Την θετική γνωμοδότηση πήρε μέσα από γρήγορες διαδικασίες και το δεύτερο κομμάτι του Εξωτερικού Οδικού Δακτυλίου Θεσσαλονίκης από την «Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης» με τις περιφερειακές παρατάξεις της «Ριζοσπαστικής Αριστερής Ενότητας» και τη «Λαϊκή Συσπείρωση» να αποχωρούν στην αρχή της διαδικασίας ως ένδειξη συμπαράστασης στους εργαζόμενους της Περιφέρειας που πραγματοποιούσαν στάση εργασίας. Η διοικούσα παράταξη παρά το αίτημα για αναβολή της συνεδρίασης ζήτησε να προχωρήσει η διαδικασία και μόνη της αποφάσισε να συζητηθεί και το επίμαχο θέμα της Εξωτερικής Περιφερειακής.
Να θυμίσουμε ότι το έργο έσπασε από την Εγνατία Οδό σε τρία κομμάτια, το δυτικό τμήμα της οποίας (από το ΤΙΤΑΝ Γηροκομείο μέχρι Χορτιάτη) εγκρίθηκε με υπουργική απόφαση από τον υπηρεσιακό Υπουργό ΠΑΠΕΝ λίγες μέρες πριν τις εκλογές στις 15/9/ 2015.
Όπως αναφέρουν και στελέχη της ΡΙΖ.ΑΡΕΝ που αντιτίθενται στον τρόπο που σχεδιάζεται το έργο, η ένταξη του στο Ενιαίο Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών χωρίς επικαιροποιημένα κυκλοφοριακά και συγκοινωνιακά δεδομένα που να τεκμηριώνουν την σκοπιμότητά του, η έλλειψη συσχετισμού του με τον χωροταξικό πολεοδομικό σχεδιασμό της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης λόγω μη ύπαρξης Ρυθμιστικού σχεδίου θα έχει συνέπειες την επέκταση των κατοικημένων περιοχών και την ακύρωση της συμπαγούς πόλης. Επιπλέον θα έχει ως αποτέλεσμα τον κατακερματισμό της υπαίθρου από την Θέρμη μέχρι το αεροδρόμιο και θα συμβάλει στην άναρχη πολεοδόμησή της.
Ουσιαστικά η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και συγκεκριμένα η Μητροπολιτική Ενότητα άλλά και οι δήμοι γνωμοδοτούν για ένα μεγάλο έργο που υπολογίζεται να ανέλθει στο 1 δις ευρώ χωρίς σχεδιασμό, πρόβλεψη των επιπτώσεών του αλλά και τεκμηρίωση της σκοπιμότητάς του . Αν λάβει κανείς υπόψη του ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση προβλέπει για τέτοιου είδους έργα όχι μια συμβατική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αλλά μια στρατηγική μελέτη, πράγμα που στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχει αλλά και προϋπολογισμό που επίσης ακόμη δεν υπάρχει, αντιλαμβάνεται κανείς τι πρόκειται να συμβεί.
Το έργο δεν είναι ενταγμένο καν στο πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων ούτε στο ΕΣΠΑ και πολλοί εικάζουν την συνήθη εξέλιξη τέτοιων δηλαδή να πραγματοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης σε μεγαλοεργολάβους οι οποίοι με τη σειρά τους θα επιβάλουν διόδια κατά την λειτουργία του.
Για θεσμικά ατοπήματα που δεν μπορούν να αγνοηθούν κάνει λόγο η περιφερειακή παράταξη» Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα» κρίνοντας απαραίτητο την επανεξέταση του συγκεκριμένου έργου στο πλαίσιο ενός επικαιροποιημένου Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών για το Πολεοδομικό Συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιοχή που θα εντάσσεται σε ένα σύγχρονο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης.
Σταυρούλα Πουλημένη