Μετά τις δηλώσεις της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη από τη Βουλή ήρθαν και οι δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή από τη Θεσσαλονίκη, οι οποίες επιβεβαιώνουν αυτό που ξέρουν εδώ και μήνες όλοι οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, ότι η κατασκευή του πολύπαθου Μετρό βρίσκεται για ακόμη μια φορά χωρίς χρονοδιάγραμμα.
Συγκεκριμένα, στο περιθώριο της συνάντησης του με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα ο κ. Καραμανλής ρωτήθηκε από δημοσιογράφους σε σχέση με την… πορεία των εργασιών του Μετρό.
Στην απάντηση του κ. Καραμανλής, αφού κατηγόρησε τους χιλιάδες πολίτες, τους φορείς και τους διεθνείς επιστήμονες που αντιδρούν στην απόσπαση των αρχαίων ευρημάτων από τη Βενιζέλου, δήλωσε ότι για να μιλήσουμε για το χρονοδιάγραμμα του έργου θα πρέπει να δούμε πρώτα «με προσοχή» την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Δηλαδή, ο αρμόδιος υπουργός μας είπε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι μόλις έχουμε την επίσημη απόφαση του ΣτΕ, και όχι τις διαρροές που η κυβέρνηση του έδωσε σε φιλικά ΜΜΕ, τότε θα μπορεί να εξεταστεί το χρονοδιάγραμμα του έργου. Ούτε για 2023 μίλησε, ούτε ακόμα και για 2025. Επανέλαβε απλά ότι στόχος της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι το έργο να παραδοθεί μαζί με τον σταθμό Βενιζέλου.
Αναλυτικά η δήλωση του κ. Καραμανλή, όπως στάλθηκε από το γραφείο τύπου του υπουργείου του:
«Να δούμε τι θα πει η απόφαση του ΣτΕ, αλλά εδώ υπάρχει μία πραγματικότητα. Ότι σε αυτή την πόλη το έργο του Μετρό συζητιέται εδώ και 15 χρόνια. Είναι το μόνο έργο Μετρό στην Ευρώπη που έχει μπει σε τρία χρηματοδοτικά προγράμματα. Τώρα, το εάν θα έχουμε καθυστέρηση, να το ρωτήσετε σε αυτούς που έκαναν προσφυγές.
Διότι έγινε μία προσφυγή, που δεν έπρεπε να γίνει, κατά την ταπεινή μου άποψη. Καθυστέρησε η απόφαση, διότι λόγω Covid και τα δικαστήρια ήταν κλειστά. Επομένως, αφού δούμε με προσοχή την απόφαση, την οποία αναμένουμε τις επόμενες ημέρες, θα μπορέσουμε να δούμε και το χρονοδιάγραμμα.
Πρέπει να αφήσουμε τις αντιπαραθέσεις του παρελθόντος και να καταλάβουμε ότι εμείς θέλουμε ένα Μετρό που να έχει και το Σταθμό Βενιζέλου, που θα αναδείξει την αρχαία κληρονομιά, αλλά θα είναι και ένα Μετρό, το οποίο θα μπορεί να λειτουργεί και να εξυπηρετεί τις ανάγκες της πρωτεύουσας των Βαλκανίων».