Τελείως ασύμβατη με τον ακαδημαϊκό και δημοκρατικό χαρακτήρα των Πανεπιστημίων θεωρεί η Σύνοδος Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών την παρουσία διμοιριών ΜΑΤ και της ΟΠΠΙ με ανακοίνωσή της με την οποία καλεί την κυβέρνηση να μην συνεχίσει να δρα με γνώμονα την ατελέσφορη και συνάμα επικίνδυνη λογική της αστυνομοκρατίας.
Η Σύνοδος αναφέρεται στον πρόσφατο τραυματισμό του φοιτητή μετά από ευθεία βολή αστυνομικού με βομβίδα κρότου λάμψης και τονίζει πως η εσκεμμένη απαξίωση των δημόσιων ελληνικών Πανεπιστημίων, η συστηματική παρουσίασή τους ως δήθεν κέντρων βίας και ανομίας, έχουν ως στόχο την εμπέδωση από την κοινή γνώμη της αναγκαιότητας της παρουσίας αστυνομικών δυνάμεων εντός των Ιδρυμάτων. «Υπενθυμίζουμε ότι τα Πανεπιστήμια είναι χώροι ελεύθερης διακίνησης ιδεών και έκφρασης απόψεων» σημειώνεται στην ανακοίνωση της Συνόδου Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων/Σχολών.
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
Με αφορμή την υλοποίηση προγενέστερων αποφάσεων της Κοσμητείας της Σχολής Θετικών Επιστημών καθώς και της Συγκλήτου του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αναφορικά με την κατασκευή βιβλιοθήκης και αιθουσών διδασκαλίας στο κτίριο του Βιολογικού, γινόμαστε από το τέλος Δεκεμβρίου του 2021 μάρτυρες δυστοπικών καταστάσεων. Οι καταστάσεις αυτές δεν τιμούν, ούτε αντιστοιχούν στο ελληνικό Πανεπιστήμιο γι’ αυτό και εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας.
Η συνεχής παρουσία ισχυρών αστυνομικών δυνάμεων στο χώρο του campus του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, και πολύ περισσότερο ο πρόσφατος τραυματισμός στο πρόσωπο φοιτητή μετά από ευθεία βολή αστυνομικού με βομβίδα κρότου λάμψης, αποτελούν αστυνομικές πρακτικές βίας και καταστολής που μας βρίσκουν αντίθετους και αντίθετες.
Η εσκεμμένη απαξίωση των δημόσιων ελληνικών Πανεπιστημίων, η συστηματική παρουσίασή τους ως δήθεν κέντρων βίας και ανομίας, έχουν ως στόχο την εμπέδωση από την κοινή γνώμη της αναγκαιότητας της παρουσίας αστυνομικών δυνάμεων εντός των Ιδρυμάτων. Υπενθυμίζουμε ότι τα Πανεπιστήμια είναι χώροι ελεύθερης διακίνησης ιδεών και έκφρασης απόψεων. Με πολλές από τις απόψεις αυτές ενδέχεται να διαφωνούμε. Σε καμιά περίπτωση, ωστόσο, δεν συναινούμε στη φίμωσή τους.
Ως Σύνοδος Προέδρων και Κοσμητόρων Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών θεωρούμε ότι η παρουσία διμοιριών ΜΑΤ σήμερα -και από αύριο των Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων- στους πανεπιστημιακούς χώρους, είναι τελείως ασύμβατη με τον ακαδημαϊκό και δημοκρατικό χαρακτήρα των Πανεπιστημίων και ότι θα προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία τους. Κατά συνέπεια καλούμε την κυβέρνηση να μην συνεχίσει να δρα με γνώμονα την ατελέσφορη και συνάμα επικίνδυνη λογική της αστυνομοκρατίας.
Σύνοδος Προέδρων/Κοσμητόρων Παιδαγωγικών Τμημάτων/Σχολών
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Παιδαγωγική Σχολή
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
Σχολή Επιστημών Αγωγής
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Τμήμα των Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Σχολή Επιστημών Αγωγής
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
ΠANEΠIΣTHMIO AIΓAIOY
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Σχολή Επιστημών Αγωγής
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Σχολή Επιστημών Αγωγής
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία