in , ,

Παγκόσμια ημέρα μνήμης θυμάτων τροχαίων: Χωρίς δικαιοσύνη δεν θα υπάρξει ειρήνη στους δρόμους

Συμβολική συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν το πρωί της Κυριακής στην πλατεία Αριστοτέλους πολίτες της Θεσσαλονίκης, μετά από κάλεσμα του Συλλόγου «SOS τροχαία εγκλήματα», στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας μνήμης θυμάτων τροχαίων.

Κατά τη διαμαρτυρία υπήρξε ανάρτηση πανό και πλακάτ με συνθήματα που ζητούν δικαιοσύνη στη μνήμη των θυμάτων των τροχαίων εγκλημάτων, ενώ ξεχωριστής σημασίας είναι η συμμετοχή στη δράση του 2ου Γενικού Λυκείου Σταυρούπολης, που πριν λίγους μήνες «έχασε» μαθητή της Β’ Λυκείου σε τροχαίο.

Όπως δήλωσε στο alterthess.gr το μέλος του Συλλόγου «SOS τροχαία εγκλήματα», Αλέξης Μπένος, «ξαναθυμόμαστε τους ανθρώπους που έφυγαν και προσπαθούμε να δώσουμε ένα μήνυμα, να μη χαθούν άλλοι άνθρωποι. Δεν υπάρχει έλλειψη τύχης, τα τροχαία είναι εγκλήματα διότι ξέρουμε πολύ καλά από πριν τις συνθήκες που θα τα προκαλέσουν».

«Η ευαισθητοποίηση είναι πολύ δύσκολη δουλειά, χρόνια τώρα προσπαθούμε και δυστυχώς βρίσκουμε κλειστές πόρτες και κυρίως μια αντίληψη ότι τα τροχαία είναι «κάτω από το χαλί», μέχρι να φτάσουμε στην οικογένεια μας», συμπλήρωσε.

Φέτος ο Σύλλογος δίνει έμφαση στη δικαιοσύνη, καθώς όπως επισημαίνει ο κ. Μπένος στην Ελλάδα υπάρχει ένα τεράστιο ζήτημα ατιμωρησίας των τροχαίων δυστυχημάτων. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει, «αν σας σκοτώσω με ένα πιστόλι θα μου πάρουν το πιστόλι και θα με βάλουν μέσα για κακούργημα, λογικό. Αν σας σκοτώσω με το αυτοκίνητο δεν θα μου πάρουν το δίπλωμα, που είναι το πιστόλι, και θα μου δώσουν μια ποινή μέγιστη 18 μήνες με αναστολή. Άρα για αυτό το έγκλημα δεν τιμωρείται κανείς».

Παράλληλα, ο Σύλλογος διαπιστώνει ότι το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν οι εγκαταλείψεις θυμάτων τροχαίων εγκλημάτων, το οποίο είναι πλημμέλημα. «Είναι τραγικά πράγματα και δεν γίνονται από λάθος, ζούμε ακόμα στην περίοδο της δικτατορίας το αυτοκινήτου, γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες βάζουν τους κανόνες και για αυτό δεν έχουμε επαρκή μέσα μαζικής μεταφοράς, τα οποία είναι προϋπόθεση για τη μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου», δήλωσε ο κ. Μπένος.

Από τη μεριά του ο διευθυντής του 2ου Γενικού Λυκείου Σταυρούπολης, Ευθύμης Παπαδημητρίου, δήλωσε στο alterthess.gr ότι «συμμετέχουμε επειδή σαν σχολείο έχουμε πρόσφατη εμπειρία από τον χαμό μαθητή μας, αλλά πολύ περισσότερο γιατί έχουμε συνειδητοποιήσει πλήρως την σημασία που πρέπει να έχει η προσπάθεια όλων μας να μειωθεί ο χαμός νέων ανθρώπων στους δρόμους».

Στη δυτική Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τον κ. Παπαδημητρίου, υπάρχουν πολλά περιστατικά τροχαίων εγκλημάτων με θύματα μαθητές. «Προσπαθούμε να προβάλουμε τη σημασία που έχει ο σεβασμός στη ζωή, όχι μόνο των νέων ανθρώπων, όλων των ανθρώπων. Αυτό σημαίνει ότι ο καθένας όταν οδηγεί, όταν συμμετέχει στην καθημερινή αστική πραγματικότητα, πρέπει να έχει συνεχώς στο νου του ότι το αυτοκίνητο, η μηχανή, μπορεί εύκολα από τη μια στιγμή στην άλλη να αφαιρέσει μια ζωή».

«Θέλουμε επίσης να προβάλουμε τη σημασία να σχεδιαστεί ξανά από την αρχή αυτό που ονομάζεται κυκλοφορία στην πόλη. Η κυκλοφορία στη Θεσσαλονίκη είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο που τα ατυχήματα είναι αναμενόμενα», πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδημητρίου.

Σε σχέση με τα τροχαία εγκλήματα στον κόσμο και την Ελλάδα είναι χαρακτηριστικά τα στατιστικά στοιχεία που παρουσιάζει ο Σύλλογος:

Στον κόσμο:

Ένας νεκρός στην άσφαλτο κάθε 24 δευτερόλεπτα.

150 νεκροί κάθε μία ώρα.

1.350.000 άνθρωποι νεκροί και πολλαπλάσιοι ανάπηροι κάθε χρόνο από τροχαίες συγκρούσεις

Πάνω από το 50% των θυμάτων είναι ευάλωτοι χρήστες: πεζοί, ποδηλάτες, δικυκλιστές

Το 93% των θυμάτων είναι πολίτες χωρών χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος.

Κάθε δεκαετία ένα σχέδιο που αποτυχαίνει να περιορίσει τις συγκρούσεις και τους τραυματισμούς

Στη χώρα μας:

Το 2021 (608 νεκροί) στην 22η χειρότερη θέση σε αριθμό θυμάτων ανάμεσα στις 27 χώρες της ΕΕ

Επί δεκαετίας στις πρώτες θέσεις σε αριθμό νεκρών και αναπήρων στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Πιθανότητα θανάτου στο οδικό δίκτυο: τετραπλάσια από ότι στη Νορβηγία, τριπλάσια από τη Μάλτα και την Σουηδία, υπερδιπλάσια από την Ελβετία, τη Δανία και το Ην. Βασίλειο.

Η μοναδική ίσως ευρωπαϊκή χώρα που δεν έχει Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030.

Ιάσων Μπάντιος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακόμη μια αστυνομική επιχείρηση στη Θεσσαλονίκη για τον εντοπισμό προσφύγων χωρίς έγγραφα

Καταγγελία: Η διοίκηση της Vodafone συνεχίζει τις καταχρηστικές μονομερείς μεταβολές ωραρίων και όρων εργασίας