Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους σήμερα, οι διοικητικοί υπάλληλοι των ΑΕΙ της χώρας λίγες ώρες μετά τη λήξη της προθεσμίας για την απογραφή τους.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Παιδείας 1700 διοικητικοί υπάλληλοι των πανεπιστημίων πραγματοποιήσαν την ηλεκτρονική απογραφή από τους 1968.
Τα σωματεία των διοικητικών υπαλλήλων ετοιμάζουν νομικές προσφυγές και κινήσεις καθώς όπως υπογραμμίζουν αφενός η διαδικασία της απογραφής έχει πολλά “κενά” και αφετέρου και το αίτημα για απογραφή την ώρα που βρίσκεται σε εξέλιξη η απεργία τους και άρα δεν λειτουργούν οι υπηρεσίες του πανεπιστημίου μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως νομικό όπλο απέναντι στη κυβέρνηση.
Την ίδια στιγμή σήμερα πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο διοργανώνεται στα Προπύλαια ενώ συγκέντρωση διοργάνωσαν και οι διοικητικοί του ΑΠΘ που συνεχίζουν την απεργία τους μέχρι και τη Παρασκευή.
Υπενθυμίζεται ότι μηνυτήρια αναφορά για παράβαση καθήκοντος κατέθεσαν τις προηγούμενες ημέρες οι διοικητικοί υπάλληλοι του Πανεπιστημίου Αθηνών κατά του γενικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Αθανάσιου Κυριαζή και της προϊσταμένης της Διεύθυνσης Προσωπικού Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Γεωργίας Κουρούπη.
Το σκεπτικό της μηνυτήριας αναφοράς έχει να κάνει με τη μη παραλαβή της αιτιολογημένης έκθεσης αξιολόγησης των δομών των πανεπιστημίων, βάσει της οποίας κρίθηκε, ότι θα πρέπει να τεθούν 1.349 υπάλληλοι σε διαθεσιμότητα.
«Η παράδοση του συγκεκριμένου εγγράφου δηλώνει την παράβαση του καθήκοντος του Γενικού Γραμματέα ως Προϊσταμένου των συγκεκριμένων Υπηρεσιών και της κ. Κουρουπή, δεδομένης της βαρύτητας και της σημασίας της συγκεκριμένης έκθεσης που οδηγεί σε διαθεσιμότητα 1.349 διοικητικούς υπαλλήλους, 498 από τους οποίους ανήκουν στον σύλλογό μας» αναφέρεται στη μήνυση.
Επιπλέον οι διοικητικοί υπάλληλοι του Ιδρύματος κάνουν λόγω για «μεροληπτική» μεταχείριση αναφερόμενοι στην εξαίρεση του πανεπιστημίου και του ΤΕΙ Πειραιά από το μέτρο, τα οποία ανήκουν στις περιφέρειες που εκλέγεται ο κ. Αρβανιτόπουλος.
Παράνομίες στην ηλεκτρονική απογραφή με βάση επιστολή της ένωσης πληροφορικών
Πολλές παρανομίες και παρατυπίες βρήκε η ένωση πληροφορικών στην διαδικασία της ηλεκτρονικής απογραφής των διοικητικών υπαλλήλων που καταδεικνύουν την βιασύνη του Υπουργείου Παιδείας να σταματήσει τον αγώνα των διοικητικών υπαλλήλων με κάθε τρόπο.
Συγκεκριμένα δεν διασφαλίζεται η ταυτοποίηση των χρηστών, τα υποβαλλόμενα στοιχεία και το εν γένει περιεχόμενο της βάσης δεδομένων. Σε ότι αφορά τον χρήστη της διαδικτυακής εφαρμογής, η ταυτοποίηση γίνεται συνδυαστικά μέσω της εισαγωγής του ΑΦΜ και του ΑΜΚΑ του διοικητικού υπαλλήλου. Όμως, και οι δύο αυτοί αριθμοί μητρώου είναι δημόσια διαθέσιμοι, τόσο εντός των Πανεπιστημίων, όσο και σε διάφορες άλλες δημόσιες ή ιδιωτικές υπηρεσίες. Το ΑΦΜ και το ΑΜΚΑ κάθε διοικητικού υπαλλήλου είναι γνωστά σε ανεξέλεγκτα μεγάλο πλήθος ανθρώπων και φορέων.
Επιπροσθέτως, οι αριθμοί αυτοί έχουν ευρεία και ενδεχομένως καθημερινή χρήση, ενώ ταυτόχρονα εμφανίζονται ακόμη και σε ένα απλό ενημερωτικό έγγραφο ασφαλιστικού ταμείου ή τράπεζας ή άλλου φορέα. Επομένως, σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν για την αξιόπιστη και ασφαλή ταυτοποίηση του χρήστη. Επιπλέον, δημιουργούν μείζον ζήτημα για τον πραγματικό χρήστη της διαδικτυακής εφαρμογής, καθώς οποιοσδήποτε τρίτος (πέραν του ίδιου του ενδιαφερόμενου διοικητικού υπαλλήλου) μπορεί να εισάγει στο σύστημα δεδομένα αντί αυτού. Τέλος, το ίδιο το πληροφοριακό σύστημα συνολικά καθίσταται αναξιόπιστο ως προς τα δεδομένα που καταγράφει, καθώς κανείς δεν μπορεί εν γένει να διασφαλίσει την ταυτοποίηση των χρηστών και την εγκυρότητα των υποβαλλόμενων στοιχείων και της βάσης δεδομένων.
Επιπλέον δεν υπάρχει πιστοποιητικό ασφάλειας του φορέα εξυπηρέτησης της διαδικτυακής υπηρεσίας και δεν υπάρχει κρυπτογράφηση δεδομένων.
Δεν υπάρχει δήλωση περί προστασίας των προσωπικών δεδομένω ενώ τα δεδομένα της συγκεκριμένης υπηρεσίας είναι άνευ οποιασδήποτε νομικής υπόστασης.
Τα δεδομένα της συγκεκριμένης υπηρεσίας είναι άκυρα και παράνομα. Εφόσον ο συγκεκριμένος μηχανισμός που έχει υλοποιηθεί στην εν λόγω πλατφόρμα, σε καμία περίπτωση δεν διασφαλίζει την αξιόπιστη ταυτοποίηση του χρήστη, είναι φανερό πως δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με τους σκοπούς που αναφέρει και δεν επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης από τον υπάλληλο. Επιπλέον, οποιοσδήποτε υπάλληλος έχει ήδη καταγραφεί στο σύστημα μπορεί κάλλιστα να ισχυριστεί ότι η εισαγωγή των στοιχείων του έγινε από κάποιον τρίτο χωρίς την έγκριση του ίδιου (άρα είναι άκυρη και παράνομη). Συνεπώς δεν ισχύει η πρόβλεψη της παρ.Δ στην πρόσκληση απογραφής περί ισχύος ως υπεύθυνης δήλωσης του ν.1599/1986.
