«Πώς θα αποτρέψουμε τον εξοβελισμό των φτωχότερων από την παιδεία;» είναι το ερώτημα που θέτει η Πρωτοβουλία πανεπιστημιακών ΑΠΘ-ΠΑΜΑΚ σχετικά με τη συζήτηση για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.
«Δεκαετίες ψυχρού πολέμου έδωσαν την ευκαιρία στις κυβερνήσεις των κοινοβουλευτικών κρατών να εκλεπτύνουν στο έπακρο τις τεχνικές χειραγώγησης του κόσμου για την επιβολή και την εμπέδωση οποιουδήποτε κανόνα. Ο αντιπερισπασμός είναι μία από τις γνωστότερες τέτοιες τεχνικές. Είναι όμως και μία από τις πιο αποτελεσματικές, όταν γίνεται με μαεστρία, ειδικά μάλιστα σε συνδυασμό με τη στρατηγική διασπορά ψεμάτων και σύγχυσης σε έναν αποδυναμωμένο και ταπεινωμένο πληθυσμό.
Θα περίμενε κανείς περισσότερα από την πανεπιστημιακή κοινότητα, από το να είναι απλώς «ανθρώπινη, πολύ ανθρώπινη». Θα περίμενε κανείς να μην μπλέκεται τόσο εύκολα στα δίχτυα της κάθε στοχευμένης ασυναρτησίας» τονίζει συγκεκριμένα η Πρωτοβουλία δηλώνοντας ότι «τον τελευταίο μόνον μήνα είδαμε καλοπροαίρετα πρόσωπα να ωθούνται σε αμυντικές επιχειρηματολογίες για να απαντήσουν σε ερωτήσεις που τους εξακοντίζει ακατάπαυστα η κυβέρνηση, όχι επειδή την ενδιαφέρει η απάντηση, αλλά επειδή θέλει να αποκρύψει τη σωστή ερώτηση».
Οι δήθεν ερωτήσεις:
Είναι «άξιοι» ή «ανάξιοι» οι Σύμβουλοι Διοίκησης;
(Αντί να πούμε: κάτω τα Συμβούλια Διοίκησης, κάποιες είπαν: να διαλέξουμε αυτούς με τις περισσότερες ετεροαναφορές)…
Είναι μειοψηφίες ή πλειοψηφίες οι καταληψίες;
(Αντί να πούμε: είναι καταληψίες με δίκαιους στόχους και τρόπους, κάποιοι είπαν: ναι, αλλά ας το κρίνει η αστυνομία)…
Είναι διαβλητές ή όχι οι διαδικτυακές εξετάσεις;
(Αντί να πούμε: ούτε διαβλητές, ούτε διαδικτυακές, αλλά ούτε και εξετάσεις, κάποιοι είπαν: ChatGPT, Proctor System Check, NYU Abu Dhabi)…
Και από χθες:
Θα είναι κατώτεροι οι βαθμοί εισαγωγής στα ιδιωτικά «πανεπιστήμια» απ’ ό,τι οι ΕΒΕ στα δημόσια πανεπιστήμια;
(Aντί να πούμε: Ούτε ΕΒΕ, ούτε πανελλαδικές, κάποιες λένε: αριστεία, καινοτομία, αξιοκρατία, πολυέλαιος)…
«Το σωστό ερώτημα δεν να ξεχαστεί: Πώς θα αποτρέψουμε τον εξοβελισμό των φτωχότερων από την παιδεία;
Είμαστε μαζί με όσες και όσους αντιστέκονται στον ζόφο των ταξικών αποκλεισμών, στην εκμηδένιση κάθε Κοινού.
Είμαστε με τη λαϊκή παιδεία, για ένα πανεπιστήμιο για όλες και όλους» καταλήγει.