Ο κριτικός κινηματογράφου Στράτος Κερσανίδης γράφει κάθε εβδομάδα για το alterthess τις νέες ταινίες που κάνουν πρεμιέρα στις κινηματογραφίκές αίθουσες.
ΧΙΛΙΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΓΡΙΑ ΔΥΣΗ
A MILLION WAYS TO DIE IN THE WEST
Σκηνοθεσία: Σεθ Μακφάρλαν
Πρωταγωνιστούν: Λίαμ Νίσον, Σαρλίζ Θίρον, Αμάντα Σέιφριντ, Σεθ Μακφάρλαν, Νιλ Πάτρικ Χάρις, Τζιοβάνι Ρίμπιζι, Σάρα Σίλβερμαν, Έβαν Τζόουνς
Ένας φιλειρηνικός και, μάλλον δειλός, αγρότης, δε γουστάρει τη βία που επικρατεί στη Δύση και θέλει να φύγει από εκεί. Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να εντυπωσιάσει την πρώην του. Μια πανέμορφη κυρία του μαθαίνει πως να γοητεύει τις γυναίκες αλλά το πρόβλημα είναι πως ο σύζυγός της είναι κακοποιός. Και ξαφνικά ο αγρότης θα αναγκαστεί να μονομαχήσει μαζί του. Ανατρεπτική κωμωδία που παρωθεί τα γουέστερν. Χρησιμοποιώντας όλα τα γνωστά κλισέ των ταινιών του είδους, ο Μακφάρλαντ επιτυγχάνει ένα άκρως διασκεδαστικό αποτέλεσμα.
Ο σκηνοθέτης, που στο παρελθόν μας είχε παρουσιάσει άλλη μια επιτυχημένη κωμωδία, το «Τεντ», την εποχή των γυρισμάτων εκείνης της ταινίας, είχε δει μαζί με τους συνεργάτες του ένα γουέστερν με τον Κλιντ Ίστγουντ. Και τότε τους ήρθε η ιδέα! Που ήταν να γράψουν ένα σενάριο για γουέστερν, από την αστεία του όμως πλευρά. Λέει χαρακτηριστικά, ο Μακφάρλαντ: «Συζητούσαμε πόσο ρομαντικά δίνεται η εποχή αυτή στις ταινίες και τη λογοτεχνία, τη στιγμή που ξέρουμε πως ήταν μια εποχή κι ένα μέρος άκρως καταθλιπτικά και επικίνδυνα, ιδίως αν δεν ήσουν άντρας πολλά βαρύς… Με αυτό το σκεπτικό ξεκίνησαν όλα».
ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥ
MILLION DOLLAR ARM
Σκηνοθεσία: Κρεγκ Γκιλέσπι
Πρωταγωνιστούν: Τζον Χαμ, Μπιλ Πάξτον, Άλαν Άρκιν, Λέικ Μπελ, Αασίφ Μαντβί, Μαντχούρ Μιτάλ, Σουράτζ Σάρμα
Ο Τζ. Μπ. Μπερνστάιν, είναι μάνατζερ παικτών. Η καριέρα του έχει πάρει την κατιούσα και για να γλυτώσει από την καταστροφή καταστρώνει ένα σχέδιο που θα τον βοηθήσει να ανακαλύψει ένα μεγάλο αστέρι στο μπέιζμπολ. Ταξιδεύει στην Ινδία, μαζί με ένα βετεράνο μπειζμπολίστα και εκεί οργανώνει ένα ριάλιτι σόου, με τίτλο Το Χέρι του Ενός Εκατομμυρίου για να βρει έναν παίκτη του κρίκετ και να τον μεταμορφώσει σε παίκτη του μπέιζμπολ. Ο Ντίνες και ο Ρίνκου, είναι δύο νεαροί, άσχετοι στο δημοφιλές αμερικανικό άθλημα αλλά διαθέτουν ντο προσόν να ρίχνουν πολύ δυνατά την μπάλα. Ο Μπερνστάιν καταλήγει σε αυτούς τους δύο και τους φέρνει στις ΗΠΑ στοχεύοντας σε δυο καλά επαγγελματικά συμβόλαια ώστε να γλυτώσει από το οικονομικό αδιέξοδο. Και ενώ τα δύο παιδιά προσπαθούν να προσαρμοστούν στο νέο τρόπο ζωής, ο μάνατζερ αρχίζει μαζί τους να ανακαλύπτει πτυχές της ζωής που αγνοούσε. Με τη συνδρομή και μιας όμορφης γειτόνισσάς του, ο Μπερνστάιν διαπιστώνει πως υπάρχουν κι άλλα όμορφα κι ενδιαφέροντα πράγματα που μπορούν να σε γεμίσουν ως άνθρωπο, όπως, η οικογένεια, η αφοσίωση, η συλλογικότητα.
ΜΙΑ ΓΑΛΛΙΔΑ ΣΤΟ ΜΑΝΧΑΤΑΝ
CASSE-TETE CHINOIS / CHINESE PUZZLE
Σκηνοθεσία: Σεντρίκ Κλαπίς
Πρωταγωνιστούν: Κέλι Ράιλι, Οντρέι Τοτού, Σαντρίν Χολτ, Σεσίλ Ντε Φρανς, Ρομέν Ντουρί
Μετά τις ταινίες “Euroflirt” (1999) και τις “Ρώσσικες κούκλες” (2004), ο Κλαπίς συνεχίζει με το τρίτο μέρος της ιστορίας του. Ο Ξαβιέ δεν έχει ακόμη κατασταλάξει τι θέλει να κάνει στη ζωή του, παρά το γεγονός πως έχει στο μεταξύ αποκτήσει δύο παιδιά. Έτσι ταξιδεύει στη Νέα Υόρκη και προσπαθεί να βρει να μείνει κάπου στην Τσάιναταουν. Η ζωή του μοιάζει με κινέζικο παζλ αλλά φαίνεται πως όλα αυτά του προσφέρουν πολύ υλικό για τη συγγραφική του δουλειά.
Ο σκηνοθέτης Σεντρίκ Κλαπίς, λέει: «Όταν ολοκληρώθηκε το ‘Euroflirt’, δεν είχα σκοπό να κάνω σίκουελ. Ηθοποιοί, παραγωγοί, διανομείς κι ακόμη το κοινό με ρωτούσαν αν ετοίμαζα κάποια συνέχεια, κάτι που έβρισκα περίεργο τότε. Δύο χρόνια αργότερα, είχα την ιδέα για τις ‘Ρώσικες κούκλες’, και συνειδητοποίησα ότι ήθελα να δουλέψω με τους ίδιους ηθοποιούς. Ήθελα επίσης την ελευθερία στην κινηματογράφιση που είχα και με το ‘Euroflirt’. Πήρα το χρόνο μου, αλλά σύντομα κατέληξα ότι κι εγώ ο ίδιος θα ήθελα να δω το σίκουελ!
Όταν ολοκληρώσαμε τα γυρίσματα για τις ‘Ρώσικες κούκλες’, σκέφτηκα να συνεχίσω και να γράψω το τρίτο κεφάλαιο της ιστορίας. Είχα σκεφτεί ακόμα και τον τίτλο. Γνώριζα ωστόσο, ότι θα έπρεπε να περάσουν τουλάχιστον δέκα χρόνια για νε έχει κάποιο ενδιαφέρον η ιστορία. Ήθελα να δω τους χαρακτήρες να μεγαλώνουν, να μιλούν για το παρελθόν, την τροπή που έχουν πάρει οι ζωές τους. Η τριλογία έπρεπε να ακολουθεί ένα μονοπάτι».
ΠΩΣ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΤΕ ΤΟΝ ΔΡΑΚΟ ΣΑΣ 2
HOW TO TRAIN YOUR DRAGON 2
Σκηνοθεσία: Ντιν Ντεμπλουά
Πρωταγωνιστούν: Τζέραρντ Μπάτλερ, Κρίστεν Γουίγκ, Τζόνα Χιλ, Τζέι Μπαρουσέλ, Κιτ Χάρινγκτον, Κρίστοφερ Μιντζ-Πλας, Αμέρικα Φερέρα, Τ. Τζ. Μίλερ, Κρεγκ Φέργκιουσον
Το 2010, η ταινία κινουμένων σχεδίων “Πως να εκπαιδεύσετε το Δράκο σας”, σημείωσε μεγάλη επιτυχία. «Έσπασε» τα ταμεία με εισπράξεις πάνω από 450 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Ήταν, επίσης, υποψήφια για δύο Όσκαρ, στις κατηγορίες Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων και Καλύτερη Μουσική. Τώρα παρακολουθούμε τη συνέχειά της, με αγώνες δράκων, περιπετειώδεις αναζητήσεις και μια κρίσιμη μάχη για την προστασία της ειρήνης. Τώρα, ο Ψάρης και ο Φαφούτης πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους, να αγωνιστούν για τα πιστεύω τους και παράλληλα πρέπει να αναγνωρίσουν το γεγονός ότι μόνο μαζί, έχουν τη δύναμη να επηρεάσουν το μέλλον τόσο των ανθρώπων όσο και των δράκων.
ΑΜΕΛΙ
AMELIE
Σκηνοθεσία: Ζαν Πιέρ Ζενέ
Πρωταγωνιστούν: Οντρέι Τοτού, Ματιέ Κάσοβιτς, Ζακς Ναρσί, Ζαμέλ Ντεμπουζέ, Ισαμπέλ Ναντί, Ντομινίκ Πινό
Μια ταινία που γυρίστηκε το 2001 και αγαπήθηκε πάρα πολύ από το κοινό.
Η Αμελί έχει εκκεντρικούς γονείς οι οποίοι νομίζουν πως το κορίτσι τους πάσχει από μια σπάνια αρρώστια κι έτσι την κρατούν απομονωμένη. Κι αυτή αναγκάζεται να χτίσει ένα δοκό της ονειρικό κόσμο. Κι όταν πεθάνει η μητέρα της κι ο πατέρας της θα πέσει σε κατάθλιψη, η Αμελί θα βυθιστεί εντελώς στη φαντασία της. Ένα γεγονός, όμως, θα αλλάξει τη ζωή της και θα της δείξει πως έχει μια δύναμη να αλλάζει τις ζωές των ανθρώπων. Εξαιρετική ταινία, τρυφερή και με χιούμορ, η οποία ξεχειλίζει από αισιοδοξία. Ο Ζαν Πιέρ Ζενέ ανέδειξε την Οντρί Τοτού, ιδανική στο ρόλο της Αμελί.
ΤΟ ΘΕΩΡΗΜΑ
TEOREMA
Σκηνοθεσία: Πιερ Πάολ Παζολίνι
Πρωταγωνιστούν: Τέρενς Στάμπ, Σιλβάνα Μαγκάνο, Μασίνο Τζιρότι, Αλφόνσο Γκάτο, Λάουρα Μπέτι
Ένα αριστούργημα του παγκόσμιου κινηματογράφου, μια ποιητική παραβολή για τη μεγαλοαστική τάξη, που γύρισε ο μέγιστος Παζολίνι, το 1968.
Η υπόθεση: Μια μεγαλοαστική οικογένεια βιομηχάνου ζει στο Μιλάνο σε πολυτελή βίλα. Πατέρας, μητέρα, γιος, κόρη και μια υπηρέτρια. Εμφανίζεται ένας νέος και πανέμορφος επισκέπτης, χωρίς να γνωρίζουμε για ποιο λόγο. Όλα τα μέλη της οικογένειας (και η υπηρέτρια) μεθούν από την ομορφιά του και του κάνουν ερωτικό άνοιγμα στο οποίο εκείνος ανταποκρίνεται. Ύστερα από ένα μικρό διάστημα αποφασίζει να φύγει. Όλοι του εξομολογούνται την επιρροή που είχε στη ζωή τους. Μετά την αναχώρηση του η οικογένεια διαλύεται. Ο γιος ασχολείται απεγνωσμένα και αποτυχημένα με την τέχνη. Η κόρη τρελαίνεται και κλείνεται στη σιωπή. Η μητέρα αναζητά τον αγοραίο έρωτα. Ο πατέρας χαρίζει το εργοστάσιο στους εργάτες και φεύγει γυμνός στην έρημο. Η υπηρέτρια γυρίζει στο χωριό της όπου γίνεται αγία.
Ο Παζολίνι κονιορτοποιεί χωρίς έλεος το θεσμό της οικογένειας και την ηθική του μιοκροαστισμού η οποία στηρίζεται στην άμμο. Είρωνας και ποιητής, ο αιρετικός ιταλός σκηνοθέτης, που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα της δημιουργίας του, όχι μόνο αρνείται να μπει σε κανόνες και συμβάσεις αλλά κινηματογραφεί με τον τρόπο που έζησε: αντικομφορμιστικά, ελεύθερα κι αφήνοντας το έργο του ανοιχτό σε προσεγγίσεις και ερμηνείες.