Σύσκεψη μεταξύ των επικεφαλής του ΟΛΘ, του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πραγματοποιήθηκε σήμερα με βασικό θέμα την αξιοποίηση του δικτύου του λιμανιού και του σιδηροδρόμου για την μεταφορά φορτίων στην Β. Ελλάδα τα Βαλκάνια και την Τουρκία.
Στη συνάντηση συμμετείχαν συγκεκριμένα οι πρόεδροι της ΟΛΘ Α.Ε. Σ. Αγγελούδης, ΟΣΕ Π. Θεοφανόπουλος και ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α. Ζηλιασκόπουλος οι οποίοι, όπως και σε προηγούμενες αντίστοιχες συναντήσεις, συζήτησαν την αξιοποίηση της γεωγραφικής θέσης της Μακεδονίας για το κόστος της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και χύδην φορτίου.
Παράλληλα, επιβεβαιώθηκαν οι πληροφορίες που ανέφεραν πως για να ξεκινήσει η συνεργασία αυτή με τις υπάρχουσες υποδομές, θα προωθηθούν από δυο έως τρία εβδομαδιαία δρομολόγια προς τα Σκόπια και την Σόφια, μεταφέροντας containers αλλά και χύδην φορτία.
Σύμφωνα με τον κ.Αγγελούδη, τα δρομολόγια προς Σκόπια και Σόφια, θα γίνονται δύο φορές την εβδομάδα για ένα τετράμηνο, με προοπτική η συχνότητά τους να αυξηθεί, αν υπάρξει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από πλευράς επιχειρήσεων.
Από την πλευρά του, ο κ.Θεοφανόπουλος σημείωσε ότι οι δύο εταιρείες -ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ- δείχνουν ότι μπορούν να εξασφαλίσουν μεταφορική ζήτηση.
Στο μεταξύ, εντός των επόμενων 20 ημερών αναμένεται να ολοκληρωθούν οι συζητήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τους ναυτικούς πράκτορες και τις μεταφορικές εταιρείες για τις τιμές μεταφοράς μέσω του σιδηροδρόμου, οι οποίες -σύμφωνα με τον κ.Ζηλιασκόπουλο- θα είναι πολύ ανταγωνιστικές, σε σχέση με άλλα μεταφορικά μέσα.
Παράλληλα, εντός του ιδίου χρονοδιαγράμματος εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν και οι εν εξελίξει συζητήσεις με τους εκπροσώπους των οργανισμών σιδηροδρόμων των Σκοπίων και της Βουλγαρίας.
Αναφερόμενος στους εμπορευματικούς συρμούς, που δρομολογήθηκαν στη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης, ο κ.Ζηλιασκόπουλος σημείωσε ότι το όλο εγχείρημα “πάει καλά”, ενώ “κουμπώνει” άριστα με τον γενικότερο σχεδιασμό για την επέκταση του συστήματος διαμεταφοράς στα Βαλκάνια.
Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι πολλάκις ο ΟΛΘ έχει δημοσιεύσει ανακοινώσεις για συσκέψεις επί συσκέψεων με στόχο την αξιοποίηση των έργων υποδομής του λιμανιού και του ΟΣΕ καθώς και την επέκταση του. Το κλίμα τυμπανοκρουσιών που επιδιώκεται να αναπτυχθεί σε σχέση με τις συναντήσεις αυτές προκαλεί σίγουρα καχυποψία σε σχέση κυρίως με την πολιτική συγκυρία. Το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί κάθε τρεις και λίγο διαβάζουμε μια εξαγγελία για τέτοιου τύπου συναντήσεις ενώ και ο τελευταίος πολίτης γνωρίζει ότι τέτοιου τύπου έργα υποδομής απαιτούν έναν ειδικό σχεδιασμό για αξιοποίηση τόσο του δικτύου όσο και των αποθεματικών της ΟΛΘ;
Το παράδειγμα της ΕΥΑΘ με την πραγματοποίηση έργων υποδομής ύψους 100 εκατ. ευρώ τα οποία θα δοθούν προίκα στον αγοραστή της εταιρείας εφόσον αυτή ιδιωτικοποιηθεί προκαλεί ανάλογα ερωτήματα και υποψίες δεδομένου ότι το τελευταίο διάστημα τόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όσο και ο ΟΣΕ έχει βρεθεί στο στόχαστρο των Ρώσων οι οποίοι προσδοκούν πρόσβαση στην Β. Ελλάδα. Το σίγουρο είναι ότι η ανάπτυξη του δικτύου υποδομών του λιμανιού και η μετατροπή του σε εμπορευματικού κόμβου καθιστά ελκυστικότερη μια τέτοια αγορά. Εξάλλου το κλίμα ιδιωτικοποιήσεων στο οποίο βρίσκεται τόσο ο ΟΣΕ όσο και το λιμάνι δεν αφήνει κανέναν ανυποψίαστο για τέτοιου τύπου συναντήσεις.