in

Στο σφυρί το αεροδρόμιο Μακεδονία-Δώρο σε μεγαλοεπιχειρηματίες

Στο σφυρί το αεροδρόμιο Μακεδονία-Δώρο σε μεγαλοεπιχειρηματίες

Την αγωνία του για την επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση του αερολιμένα Θεσσαλονίκης εξέφρασε σήμερα ο σύλλογος υπαλλήλων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του κρατικού αερολιμένα “Μακεδονία” στην συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο ξενοδοχείο ΜΕΤ. Οι εργαζόμενοι μέσω του προέδρου της Ομοσπονδίας Β. Αλεβιζόπουλου επεσήμαναν τον καθοριστικό ρόλο των αερομεταφορών στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας. Ο κ. Αλεβιζόπουλος τόνισε ότι τα αεροδρόμιο αποτελούν την αιχμή του δόρατος των αερομεταφορών και καθοριστικό παράγοντα ανάπτυξής τους. Ο κοινωνικός, οικονομικός αλλά και εθνικός ρόλος που επιτελούν είναι σύμφωνα με τους εργαζομένους οι κύριοι παράγοντες για τους οποίους πρέπει να αποτραπεί πάση θυσία η ιδιωτικοποίηση τους με την παραχώρησή τους για 30 χρόνια σε ιδιώτες. Να σημειωθεί ότι σχετικά με την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων προκύπτουν ζητήματα νομικά τα οποία απονομιμοποιούν την διαχείριση των αεροδρομίων από το ΤΑΙΠΕΔ, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι τα αεροδρόμια δεν αποτελούν οικονομική μονάδα, μια ιδιωτική περιουσία για να μπορεί το ΤΑΙΠΕΔ να τα διαχειριστεί. Επιπλέον σε εξέλιξη βρίσκονται στα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, των Χανίων, της Αλεξανδρούπουλης κοινωνικά προγράμματα χρηματοδοτούμενα από τα ΕΣΠΑ τα οποία έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα και εμποδίζουν την παραχώρηση τους για εκμετάλλευση σε ιδιώτες καθώς παραβιάζονται κανόνες της Ε.Ε.

Οι εργαζόμενοι δηλώνουν ότι μια ενδεχόμενη πώληση των αεροδρομίων δεν θα φέρει κανένα έσοδο στο κράτος ακόμη και για τον σκοπό που χρησιμοποιεί ως πρόφαση η κυβέρνηση δηλαδή την αποπληρωμή των δανείων. “Ακόμη και όλη την Ελλάδα να πουλήσουν δεν θα εισπράξουν περισσότερα από 10 δισ” τόνισε ο κ. Αλεβιζόπουλος αναφερόμενος στις εξευτελιστικές τιμές στις οποίες παραχωρείται σε ιδιώτες δημόσια περιουσία.

Επιπλέον ο ίδιος τόνισε ότι η αλλαγή του καθεστώτος διαχείρισης των αεροδρομίων θα κοστίσει πολύ περισσότερα χρήματα από την συνέχιση των αναπτυξιακών προγραμμάτων με δημόσιο έλεγχο φέρνοντας ως παράδειγμα οτι μόνο η μεταφορά της Υπηρεσίας Πολιτκικής Αεροπορίας από το παλιό αεροδρόμιο ελληνικού θα κοστίσει 1 δισ.

Οι εργαζόμενοι ανέφεραν ακόμη ότι η μελέτη των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων καταλήγει στην πρόταση ότι από το σύνολο των 39 αεροδρομίων περίπου 6 παρουσιάζουν ενδιαφέρουν κάποια άλλα κατά τη γνώμη τους μπορούν να αναπτυχθούν και περίπου 22 πρέπει να κλείσουν. Έτσι, συνεχίζουν, παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις του ίδιου του Υπουργού κ. Χατζιδάκη ότι κανένα αεροδρόμιο θα κλείσει τα επίσημα οικονομία στοιχεία δείχνουν ότι οι ακολουθούμενες μεθοδεύσεις του ΤΑΙΠΕΔ οδηγούν μαθηματικά στο κλείσιμό τους. Σύμφωνα μάλιστα και με αναλύσεις που έχουν να κάνουν για το τι θα συμβεί μετά την παραχώρηση των αεροδρομίων  ουδείς γνωρίζει πως θα χρηματοδοτούν οι άγονες γραμμές, καθώς δεν θα υπάρχουν έσοδα και άρα θα επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμος κατά 55 εκατ. περίπου. Έτσι οι τοπικές κοινωνίες θα μείνουν χωρίς αεροπορική σύνδεση πολύ σύντομα.

Τέλος να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τις πληροφορίες στα ονόματα που ακούγονται σχετικά με τους υποψήφιους αγοραστές των αεροδρομίων περιλαμβάνονται μεγάλα τραστ εταιρειών συμφερόντων Κοπελούζου και Μυτιληναίου.

Το παρών στην συνέντευξη τύπου έδωσαν οι υποψήφιοι περιφερειάρχες Κεντρικής Μακεδονίας Μ. Μπόλαρης και Δ. Χαραλαμπίδου καθώς και τα μέλη της Περιφερειακής Ένωση Δήμων.

Σταυρούλα Πουλημένη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το ΜΕΓΚΑ μετακομίζει στο Ευρωκοινοβούλιο. Του Γιώργου Αναναδρανιστάκη

Παράσταση: Η οδύνη των ανέργων και το δικαίωμα στην τεμπελιά