in ,

«Συγκοινωνία ασφαλή για το λαό» ζητούν εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ μετά το νέο ατύχημα

Διαμαρτυρία έξω από τα γραφεία της διοίκησης του ΟΑΣΘ πραγματοποίησαν σωματεία και φορείς το πρωί της Παρασκευής μετά από κάλεσμα της συνδικαλιστικής παράταξης ΔΑΣ ΟΑΣΘ, με αφορμή το νέο ατύχημα με λεωφορεία και τον τραυματισμό πέντε ανθρώπων.

Οι εργαζόμενοι ζητούν να παρθούν μέτρα που θα προστατεύσουν τη ζωή των επιβατών τονίζοντας πως οι αρμόδιοι κωφεύουν επιδεκτικά στις καταγγελίες των εργαζομένων και των σωματείων τους για τις ελλείψεις προσωπικού, για τις ελλείψεις σε ανταλλακτικά και αναλώσιμα, για τα παλιά και ασυντήρητα οχήματα που έχουν φέρει από το εξωτερικό εταιρίες ενοικίασης αλλά και συγκοινωνιακοί φορείς για να βγάλουν γρήγορο και εύκολο κέρδος. «Στην πολιτική του “πάμε κι όπου βγει”, που αφήνει νεκρούς και σακατεμένους, δεν θα μείνουμε αδιάφοροι. Ο λαός που χρησιμοποιεί τη συγκοινωνία για τις καθημερινές ανάγκες του δεν φταίει σε τίποτα και δεν μπορεί να καταλήγει στα νοσοκομεία επειδή σε κάποιους η συντήρηση των οχημάτων κοστίζει και μειώνει το κέρδος τους» αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση.

Υπενθυμίζεται ότι μέσα σε δύο εβδομάδες έχουν συμβεί δύο περιστατικά. Ένα στις 10 Οκτωβρίου στα Μετέωρα της Πολίχνης, όταν λεωφορείο, του οποίου είχε «λυθεί» το χειρόφρενο, σκότωσε μια γυναίκα μπροστά στο σπίτι της και ένα πριν δύο μέρες με τη σύγκρουση δύο αστικών λεωφορείων στην οδό Κ. Καραμανλή, στο ύψος της Μαρτίου όπου το αστικό λεωφορείο του ΟΑΣΘ 2Κ με κατεύθυνση προς το ΙΚΕΑ, χτύπησε το πίσω μέρος σταθμευμένου λεωφορείου του ΚΤΕΛ που εκτελεί τα δρομολόγια της γραμμής 43. Από το ατύχημα πέντε άτομα τραυματίστηκαν ελαφρά ενώ για ώρα προκλήθηκε πανικός σε όλο το επιβατικό κοινό.

Η επιβάτισσα Α. Τ. που τραυματίστηκε καταγγέλλει, μεταξύ άλλων, στον λογαριασμό της στο facebook ότι «μετά τη σφοδρή σύγκρουση και όντας σε κατάσταση σοκ όλοι μας, μη έχοντας αντιληφθεί τι ακριβώς έχει συμβεί, ο οδηγός του γεμάτου λεωφορείου 2Κ – ως διά μαγείας – εξαφανίζεται και δεν ανοίγουν καν οι πόρτες προκειμένου να αποχωρήσουμε με ασφάλεια. Μετά από τις φωνές μας και μόνο άνοιξαν την μπροστινή, από την οποία και βγήκαμε ένας προς έναν – τραυματισμένοι και μη». «Σήμερα, μαθαίνουμε ότι για μήνες οι εργαζόμενοι προειδοποιούσαν για επαναλαμβανόμενα περιστατικά σχετιζόμενα με τα φρένα του λεωφορείου 2Κ που χθες καρφώθηκε στο μπροστινό του, αλλά ΚΑΝΕΙΣ από την διοίκηση δεν έδινε σημασία, όπως κανείς δεν έδωσε σημασία και στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον ΟΣΕ που προειδοποιούσαν για το ατύχημα που τελικά ήρθε».

Η ΔΑΣ με χθεσινή της ανακοίνωση αναφέρει ότι «η σύγκρουση έγινε επειδή δεν έπιασαν τα φρένα» τονίζοντας ότι τα δελτία βλαβών και αυτά που αναφέρουν οι οδηγοί είναι ξεκάθαρα και δε χωρούν ερμηνείες. Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, «το πρόβλημα της απώλειας πέδησης συμβαίνει σε κάποιες περιπτώσεις και δεν είναι μόνιμο, δηλαδή το λεωφορείο δεν εκτελούσε τα δρομολόγια χωρίς καθόλου φρένα. Στο ατύχημα το υπ’ αριθμόν 2210 λεωφορείο εκτελούσε το δεύτερο δρομολόγιο του από την αρχή της βάρδιας που σημαίνει ότι μέχρι εκείνη την ώρα κατά την υπηρεσία “όλα έβαιναν καλώς”». Σύμφωνα με τη ΔΑΣ, το λεωφορείο είχε ιστορικό βλαβών και κυκλοφορούσε κανονικά αναφέροντας ότι «και ο ΟΑΣΘ και η εταιρεία leasing που είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση και την καλή λειτουργία των οχημάτων της, αδιαφόρησαν για την ασφάλεια επιβατών και οδηγών με αποτέλεσμα να μετράμε 5 τραυματίες επιβάτες».

Μιλώντας στο alterthess ο Ν. Τσαρίδης ανέφερε ότι κατά τη διάρκεια της διαμαρτυρίας επισκέφθηκε τον ΟΑΣΘ ο υφυπουργός υποδομών Βασίλης Οικονόμου με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να του απευθύνουν τη διαμαρτυρία και τα αιτήματά τους. «Τα μεταχειρισμένα αυτά λεωφορεία που έχουν έρθει από τη Γερμανία με leasing έχουν υποστεί μετασκευές για να λειτουργήσουν στο ελληνικό περιβάλλον. Μερικά προβλήματα δεν μπορούν να εντοπιστούν από το προσωπικό. Πολλές φορές παθαίνουν αυτό που θα λέγαμε “black out”, εμφανίζουν δυσλειτουργίες και πρέπει να αποσυρθούν» αναφέρει ο κ. Τσαρίδης, οδηγός λεωφορείου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, δε μπορεί να φορτωθεί καμία ευθύνη στους εργαζόμενους οδηγούς και τεχνίτες. Το πρόβλημα είναι βαθύτερο και απαιτεί έλεγχο όλων των συστημάτων αλλά και αγορά νέων λεωοφείων.

Να σημειωθεί ότι εδώ και μέρες οι εργαζόμενοι τονίζουν ότι η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην αστική συγκοινωνία της πόλης έχει φτάσει στα χειρότερα επίπεδα.

Από την πλευρά της η διοίκηση του  ΟΑΣΘ πραγματοποιείται ένορκη διοικητική εξέταση για το συμβάν ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, ο υφυπουργός Οικονομικών απάντησε στα αιτήματα των εργαζομένων ότι θα εξεταστούν. Την ίδια στιγμή που τα λεωφορεία «σαπάκια» καταρρέουν το ένα μετά το άλλο, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ο ΟΣΕΘ πραγματοποιεί φιέστες παρουσιάζοντας τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης που σχεδιάζεται να εφαρμοστεί στον δήμο Θεσσαλονίκης μετά τη λειτουργία του μετρό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Λαοί που έχουν χάσει τη γλώσσα. Του Giorgio Agamben

Είναι ναζί ο Νετανιάχου; Του Χρήστου Λάσκου