το λες πως υπάρχει διαφορά.

Πηγή: stokokkino.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τον ντανταϊσμό βαθιά κατάλαβε τον: Στόχος του η κατάκτηση της ελευθερίας και η απαλλαγή από την εξουσία

Έχετε δει άνεργο σε αστικό λεωφορείο της Θεσσαλονίκης; Ο ΟΑΣΘ και η πολιτεία όχι