Σε ευτελές τίμημα και με διαδικασίες εξπρές η πώληση των Airbus

Μεγάλα ερωτηματικά προκύπτουν από την κατακύρωση της πώλησης με διαδικασίες εξπρές και περίπου εν κρυπτώ των τεσσάρων Airbus του ελληνικού δημοσίου. Με απόφαση των υπουργών  Οικονομικών, Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος, Υποδομών και Εργασίας έγινε στις 23 Δεκεμβρίου αποδεκτή και εγκρίθηκε η εισήγηση του χρηματοοικονομικού συμβούλου σχετικά με την κατακύρωση της πώλησης των αεροσκαφών στον υψηλότερο πλειοδότη, την εταιρεία Apollo Aviation Group. Τα ερωτηματικά αυτά γίνονται ακόμα μεγαλύτερα σύμφωνα με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Π. Λαφαζάνης ο οποίος στην επερώτησή του τονίζει ότι η κατακύρωση πώλησης έγινε με διαδικασίες εξπρές και περίπου εν κρυπτώ έναντι ευτελούς χαριστικού τιμήματος που μόλις ανέρχεται στα €30 εκ. περίπου.

Σύμφωνα με τον Π. Λαφαζάνη  ο πλειοδοτικός διαγωνισμός που είχε διεξαχθεί περίπου ένα χρόνο πριν, είχε ως αποτέλεσμα να προσφερθεί για τα ίδια αεροπλάνα τριπλάσιο τίμημα περίπου 90 εκ. ευρώ. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ θέτει έτσι το ερώτημα αν τα συναρμόδια υπουργεία  σκοπεύουν να ακυρώσουν άμεσα την πώληση των τεσσάρων Airbus του δημοσίου με αυτό το ευτελές τίμημα και να προβούν σε κατάλληλες ενέργειες για μια επωφελή αξιοποίηση των πολύτιμων αυτών περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου; Ο κ. Λαφαζάνης τέλος θέτει επιπλέον ερωτηματικά σχετικά με τη συμφωνηθείσα αμοιβή της εταιρείας συμβούλων Lazzard που μεσολάβησε για την πώληση, πώς επελέγη και ποιες οι υπηρεσίες της.

 

Να σημειωθεί ότι η αμερικανικών συμφερόντων Apollo στην οποία κατακυρώθηκε η πώληση εκμισθώνει μεταχειρισμένα αεροσκάφη και μηχανές αεροπλάνων. Σύμφωνα με τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα μέχρι τον Δεκέμβριο του 2010, η εταιρεία, η μετοχή της οποίας διαπραγματεύεται στο δείκτη S&P 500 διαχειριζόταν assets αξίας 800 εκατ. δολαρίων. Πληροφορίες επίσης αναφέρουν ότι το κατεπείγον της διαδικασίας αιφνιδίασε ακόμα και υπηρεσιακούς παράγοντες καθώς η εταιρεία Sl engineering & Services ανέλαβε μόλις στις 5 Δεκεμβρίου το έργο της αποτίμησης της αξίας των Airbus. Το τίμημα της πώλησης των αεροσκαφών δεν ανακοινώθηκε όπως είχε συμβεί στην περίπτωση της ματαιωθείσας αγορά των Airbus προς 95 εκατ. ευρώ από την Cirrus, που τελικά αποσύρθηκε από την διαδικασία και η εν λόγω αποκρατικοποίηση πέρασε απαρατήρητη έχοντας δημοσιοποιηθεί μόνο στο «Διαύγεια»

 

Όπως φαίνεται η κυβέρνηση στην λογική του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας δεν κρατάει ούτε τα προσχήματα. Για να γίνει επίσης κατανοητή η φερεγγυότητα της πλειοδότριας εταιρείας να αναφέρουμε ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, πίσω από την Apollo Aviation βρίσκεται ο επιχειρηματίας Γιάννης Ρήγας, μεγαλομέτοχος της Μακεδονικής Εκδοτικής Εκτυπωτικής, που κατέχει τους τίτλους και τις εκδόσεις των εφημερίδων «Μακεδονία», «Θεσσαλονίκη» και «Σπορ του Βορρά». Ο εν λόγω επιχειρηματίας αφήνει εδώ και τέσσερις μήνες  190 εργαζόμενους, συντάκτες, διοικητικούς και τεχνικούς υπαλλήλους, της Μακεδονικής Εκδοτικής Εκτυπωτικής οι οποίοι βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας από τη 1η Νοέμβρη και η εταιρία δεν τους έχει καταβάλει καν το δώρο Χριστουγέννων. Παράλληλα ο μεγαλομέτοχος και η διοίκηση της Μακεδονικής Εκδοτικής Εκτυπωτικής, ενώ έχουν απλήρωτους τους εργαζόμενους, ασκούν πιέσεις ώστε 80 εργαζόμενοι να απολυθούν «οικιοθελώς» και να μείνουν στις εφημερίδες μόνο όσοι και όσες υπογράψουν ιδιωτικά συμφωνητικά με μειώσεις μισθών από 30 έως και 40%!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΣτΕ:Στις 3 Φεβρουαρίου εκδικάζεται η προσφυγή των Πρυτάνεων

Κέρκυρα: Αρνούνται να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας