Μετωπική αντιπαράθεση μεταξύ Αττικό Μετρό και κατασκευάστριας κοινοπραξίας μετά την ανακοίνωση της πρώτης για την απόρριψη του αιτήματος της δεύτερης για διακοπή των έργων στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
«Οι θέσεις της Αττικό Μετρό επί των ζητημάτων που έθεσε η Ανάδοχος Κοινοπραξία με την Ειδική Δήλωση Διακοπής των Έργων δόθηκαν νομοτύπως και εγκαίρως. Σύμφωνα με αυτές η Αττικό Μετρό απέρριψε την Ειδική Δήλωση ως αβάσιμη, μη νόμιμη, καταχρηστική και απαράδεκτη αιτιολογώντας πλήρως μία προς μία όλες τις αιτιάσεις της Αναδόχου Κοινοπραξία» αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.
Όπως ανακοίνωσε η δημόσια εταιρεία, «η δήλωση αυτή απερρίφθη από την Αττικό Μετρό ΑΕ η οποία κάλεσε την ανάδοχο να συνεχίσει ως οφείλει τις εργασίες κατασκευής του έργου».
Πρόκειται για μια ιστορία που έρχεται στο προσκήνιο αυτές τις ημέρες λίγο πριν και την επίσημη έναρξη της προεκλογικής περιόδου για τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές. Η Αττικό Μετρό φαίνεται να «πετάει το μπαλάκι» των ευθυνών στην κοινοπραξία ενώ για πρώτη φορά η δημόσια εταιρεία αφήνει αιχμές και για τη στάση του Δήμου.
Η εταιρεία κατηγορεί την κοινοπραξία για τις καθυστερήσεις τόσο στους σταθμούς όπου δεν υπάρχουν αρχαία όσο και στο σταθμό της Βούλγαρη ο οποίος μεταφέρθηκε καθώς υπήρξε σοβαρότατη κατασκευαστική αστοχία. Επιπλέον φαίνεται να αφήνει αιχμές για την εμπλοκή της κατασκευάστριας κοινοπραξίας με τις τράπεζες καθώς η ΑΕΓΕΚ κατά τη διάρκεια του έργου έχει χρεοκοπήσει δύο φόρες και όπως αναφέρει η Αττικό Μετρό, «καταλήγοντας τελικά σε δανείστριες τράπεζες καθώς είχε αδυναμία εκπλήρωσης των οικονομικών της υποχρεώσεων». Είναι γεγονός πως στην οικονομική κατάσταση που βρίσκεται η ΑΕΓΕΚ, συμφερόντων της εταιρείας Άκτωρ, ιδιοκτησίας του Μπόμπολα, ακόμα και αύριο να ολοκληρωνόταν το έργο ο επιχειρηματίας δεν θα έβαζε στη τσέπη του ούτε ευρώ για πολλά χρόνια. Έτσι η έλλειψη κέρδους φαίνεται να αποτελεί βασικό παράγοντα για τη σημερινή κατάσταση και το αίτημα της κοινοπραξίας για επιπλέον χρηματοδότηση ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ.
Την ίδια στιγμή αιχμές αφήνει η δημόσια εταιρεία και για το Δήμο, όχι μόνο για τη σημερινή διοίκηση, καθώς όπως αναφέρει ο «σχεδιασμός όσον αφορά τα βασικά χαρακτηριστικά του Έργου δηλαδή τη χάραξη και τις θέσεις των σταθμών, αυτά αποτελούν διαχρονική επιλογή του Δήμου Θεσσαλονίκης από το τέλος της δεκαετίας του ’80 και ελάχιστα έχουν διαφοροποιηθεί για καθαρά κατασκευαστικούς λόγους».
Τα ερωτήματα που προκύπτουν πολλά.
Η εμπλοκή έχει γίνει για να καταφέρει η κοινοπραξία να αποσπάσει επιπλέον χρηματοδότηση; Υπενθυμίζουμε το πρότερο παράδειγμα της διακοπής του έργου των αυτοκινητοδρόμων για τέσσερα χρόνια έως ότου η κοινοπραξία, στην οποία πάλι εμπλεκόταν ο Μπόμπολας, έλαβε επιπλέον χρηματοδότηση.
Είναι το έργο στον αέρα και το ζήτημα είναι ποιος εν τέλει θα αναλάβει την ευθύνη; Με αποτέλεσμα Αττικό Μετρό, Κοινοπραξία, Περιφέρεια, Δήμος και κυβέρνηση να πετούν το μπαλάκι ο ένας στον άλλο;
Μυστήριο παραμένει ποιος καλείται σήμερα να δώσει λύση στο αδιέξοδο αλλά κυρίως προς όφελος ποιών.
