in , , , , ,

Στη Βουλή η κατάσταση στον ΟΑΣΘ από το ΚΚΕ

Σχετική ερώτηση για τα σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του ΟΑΣΘ και τη μείωση του συγκοινωνιακού έργου που εκτελεί ο οργανισμός λόγω έλλειψης ανταλλακτικών με ταυτόχρονη επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των εργαζόμενων, κατέθεσαν οι βουλευτές του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης, προς τους υπουργούς Εργασίας, Οικονομικών και Μεταφορών.

Συγκεκριμένα στην ερώτηση σημειώνουν:

«Με τη φυσιολογική για την εποχή αύξηση της θερμοκρασίας στη Θεσσαλονίκη θα έπρεπε λόγω συνθηκών, ειδικά τις μεσημεριανές ώρες, να υπάρχει μεγαλύτερη συχνότητα δρομολογίων των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, μικρότεροι χρόνοι αναμονής, κατάλληλες συνθήκες θερμικής άνεσης εντός των λεωφορείων.

Η πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ όμως, όπως και διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων, παράγει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Μείωση του συγκοινωνιακού έργου, αύξηση του χρόνου αναμονής στις στάσεις, έλλειψη ή υπολειτουργία κλιματιστικών μηχανημάτων, δημιουργώντας αφόρητες συνθήκες για εργαζόμενους και επιβάτες.

Λίγες εβδομάδες πριν, η κυβέρνηση μαζί με τη διορισμένη διοίκηση του οργανισμού και το δήμαρχο Θεσσαλονίκης διαφήμιζαν την υποτιθέμενη “ανάταξη” του οργανισμού με την κυκλοφορία 450 λεωφορείων (μαζί µε τα 110 των ΚΤΕΛ). Το αφήγημα αυτό κατέρρευσε σαν χάρτινος πύργος μόλις η θερμοκρασία ανέβηκε στα φυσιολογικά για την εποχή επίπεδα δηλαδή πάνω από τους 30 βαθμούς.

Ειδικότερα:

Τα λεωφορεία που αγοράστηκαν από τη Λειψία δεν διαθέτουν κλιματιστικά και παράθυρα με αποτέλεσμα να μην πληρούν τις προδιαγραφές που ορίζουν οι νόμοι για τις ταξινομήσεις των αστικών λεωφορείων (Αριθ. 37492/1795 Β’/922/4-7-2003). Τα συγκεκριμένα οχήματα είχαν μηχανολογικά προβλήματα πριν αγοραστούν, διαθέτουν μικρούς κινητήρες, έχουν διανύσει το κάθε ένα πάνω από 1 εκ. χιλιόμετρα, ενώ δεν υπάρχει αντιπροσωπεία στην Ελλάδα με απόθεμα ανταλλακτικών και αναλώσιμων.

Τα λεωφορεία Leasing του ομίλου Παπαδάκη δε διαθέτουν ανοιγόμενα παράθυρα οπότε αντίστοιχα δεν πληρούν και αυτά τις προδιαγραφές που ορίζουν οι νόμοι για τις ταξινομήσεις των αστικών λεωφορείων. Είναι 10- 15 ετών µε πολλές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, διαθέτουν μόνο δυο πόρτες για είσοδο και έξοδο των επιβατών, ενώ σε αρκετά από αυτά είτε λόγω κατασκευής, είτε λόγω υποσυντήρησης, μόλις ανέβει σχετικά η θερμοκρασία τα κλιματιστικά υπολειτουργούν. Τα συγκεκριμένα λεωφορεία μάλιστα επισκευάζονται στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ από τεχνίτες του Οργανισμού. Χρησιμοποιούνται δηλαδή εγκαταστάσεις και προσωπικό που πληρώνει ο ελληνικός λαός για να απαλλαγεί από “περιττά έξοδα” ο ιδιώτης.

Έτσι από κοινού εργαζόμενοι στον οργανισμό και επιβατικό κοινό βιώνουν ξανά όσα συνέβησαν πριν 2 χρόνια, όταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και η αντίστοιχη τότε διοίκηση του Οργανισμού άφησαν την πόλη μετά βίας με 200 λεωφορεία, ενώ σήμερα κυκλοφορούν τις πιο θερμές ώρες, δηλαδή στην αιχμή της ημέρας, περίπου 240 λεωφορεία του ΟΑΣΘ (350 συμπεριλαμβανομένων των λεωφορείων των ΚΤΕΛ).

Η κατάσταση δεν αλλάζει, τα προβλήματα δεν λύνονται γιατί δεν αλλάζει η αιτία που τα προκαλεί, είτε σήμερα (επί κυβέρνησης ΝΔ) ονομάζεται πολιτική του «επιτελικού κράτους», είτε παλιότερα (επί ΣΥΡΙΖΑ) πολιτική του «κόστους- οφέλους». Αυτή η πολιτική βάζει στην προκρούστια κλίνη όλα τα εργατικά λαϊκά δικαιώματα μαζί και το δικαίωμα για σύγχρονη ασφαλή ποιοτική και φθηνή αστική συγκοινωνία στην υπηρεσία του λαού. Στόχος της είναι η σκόπιμη απαξίωση του οργανισμού σαν όχημα για το βάθεμα και την παραπέρα ιδιωτικοποίηση του συγκοινωνιακού έργου.

Αποτελεί πρόκληση για τον ελληνικό λαό, την ίδια ώρα που πακτωλός εκατομμυρίων (πάνω από 30 εκ. ετησίως) κατευθύνεται προς διάφορους ιδιώτες (ΚΤΕΛ, εταιρία leasing κλπ), να μη διατίθενται παραπάνω από μερικές χιλιάδες ευρώ το μήνα για βασικά ανταλλακτικά και μέσα συντήρησης που απουσιάζουν όπως μπαταρίες για τα λεωφορεία, φρέον για τα κυκλώματα των κλιματιστικών κ.ά..

Έχει τεράστια ευθύνη η διοίκηση του Οργανισμού και η κυβέρνηση με το αρμόδιο Υπουργείο, γιατί δεν έγινε καμία προετοιμασία για την συντήρηση των κλιματιστικών πριν το καλοκαίρι ώστε να είναι έτοιμα και αξιόπιστα τα λεωφορεία.

Σε αντίθεση με τις συγκοινωνιακές ανάγκες του λαού που αφέθηκαν στη μοίρα τους, διοίκηση και Υπουργείο επιδόθηκαν με ζήλο στην προσπάθεια για περικοπή των μισθών, των ρεπό και των μισθολογικών παροχών των εργαζόμενων που προβλέπονταν με ΣΣΕ, με την άρνηση υπογραφής της ανανέωσης της.

Ακολούθησαν πιστά το δρόμο που χάραξαν προηγούμενες κυβερνήσεις, της υπεράσπισης της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, της πολιτικής της ΕΕ και της εφαρμογής του κανονισμού 1370 που δεν είναι το φάρμακο στα προβλήματα του λαού αλλά καθημερινά αποδεικνύεται ότι είναι ο ίδιος ο ιός.

Με βάση τα παραπάνω Ερωτάται ο κ. υπουργός,

Τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε:

Να εκταμιευθούν τα απαραίτητα κονδύλια για να αγοραστούν όλα τα αναλώσιμα και τα ανταλλακτικά που χρειάζονται, όχι μόνο για να αναταχθούν λεωφορεία που έχουν βλάβες, αλλά και για να μην παροπλιστούν αυτά που ήδη λειτουργούν;

Να προμηθευτεί ο ΟΑΣΘ σύγχρονα λεωφορεία νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και να κατέβει το χρονικό όριο ζωής στα 10 έτη από το απαράδεκτο όριο των 23 ετών

Να υπογραφεί συλλογική σύμβαση εργασίας ώστε να εξασφαλιστούν όλα τα προηγούμενα δικαιώματα των εργαζόμενων και αυξήσεις στους μισθούς;

Επιπλέον Ερωτάται:

Ποιος έδωσε την εντολή να επισκευάζονται από το προσωπικό του ΟΑΣΘ τα λεωφορεία του Ομίλου Παπαδάκη; Προβλέπεται αυτό από κάποια σύμβαση;

Ποιος έδωσε την εντολή, το εργατοτεχνικό προσωπικό του οργανισμού να αφαιρεί ανταλλακτικά από άλλα προσωρινά παροπλισμένα λεωφορεία καθιστώντας τα τελεσίδικα ακινητοποιημένα;».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0

«Κεντρικό Τύπου Δελτίο» για τα 17 χρόνια της κατάληψης Rosa Nera

«Εργατικό ατύχημα» σε βιομηχανία τροφίμων στην Καρδίτσα