in

Στο “μικροσκόπιο” το Μετρό της Θεσσαλονίκης – Διήμερη επίσκεψη αντιπροσωπείας της Ε.Ε

Στο “μικροσκόπιο” το Μετρό της Θεσσαλονίκης – Διήμερη επίσκεψη αντιπροσωπείας της Ε.Ε

Διήμερη επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη πραγματοποίησαν την Τετάρτη και την Πέμπτη μέλη της Επιτροπής Ελέγχου Προϋπολογισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κλιμάκιο της Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής και Αστικής Ανάπτυξης της Κομισιόν προκειμένου να ενημερωθούν για την εξέλιξη και τα προβλήματα του υπό κατασκευή Μετρό.

Οι Ευρωβουλευτές θα αξιολογήσουν τον τρόπο με τον οποίο δαπανώνται τα ευρωπαϊκά κονδύλια σε έργα προτεραιότητας στην Ελλάδα σε μια διερευνητική αποστολή η οποία διοργανώνεται από την επιτροπή Ελέγχου του Προϋπολογισμού. Η αντιπροσωπεία εκτός από την επίσκεψή της στη Θεσσαλονίκη θα επισκεφθεί και διάφορα έργα στην Λαμία και στην Αθήνα, τα οποία χαρακτηρίστηκαν από την Task Force για την Ελλάδα ως “προβληματικά”. Στην αντιπροσωπεία συμμετέχουν ευρωβουλευτές από διάφορες πολιτικές ομάδες με επικεφαλής της αποστολής τον Γερμανό Ingeborg Grassle από το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα. Οι δύο Έλληνες Ευρωβουλευτές που συνοδεύουν την αποστολή είναι η Εύα Καϊλή και ο Μίλτος Κύρκος. Επίσης, στην αποστολήσυμμετέχουν ο Λάζαρος Λαζάρου, μέλος του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, 3 εκπρόσωποι της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και 4 εκπρόσωποι της ελληνικής αρχής ελέγχου ΕΔΕΛ.

Συνάντηση με τη διοίκηση της Αττικό Μετρό

Οι δύο αντιπροσωπείες συναντήθηκαν την Πέμπτη με τη Διεύθυνση Μετρό Θεσσαλονίκης της Αττικό Μετρό και συγκεκριμενα τον Διευθυντή Γιώργο Κωνσταντινίδη και το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Αττικό Μετρό Κωνσταντίνος Ζέρβας. Οι δύο άνδρες ενημέρωσαν με σαφήνεια για την εξέλιξη του έργου της Βασικής Γραμμής, τα προβλήματα που αντιμετώπισε και ιδιαίτερα για τις καθυστερήσεις στην απόκτηση των απαραίτητων χώρων των σταθμών λόγω αρχαιολογίας και απαλλοτριώσεων. 

Όπως υπογραμμίστηκε, πρωταρχικό στόχο για την Αττικό Μετρό. αποτελεί η συνέχιση και ολοκλήρωση, εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, της Βασικής Γραμμής, με την επίλυση των θεμάτων που βρίσκονται στο τελικό στάδιο της διαπραγμάτευσης στην αρμόδια Επιτροπή του Υπουργείου Υποδομών εν’ω επισημάνθηκε ότι συνεχίζονται απρόσκοπτα και εντός του χρονοδιαγράμματος οι εργασίες στην επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά. 

Οι δύο αντιπροσωπείες επισκέφθηκαν και είδαν από κοντά και την πορεία των έργων καθώς και την μοναδικότητα των αρχαιολογικών ευρημάτων στους σταθμούς “Πανεπιστημίου” και “Βενιζέλου”.

Πρωτοβουλίες από το Δήμο Θεσσαλονίκης

Την Τετάρτη ενημερωτική συνάντηση εργασίας είχε μαζί τους και ο Δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης και μέλη της Διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης. Στόχος της συνάντησης, που πραγματοποιήθηκε μετά από πρόσκληση που απηύθυνε ο Δήμαρχος, ήταν να ενημερωθούν οι Ευρωβουλευτές και τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωκοινοβουλίου για τη θέση του Δήμου Θεσσαλονίκης σχετικά με την εξέλιξη του έργου γενικότερα και με τα ανασκαφικά ευρήματα στο Σταθμό Βενιζέλου ειδικότερα.

Ο Γιάννης Μπουτάρης, απευθυνόμενος στα μέλη της αντιπροσωπείας, επισήμανε όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, την απόλυτη αναγκαιότητα να προχωρήσουν οι εργασίες του Μετρό και να ολοκληρωθεί το έργο, τόσο διότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται το μέσο μαζικής μετακίνησης όσο και επειδή η πόλη πρέπει να απαλλαγεί από τα τεράστια προβλήματα που προκαλούν στην καθημερινή λειτουργία της τα εργοτάξια του Μετρό.

Τόνισε ακόμη ότι το έργο έχει ήδη προχωρήσει και δεν πρέπει να μείνει στη μέση, αντιθέτως μπορεί και πρέπει να ολοκληρωθεί. Ο Δήμαρχος υπογράμμισε ότι οι αρχαιότητες της Βενιζέλου δεν αποτελούν με κανέναν τρόπο εμπόδιο στην περάτωση του Μετρό Θεσσαλονίκης και επισήμανε ότι η πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων του Σταθμού Βενιζέλου με τη δημιουργία μιας υπόγειας διάβασης και την παράλληλη δημιουργία της αρχαιολογικής πλάζα, αποδεσμεύει τον προϋπολογισμό για τις αρχαιότητες από εκείνον του Μετρό, αποδίδει στην κυκλοφορία τον άξονα της Εγνατίας και διευκολύνει την εμπορική και οικονομική δραστηριότητα της περιοχής.

Από την πλευρά τους, τα μέλη της αντιπροσωπείας ευχαρίστησαν τον Δήμαρχο για την πρωτοβουλία να τους προσκαλέσει σε αυτήν την ενημερωτική συνάντηση και δήλωσαν ότι είναι στο συμφέρον όλων η περάτωση του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Σε συνέχεια των πρωτοβουλιών του Δήμου τη Δευτέραί στις 14.00  θα πραγματοποιηθεθα η 20η ειδική συνεδρίαση με μοναδικό θέμα στην ημερήσια διάταξη την πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης για τον σταθμό του Μετρό της οδού Βενιζέλου παρουσία των θεσμικών φορέων της πόλης. 

Στο προσκήνιο και οι επιχειρηματικοί φορείς

Ότι δεν υπάρχει βιώσιμη οικονομικά και τεχνικά λύση κατασκευής του σταθμού στη βενιζέλου και ότι είναι ορατός πλέον ο κίνδυνος της διακοπής του έργου εκτιμούν οι φορείς μετά την τελευταία εξέλιξη στις εργασίες κατασκευής του Μετρό, με την πρόσφατη απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου η οποία προστατεύει τα αρχαιολογικά ευρήματα και απαγορεύει, πλέον, την απόσπαση τους.  

Αυτό ήταν το συμπέρασμα σε σύσκεψη επιχειρηματικών φορέων της πόλης με αποκλειστικό θέμα τις πρόσφατες εξελίξεις στις εργασίες κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, την  Τετάρτη, που συγκληθηκε με πρωτοβουλία του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.  

Σε σχετική ανακοίνωσή τους αναφέρουν πως “ένα έργο, που είχε μπει στην αφετηρία ως αναπτυξιακή υπόσχεση για την πόλη, έχει μετατραπεί πλέον σε πηγή καθημερινών προβλημάτων, τα οποία δεν δείχνουν να τελειώνουν, παρότι έχουν περάσει 12 χρόνια από την τελική απόφαση κατασκευής του και εννέα από την έναρξη των εργασιών”.

Επιπλέον κατά τη διάρκεια της Σύσκεψης ρητά επισημάνθηκε ότι θα πρέπει να γίνουν άμεσα  όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί επιτέλους το έργο.

“Ούτε η πόλη αντέχει  την καθυστέρηση από ενδεχόμενη επαναδημοπράτηση  ούτε η χώρα το κόστος σε χρήμα”, τονίζουν.

Ταυτόχρονα ζητούν να υπάρξει άμεση αντιμετώπιση του ζητήματος που έχει ανακύψει στον σταθμό Βενιζέλου με τις αρχαιότητες και εκτιμούν πως το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου.

“Επιθυμία όλων αποτελεί η διαφύλαξη της ιστορικής κληρονομιάς της πόλης, όπως αυτή αποτυπώνεται στα αρχαιολογικά ευρήματα της οδού Βενιζέλου. Ωστόσο, ο σταθμός Βενιζέλου δεν είναι δυνατόν να καταργηθεί, όπως θα συμβεί αν ισχύσει η απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) υπέρ της διατήρησης των αρχαιοτήτων in situ(αντί της προσωρινής απόσπασης και επανατοποθέτησής τους, που έχει τεκμηριωθεί ως ιδανική λύση)”, αναφέρουν.

Τέλος ζητούν να προχωρήσει η άμεση σύνταξη νέου ρεαλιστικού χρονοδιαγράμματος για το έργο ενώ θα υποβάλλουν κοινό Υπόμνημα επιστημονικών, παραγωγικών και κοινωνικών φορέων της Θεσσαλονίκης, με το οποίο θα ζητούν από την Κυβέρνηση να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε το έργο να προχωρήσει επιτέλους απρόσκοπτα, από την Τοπική Αυτοδιοίκηση να υποστηρίξει το έργο και να βοηθήσει την άμεση συνέχισή του.

Στη Σύσκεψη συμμετείχαν ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κ.Μ.Ζορπίδης, ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κ. Π.Παπαδόπουλος, ο Γεν.Γραμματέας του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κ.Κ.Χαντζαρίδης, ο κ. Χρ. Γεωργίου εκπρόσωπος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Β.Ε., ο κ. Δ.Ραίδης εκπρόσωπος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Β.Ε. και ο κ. Ι.Μανδρίνος Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών-Εμπόρων Θεσσαλονίκης. Συμμετείχαν, επίσης, ο κ. Ευστ.Αβραμίδης Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, καθώς και ο κ.Π.Μπίλιας Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου, ο οποίος κλήθηκε να ενημερώσει τους συμμετέχοντες φορείς. ως ο πλέον  ειδικός, αναφορικά με τις πρόσφατες εξελίξεις και τις συνέπειές τους στις εργασίες κατασκευής του Μετρό.   

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ενα «προσφυγικό μνημόνιο» για την Κεντρική Ευρώπη; Του Δημήτρη Χριστόπουλου

Αλληλεγγύη στους Πρόσφυγες – Εκστρατεία του Ξεκινήματος Θεσ/νίκης