Την πραγματοποίηση εικοσιτετράωρης απεργίας σήμερα, Πέμπτη, αποφάσισαν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, παρά το γεγονός ότι το Δικαστήριο την έκρινε παράνομη, μετά την προσφυγή σε αυτήν από την διοίκηση του Οργανισμού.
Oι εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν το πρωί στο ΕΚΘ και στη συνέχεια πραγματοποίησαν πορεία μέχρι το Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης, όπου κατέθεσαν ψήφισμα. Οι εργαζόμενοι ζητούν την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας ενώ καταγγέλλουν εμπαιγμό από την κυβέρνηση για αιτήματα που έχουν συμφωνηθεί με το αρμόδιο Υπουργείο από τον Δεκέμβριο του 2021. Παράλληλα ζητούν συνολικό σχέδιο ανασυγκρότησης των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη καθώς «σχεδόν 3 χρόνια πέρασαν και οι “επιτυχίες” του Υπουργείου μεταφορών, διαδέχονται η μία την άλλη». Όπως αναφέρουν «δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική αναβάθμιση ως προς την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού καθώς επιτεύχθηκε η απαξίωση και παροπλισμός του υπάρχοντος στόλου λεωφορείων του Ο.Α.Σ.Θ. με αντίκρισμα αναπλήρωση μέρους αυτού με πανάκριβο leasing παλαιών και αποσυρθέντων λεωφορείων ευρωπαϊκών πόλεων».
«Ακόμη και στην περίοδο του περιορισμού της μετακίνησης λόγω πανδημίας, απεδείχθη η ανεπάρκεια του ΟΑΣΘ να ανταποκριθεί έστω και στις στοιχειώδεις ανάγκες εξυπηρέτησης, καθώς το επιβατικό κοινό στοιβάζονταν σε λεωφορεία τα οποία δεν διέθεταν ούτε καν τον απαραίτητο εξαερισμό λόγω έλλειψης παραθύρων. Σήμερα επικαλούνται επάρκεια λεωφορείων!!!Χωρίς φυσικά ποτέ να αιτιολογήσουν το περίφημο διαφημιστικό σλόγκαν «ο ΟΑΣΘ τα έχει 500!!!» αλλά δεν έχουν οδηγούς!» σημειώνουν σε σχετική τους ανακοίνωση.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας, ερωτηθείς για την απόφαση που ανακοινώθηκε από το Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, με βάση την οποία κρίθηκε παράνομη η προγραμματισμένη 24ωρη απεργία, δήλωσε πως «θα ασκήσουμε έφεση κατά της απόφασης και όλοι θυμόμαστε τι έγινε την προηγούμενη φορά».
Υπενθύμισε, ότι όταν είχαν προκηρύξει οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ 24ωρη απεργία, στις 14/4, αυτή είχε κριθεί και πάλι παράνομη από το Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, αλλά ύστερα από έφεση που ασκήθηκε, το εφετείο Θεσσαλονίκης τελικά την έκρινε νόμιμη.
«Επειδή είμαι σίγουρος ότι θα κατατεθεί μήνυση για παρακώλυση συγκοινωνίας, ενημερώνω από ότι θα βρίσκομαι στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης», σημείωσε ο κ. Δήμκας, λέγοντας: «η 24ωρη απεργιακή μας κινητοποίηση θα γίνει».
«Δεν γίνεται άλλο να μας εμπαίζουν», σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι οι βασικές διεκδικήσεις που τους οδήγησαν στην προκήρυξη της 24ωρης απεργίας, είναι η υπογραφή της νέας επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, το περιεχόμενο της οποίας έχει ήδη συμφωνηθεί από τον Δεκέμβριο του 2021 και η επαναφορά των δύο επιδομάτων θέσης ευθύνης και ανθυγιεινού.