Έξι είναι οι νέες ταινίες της προεκλογικής εβδομάδας. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει η ταινία – σύμβολο του ιταλικού κινηματογράφου της δεκαετίας του 1970, «Πατέρας αφέντης» που γύρισαν οι αδελφοί Ταβιάνι το 1977. Ξεχωρίζουν ακόμη οι ταινίες «Ο υπουργός» και «Η αίσθηση του έρωτα».
ΠΑΤΕΡΑΣ ΑΦΕΝΤΗΣ
PADRE PADRONE
Σκηνοθεσία: Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι
Πρωταγωνιστούν: Ομέρο Αντονούτι, Σαβέριο Μαρκόνι, Μαρτσέλα Μικελάντζελι, Φαμπρίτσιο Φόρτε, Μαρίνο Τσένα, Στάνκο Μολνάρ, Νάνι Μορέτι
Η ταινία βασίζεται σε πραγματική ιστορία η οποία γυρίστηκε αρχικά για την τηλεόραση. Όμως, οι Ταβιάνι πείστηκαν και την έστειλαν στο Φεστιβάλ Καννών του 1977, με αποτέλεσμα να κερδίσουν τον Χρυσό Φοίνικα Καλύτερης Ταινίας και το Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου.
Η ταινία βασίστηκε στο αυτοβιογραφικό βιβλίο του Γκάβινο Λέντα. Διηγείται το πώς ο 7χρονος Γκάβινο εγκαταλείπει το δημοτικό σχολείο σε χωριό της Σαρδηνίας, έπειτα από απόφαση του πατέρα του, ο οποίος εξήγησε στους δασκάλους ότι ο γιος του θα είναι καλύτερο να φυλάει τα πρόβατα της οικογένειας από το να μαθαίνει γράμματα. Για τα επόμενα 14 χρόνια θα «φυλακιστεί» στα βουνά της Σαρδηνίας, ανάμεσα στα πρόβατα, όπου σιγά-σιγά ανακαλύπτει τον εαυτό του και επαναστατεί στη σαδιστική, τυραννική συμπεριφορά του πατέρα του. Ουσιαστικά, η σωτηρία του νεαρού Γκάβινο φτάνει όταν καλείται να υπηρετήσει τη στρατιωτική του θητεία. Τότε, δραπετεύει από τα στενά πλαίσια της οικογένειας του και μαθαίνει κλασική μουσική, ηλεκτρονικά, την ιταλική γλώσσα, και γίνεται ολοένα και εντονότερη η επιθυμία του να σπουδάσει. Όταν αποκαλύπτει την απόφαση του στον πατέρα του, εκείνος αντιδρά βίαια. Εντέλει, ο Γκάβινο τα καταφέρνει και πηγαίνει στο πανεπιστήμιο, όπου αριστεύει, ενώ στη συνέχεια γίνεται διακεκριμένος γλωσσολόγος με ειδίκευση στις ρίζες των διαλέκτων της Σαρδηνίας.
Μία ταινία σταθμός του ιταλικού κινηματογράφου.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
L’EXERCICE DE L’ÉTAT
Σκηνοθεσία: Πιέρ Σέλερ
Πρωταγωνιστούν: Ολιβιέ Γκουρμέ, Μισέλ Μπλάν, Ζαμπού Μπρετμάν
Η ταινία καταπιάνεται με τη δύναμη της εξουσίας και με το κατά πόσο ένας έντιμος πολιτικός μπορεί να της αντισταθεί. Ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί ως κεντρικό χαρακτήρα τον -υποτιθέμενο- υπουργό Μεταφορών της Γαλλίας, Μπερτράν Σεν-Ζαν. Τι συμβαίνει όταν αυτός ο άνθρωπος, ο οποίας φαίνεται κομιστής ηθικής και ιδανικών έρχεται αντιμέτωπος με τη συνείδησή του και εξωθείται να εφαρμόσει πολιτικές με τις οποίες διαφωνεί;
Ο υπουργός μια νύχτα ξυπνάει από ένα τηλεφώνημα που του ανακοινώνει πως ένα λεωφορείο με μαθητές έπεσε σε μια χαράδρα με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 13 άτομα και να τραυματιστούν πολλά περισσότερα. Πηγαίνει στο χώρο του δυστυχήματος και από την επόμενη μέρα αρχίζει η οδύσσειά του. Ξαφνικά μπαίνει από κάποιους συναδέλφους του το ζήτημα ιδιωτικοποίησης με το οποίο είναι εντελώς αντίθετος. Κι ο υπουργός αναγκάζεται να ξεκινήσει έναν αγώνα για να υπερασπιστεί τα πιστεύω του ενώ την ίδια στιγμή φαίνεται πως οι αποφάσεις ήδη έχουν παρθεί ερήμην του.
Από το σημείο αυτό και μετά παρακολουθούμε την εσωτερική σύγκρουσή του αλλά και τη σύγκρουση με το υπουργικό συμβούλιο. Και είναι κάποια στιγμή που συνειδητοποιεί πόσο μόνος είναι όταν κοιτάζει το κινητό του τηλέφωνο και μονολογεί «4.000 επαφές και ούτε ένας φίλος». Όταν πέφτει θύμα ενός δυστυχήματος από το οποίο επιζεί, η δημοφιλία του εκτοξεύεται. Τι να κάνει τώρα που η καριέρα του μοιάζει έτοιμη να πάρει την ανιούσα; Ποιον δρόμο να επιλέξει; Να συγκρουστεί με την εξουσία η οποία τον προκαλεί δείχνοντάς του έναν λαμπρό δρόμο προς το μέλλον ή να της γυρίσει την πλάτη και να πει το μεγάλο «όχι» επιλέγοντας να μείνει ήσυχος με τη συνείδηση του;
Η σκηνοθεσία ακολουθεί μια αφηγηματική φόρμα που μοιάζει με ψυχολογικό θρίλερ. Ο υπουργός βρίσκεται αντιμέτωπος με φόβους και αμφιβολίες, με φιλοδοξίες και οράματα. Φαίνεται όμως πως ο Λεβιάθαν της εξουσίας έχει πολύ μεγάλο στόμα κι ακόμη μεγαλύτερο στομάχι. Πως, τελικά, τα ιδανικά συχνά πέφτουν θύματα της αλλοτρίωσης και της απατηλής λάμψης μιας εξουσίας που μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των επαφών σου αλλά δε θα σου προσθέσει ούτε έναν αληθινό φίλο.
Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ
PERFECT SENSE
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Μακένζι
Πρωταγωνιστούν: Γιούαν Μακ Γκρέγκορ, Έβα Γκριν, Γιούεν Μπρέμνερ, Στίβεν Ντιλέιν, Ντένις Λώσον, Κόννι Νίλσεν
Η ταινία είναι η ιστορία δύο ανθρώπων, της Σούζαν, η οποία είναι επιδημιολόγος και του Μάικλ που είναι σεφ σε εστιατόριο. Δύο ανθρώπων που συναντιούνται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο.
Η Σούζαν με τους συνεργάτες της έρχονται αντιμέτωποι με μια επιδημία που ξεσπά και εξαπλώνεται ταχύτατα σε ολόκληρο τον πλανήτη. Αρχικά οι άνθρωποι χάνουν την αίσθηση της όσφρησης, μετά από λίγο και εκείνη της γεύσης, στη συνέχεια χάνουν την ακοή τους. Και όλα αυτά πριν ξεσπάσουν συνοδεύονται από ανεξέλεγκτη πείνα ή από οργή, θυμό και μίσος. Η Σούζαν και κανείς από τους επιδημιολόγους με τους όποιους συνεργάζεται δεν μπορούν να βρουν που οφείλονται όλα αυτά. Και όταν ξεκινά το κακό, συναντά το Μάικλ και νιώθει μια έλξη γι’ αυτόν μετά από πολύ καιρό και αφού είχε αφήσει τη δουλειά της να καλύψει άλλες σημαντικές της ανάγκες, όπως η αγάπη. Και η γνωριμία τους γίνεται στην αρχή της επιδημίας και ενώ οι άνθρωποι χάνοντας την όσφρηση και τη γεύση τους κάνουν τη δουλειά του Μάικλ να μοιάζει άχρηστη.
Οι δυο νέοι έρχονται κοντά, η Σούζαν φοβάται και έχει αμφιβολίες εάν πρέπει να προχωρήσει στη σχέση, ο Μάικλ, αντιθέτως, επιμένει. Και ενώ η επιδημία γίνεται όλο και χειρότερη ανακαλύπτουν πως τώρα χρειάζονται περισσότερο από ποτέ ο ένας τον άλλον.
Η ταινία του Μακένζι είναι ένας ύμνος στην ίδια τη ζωή η οποία παρά την καταστροφή επιμένει. Ένας ύμνος στη δύναμη της αγάπης η οποία λειτουργεί ως κάστρο και ως εστία αντίστασης σε οποιοδήποτε κακό. Γιατί σε καιρούς χαλεπούς που όλα καταρρέουν και αποσυντίθεται, που η κοινωνία κονιορτοποιείται, οι άνθρωποι δημιουργούν τους δικούς τους θύλακες μέσα στους οποίους εκτός από την επιβίωση ανακαλύπτουν και κάτι ακόμη πιο σημαντικό: τη δύναμη του να είναι μαζί μπροστά στα δύσκολα και να μη φοβούνται να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους.
Ο Μακένζι χρησιμοποιώντας ένα καταστροφολογικό σενάριο, μιλάει για πολύ περισσότερα πράγματα. Και τελικά δίνει ένα μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας που πιθανόν να ταιριάζει και στους δικούς μας ζόρικους καιρούς.
ELLES
Σκηνοθεσία: Μαλγκόσκα Σουμόβσκα
Πρωταγωνιστούν: Ζιλιέτ Μπινός, Αναϊς Ντεμουστιέρ, Τζοάνα Κούλιγκ
Η Αν που ζει στο Παρίσι, είναι μητέρα δύο παιδιών και εργάζεται ως ρεπόρτερ στο περιοδικό Ελ, ετοιμάζει ένα άρθρο για το φαινόμενο της φοιτητικής πορνείας. Οι έρευνές της θα την οδηγήσουν σε δύο ανεξάρτητες νεαρές κοπέλες, την Αλισιά και την Σαρλότ, και οι συναντήσεις μαζί τους θα την κάνουν να αμφισβητήσει τις πιο βαθιές πεποιθήσεις της για το χρήμα, την οικογένεια και το σεξ. Καλογυρισμένη και αρκετή τολμηρή ταινία που θα μπορούσαμε να την κατατάξουμε στην κατηγορία του σοφτ πορνό.
ΟΙ ΕΚΔΙΚΗΤΕΣ
THE AVENGERS
Σκηνοθεσία: Τζος Γουέντον
Πρωταγωνιστούν: Κρις Χέμσγουορθ, Σκάρλετ Τζόχανσον, Κρις Έβανς, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζ., Στέλαν Σκαάρσγκαρντ, Τζέρεμι Ρένερ, Τομ Χίντλεστον, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Κόμπι Σμόλντερς, Μαρκ Ράφαλο, Φελίτσια Ντέι, Κλαρκ Κρεγκ
Ο Τζος Γουέντον, ο Άιρομ Μαν, ο Χαλκ, ο Θορ, ο Κάπτεν Αμέρικα, ο Χόουκι και η Μπλακ Γουίντοου καλούνται να σώσουν τον πλανήτη από τον επικίνδυνο Λόκι ο οποίος έχει αποκτήσει πρόσβαση στον Υπέρ Κύβο. Πως όμως θα καταφέρουν να συνεργαστούν όλοι αυτοί οι Υπέρ-Ήρωες οι οποίοι συχνά έχουν ανταγωνιστικές σχέσεις μεταξύ τους; Ένα μπλοκμπάστερ που θα λατρέψουν οι λάτρεις των κόμικς της Μάρβελ ενώ οι υπόλοιποι μάλλον θα μείνουν αδιάφοροι.
Ο ΖΩΟΛΟΓΙΚΟΣ ΜΑΣ ΚΗΠΟΣ
WE BOUGHT A ZOO
Σκηνοθεσία: Κάμερον Κρόου
Πρωταγωνιστούν: Ματ Ντέιμον, Σκάρλετ Γιόχανσον, Τόμας Χέιντεν Τσερτς, Πάτρικ Φούγκιτ, Ελ Φάνινγκ, Τζον Μάικλ Χίγκινς
Ένας πατέρας ο οποίος έχει μείνει χήρος, αγοράζει έναν ερειπωμένο ζωολογικό κήπο ελπίζοντας σε μια νέα αρχή. Καθώς όμως έρχεται αντιμέτωπος με αμέτρητα εμπόδια για να καταφέρει να κρατήσει τον ζωολογικό κήπο ανοιχτό, πρέπει ταυτόχρονα να βρει το κουράγιο να αφοσιωθεί ξανά στα παιδιά του και στη νέα τους ζωή. Αμερικανική οικογενειακή κωμωδία.