Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Ο κριτικός κινηματογράφου Στράτος Κερσανίδης γράφει κάθε εβδομάδα για το alterthess τις νέες ταινίες που κάνουν  πρεμιέρα στις κινηματογραφίκές αίθουσες.

OMAR

Σκηνοθεσία: Χάνι Αμπού-Ασάνυ

Πρωταγωνιστούν: Άνταμ Μπακρί, Λιμ Λουμπάνι, Γουαλίντ Φ. Ζουάιτερ, Σάμερ Μπισάρατ, Εγιάντ Χουράνι

«Το να πηδάει κανείς το Τείχος είναι μέρος της καθημερινής ζωής στην Παλαιστίνη», λέει ο Χάνι Αμπού – Ασάντ, σκηνοθέτης της ταινίας «Ομάρ». Κι έτσι είναι σα να μας παρουσιάζει τον κεντρικό του χαρακτήρα, τον Ομάρ, ο οποίος κάθε μέρα, σκαρφαλώνει με ένα σχοινί στο τείχος, πηδάει από την άλλη πλευρά, μόνο και μόνο για να συναντήσει την αγαπημένη του, Νάντια.

Ο αδελφός της αγαπημένης του, ο Τάρεκ, είναι παιδικός του φίλος και αφοσιωμένος στην παλαιστινιακή αντίσταση. Μαζί τους και ο Αμτζάντ, φίλος και αυτός από τα παιδικά χρόνια. Μια μέρα οι τρεις τους αποφασίζουν να προβούν σε μια αντιστασιακή ενέργεια κατά την οποία σκοτώνεται ένας ισραηλινός στρατιώτης. Ο Ομάρ συλλαμβάνεται, η αστυνομία του ζητά να προδώσει, αφήνεται για ένα μήνα ελεύθερος για να τους οδηγήσει στον Τάρεκ. Όμως ο Ομάρ το μόνο που θέλει είναι να συναντήσει τη Νάντια, δε γίνεται προδότης αν και σχεδόν όλοι, ακόμη και η αγαπημένη του, πιστεύουν το αντίθετο. Ο νεαρός Παλαιστίνιος ζει μέσα σε τρομερά διλήμματα και στο τέλος αποδεικνύει την αληθινή του αγάπη για τη Νάντια αλλά και την πίστη του στη φιλία. Κι όλα αυτά, όχι χωρίς προσωπικό κόστος.

Μια εξαιρετική ταινία που βλέπεται με κομμένη την ανάσα. Τα γεγονότα ακολουθούν το ένα το άλλο, το ίδιο και τα συναισθήματα. Ο Χάνι Αμπού – Ασάντ, αναλαμβάνει να φέρει σε πέρας μια πολύ σοβαρή αποστολή. Να κινηματογραφήσει την καθημερινότητα στη Δυτική Όχθη και έχοντας σε πρώτο πλάνο τη διαμάχη των Παλαιστινίων με το ισραηλινό κράτος, να σκηνοθετήσει μια ταινία που στη βάση της βρίσκεται η δύναμη της πραγματικής αγάπης ανάμεσα σε έναν άνδρα και μία γυναίκα.

Βέβαια η ταινία είναι κατά βάση πολιτική. Βλέπουμε πράξεις αντίστασης, εξευτελισμούς παλαιστινίων εκ μέρους των ισραηλινών στρατιωτών, ανακρίσεις, φυλακές και, φυσικά, το τείχος που ορθώνεται καταμεσής στο δρόμο συμβολίζοντας μια ατελείωτη διαμάχη που φαίνεται να μην έχει τέλος.

Ένα πολύ δυνατό και άρτια δομημένο σενάριο δίνει μέσα από μια απλή καθημερινή ιστορία ανθρώπινων σχέσεων, το σκηνικό τρόμου μέσα στο οποίο ζουν οι άνθρωποι στην πιο ταραγμένη περιοχή του πλανήτη. Οι χαρακτήρες έχουν μια καθαρότητα, είναι διαυγείς και οι ηθοποιοί οι οποίοι έχουν κληθεί να τους δώσουν σάρκα και οστά, είναι συγκλονιστικοί. Η δράση είναι συνεχής, η ταινία έχει ανατροπές και στοιχεία θρίλερ αλλά και νουάρ, θα μπορούσε να υποστηρίξει κάποιος.

Σκηνοθεσία χωρίς ούτε ίχνος περισσεύματος, λιτή και ρεαλιστική. Ο χώρος κινηματογραφείται με τέτοιον τρόπο, ώστε ο θεατής προσλαμβάνει την κλειστοφοβία του περιορισμού πίσω από ένα τείχος και με το στρατό ν περιπολεί διαρκώς. Τα στενά δρομάκια που διακλαδώνονται μέσα στην πόλη, μοιάζουν να είναι ο μοναδικός χώρος διαφυγής, μόνο που τελικά ο μοναδικός δρόμος προς την ελευθερία είναι η συνάντηση των ανθρώπων, με τη ματιά τους να μη διακόπτεται από κανένα ανθρώπινο κατασκεύασμα διαχωρισμού.

Η θαυμάσια ταινία του Χάνι Αμπού – Ασάντ, είναι υποψήφια για το ξενόγλωσσο Όσκαρ.

Η ΧΑΡΑ ΚΑΙ Η ΘΛΙΨΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ  
JOY AND SORROW OF THE BODY

Σκηνοθεσία: Ανδρέα Πάντζη
Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Χωραφάς, Χάρης Αμπράζης, Σίλβια Πέτκοβα, Νικολάι Μουταβτσίεφ

Μετά από πέντε χρόνια στη φυλακή για παραχάραξη δολαρίων, ο Ευαγόρας αποφυλακίζεται. Μόλις βγαίνει αναζητά το φίλο και συνεργάτη του, Μιλέν, για χάρη του οποίου καταδικάστηκε μιας και δεν τον πρόδωσε. Όμως ο Μιλέν δεν απαντά στα τηλεφωνήματά του, φαίνεται να κρύβεται.

Ο Ευαγόρας ταξιδεύει μέχρι τη Βάρνα, στη Βουλγαρία, για να τον βρει. Εκεί γνωρίζει την Ντίτα, μια όμορφη κοπέλα, την οποία ερωτεύεται και αποφασίζει να την παντρευτεί. Αναζητούν μαζί το Μιλέν αλλά εκείνος δεν εμφανίζεται. Την ίδια ώρα ένας αστυνομικός της Ιντερπόλ από την Κύπρο, ο Τζον, παρακολουθεί τον Ευαγόρα για να φτάσει στα ίχνη του Μιλέν. Όμως ο Τζον γοητεύεται από την Ντίτα.

Η ταινία «Η χαρά και η θλίψη του σώματος» είναι ένα κυπριακό φιλμ νουάρ, σκηνοθετημένο από τον πολυβραβευμένο, Ανδρέα Πάντζη. Ο σκηνοθέτης μέσα από μια αστυνομικού τύπου ιστορία, καταπιάνεται με ζητήματα όπως η φιλία, η προδοσία, ο έρωτας, το χρήμα, η εξουσία. Και ακολουθώντας πιστά -αλλά όχι αντιγράφοντας, αλλά με το δικό του ιδιαίτερο τρόπο και τη δική του κινηματογραφική γραφή- τους δρόμους του φιλμ νουάρ, τα πηγαίνει ιδιαίτερα καλά. Με μια σκηνοθεσία βασισμένη σε ένα σενάριο ανατροπών και μυστηρίου, ο Πάντζης δημιουργεί μια ταινία που κερδίζει το θεατή από την πρώτη στιγμή. Με σκηνές δράσης, ελεγχόμενης βίας και ερωτισμού, δε χάνει ούτε στιγμή τον έλεγχο και κρατάει με τρόπο θαυμαστό το ρυθμό του. Το οφιοειδές σενάριο ξετυλίγεται δημιουργώντας συνεχή ερωτηματικά, αυξάνοντας το μυστήριο, μέχρι τη στιγμή που αρχίζει να δίνει απαντήσεις. Βέβαια το πολυπόθητο χάπι εντ δεν υφίσταται, και ορθώς, καθότι δε συναντιέται τέτοια έννοια σε κανένα φιλμ νουάρ που σέβεται τον εαυτό του. Και ο Ανδράς Πάντζης σέβεται το είδος που υπηρετεί, σέβεται το ίδιο το σινεμά, σέβεται την προσωπική του πορεία στον κινηματογραφικό χώρο, σέβεται τους θεατές.

Ένσταση: Η συζήτηση του Ευαγόρα με τον ελληνοκύπριο  στρατιώτη στην ελεύθερη ζώνη της Λευκωσίας. Κάποιες αντιτουρκικές φράσεις, δεν προσφέρουν τίποτε, ούτε στην ταινία και πολύ περισσότερο, ούτε στην κυπριακή υπόθεση.

 

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΚΑΙ Η ΚΟΥΝΙΑ

Σκηνοθεσία: Μαρία Ντούα

Πρωταγωνιστούν: Μυρτώ Αλικάκη, Ηλίας Λογοθέτης, Νίκος Οεφανός, Μιριάννα Καράνοβιτς

Η Ελένη Καραπάνου καθηγήτρια καρδιολογίας στο Λονδίνο, η οποία έχει αποξενωθεί από τον πατέρα της Κυριάκο εδώ και δεκαπέντε χρόνια – από τότε που, αψηφώντας τις επιθυμίες του,  άφησε την Ελλάδα, με σκοπό να εγκατασταθεί στην Αγγλία.  Μια μέρα ο Βρετανός άντρας της, Χάρυ, μετατίθεται στην Κίνα. Αντιμέτωπη με δύσκολα προσωπικά και επαγγελματικά διλήμματα, η Ελένη παίρνει την δεκάχρονη κόρη της, την Άννα, και έρχονται στην Ελλάδα, για πασχαλινές διακοπές.   Όταν όμως φτάνει σπίτι, τίποτα δεν είναι όπως το περίμενε.  Μια γυναίκα από τη Σερβία, η Νίνα, είναι εγκατεστημένη εκεί μαζί με την εντεκάχρονη κόρη της Μίρα. Μια αξιολογότατη ελληνική ταινία με ένα βαθύ και ουσιαστικό σενάριο, σύγχρονη σκηνοθεσία και συνολικά μια ταινία τοποθετημένη σωστά στο χώρο και το χρόνο.

Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Μόντρεαλ τον Αύγουστο και άνοιξε το Ελληνικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Νύχτες Πρεμιέρας.

 

ΔΙΚΟΣ ΤΗΣ

HER

Σκηνοθεσία: Σπάικ Τζόνσι

Πρωταγωνιστούν: Χοακίμ Φίνιξ, Σκάρλετ Γιόχανσον, Ολίβια Γουάιλντ, Έιμι Άνταμς, Ρόυνεϊ Μάρα

Η θαυμάσια αυτή και πανέξυπνη κωμωδία, εξερευνά τη σχέση του ανθρώπου με τη τεχνολογία, όχι ως εργαλείο αλλά ακόμη και ως συναίσθημα!

Ο Θίοντορ Τουόμπλι, ένας μοναχικός άνδρας, κερδίζει τα προς το ζην γράφοντας γράμματα για λογαριασμό άλλων. Για να βοηθηθεί στη δουλειά του αγοράζει ένα προηγμένο λειτουργικό σύστημα. Εκεί «μέσα», στην ψυχή του συστήματος, γνωρίζεται με τη «φωνή» που γίνεται συνεργάτης του, μια φωνή που έχει όνομα: Σαμάνθα! Σε λίγο η σχέση τους ξεφεύγει, γίνεται πιο βαθειά, και καταλήγει ως έρωτας! Ένας έρωτας ανάμεσα σε έναν άνθρωπο και ένα λογισμικό!!!

Χαμηλών τόνων, αλλά μεστή και σφιχτή σκηνοθεσία, συγκροτούν μια κωμωδία που μπορεί και να μην είναι ακριβώς τέτοια. Το σύμπαν του σκηνοθέτη είναι παρανοϊκό, οι άνθρωποι ζουν μέσα στη μουντάδα, ο Θίοντορ είναι ένας άνθρωπος μοναχικός που αναζητά επικοινωνία μέσα από ένα λογισμικό. Μάλλον για τραγωδία μου φαίνεται, παρά για κωμωδία. Μην το χάσετε!

 

ΜΑΝΤΕΛΑ: Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

MANDELA: LONG WALK TO FREEDOM

Σκηνοθεσία: Τζάστιν Τσάντγουικ

Πρωταγωνιστούν: Ίντρις Έλμπα, Ναόμι Χάρις

Μια ταινία για τον άνθρωπο – σύμβολο του αγώνα κατά των φυλετικών διακρίσεων και της ελευθερίας. Ο Τσάντγουικ σκηνοθετεί τη ζωή του νοτιοαφρικανού αγωνιστή από τα παιδικά του χρόνια, όταν φύλαγε το κοπάδι του πατέρα του. Τον ακολουθεί ως δικηγόρο στο Γιοχάνεσμπουργκ, να απολαμβάνει τα χρήματα που κερδίζει και συνεχίζει με τον επαναστάτη και υποστηρικτή των μαύρων της Νότιας Αφρικής, την εποχή του σκληρού καθεστώτος του απαρτχάιντ. Κι ύστερα έρχεται η σύλληψη, η καταδίκη και η πολύχρονη φυλάκιση του στο Ρόμπεν Άιλαντ, μέχρι την κατάλυση του απάνθρωπου απαρτχάιντ και την πορεία του Μαντέλα στη θέση του πρώτου εκλεγμένου προέδρου της χώρας. Ενός προέδρου για όλους τους Νοτιοαφρικανούς.

Το νεαρό αγόρι που έτρεχε ξυπόλητο στους λόφους έγινε ο πρώτος Πρόεδρος μιας ελεύθερης και δημοκρατικής Νότιας Αφρικής. Από πολεμιστής έγινε ειρηνοποιός, άλλαξε τη χώρα του και την έκανε πρότυπο για τον υπόλοιπο κόσμο. Το τίμημα που πλήρωσε βαρύ. Υπήρξε πατέρας και παππούς παιδιών που δε γνώρισε ποτέ, χώρισε με τη Γουίνι, τη γυναίκα της ζωής του, η οποία έγινε και αντίπαλός του.

Εξαιρετική η ερμηνεία του Ίντρις Έλμπα στο ρόλο του Μαντέλα.

 

DELIVERY MAN: ΔΕΝ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Ο ΠΕΛΑΡΓΟΣ DELIVERY MAN

Σκηνοθεσία:  Κεν Σκοτ

Πρωταγωνιστούν: Κόμπι Σμόντλερς, Βινς Βον, Κρις Πρατ, Μπριτ Ρόμπερτσον, Τζακ Ρέινορ, Μπόμπι Μόνιχαν, Σάιμον Ντιλένι

Ο Ντέιβιντ είναι ένας καλοκάγαθος άνθρωπος αλλά ξαφνικά μαθαίνει πως είναι πατέρας 533 παιδιών! Το θέμα γίνεται πολύ ζόρικο όταν τα 133 από αυτά αναζητούν νομικά να μάθουν την ταυτότητα του πραγματικού τους πατέρα. Και ενώ αναζητά λύση, όλα αυτά λειτουργούν σε μια εσωτερική συνομιλία και ανακάλυψη κρυφών πτυχών του εαυτού του.

 

ROBO COP

Σκηνοθεσία: Χοσέ Παντίλα

Πρωταγωνιστούν: Γκάρι Όλντμαν, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Μάικλ Κίτον, Άμπι Κόρνις, Τζέι Μπαρουσέλ, Τζόελ Κίναμαν

Ένας αστυνομικός στο Ντιτρόιτ τραυματίζεται σοβαρά. Η πολυεθνική OMNICORP, δράττεται της ευκαιρίας να δημιουργήσει ένα RoboCop (μισό ρομπότ και μισός μπάτσος).  Η ίδια εταιρεία έχει στόχο να δημιουργήσει για κάθε πόλη ένα RoboCop. Αυτά στο 2028 και το όλο εγχείρημα δεν είναι τίποτα άλλο, παρά η εξέλιξη της σύγχρονης πορείας του ανθρώπου που, οι μπίζνες υπαγορεύουν την επιστημονική εξέλιξη.

                                                                      

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Η φυλακή και το σχολείο. Του Βασίλη Μπάνου

Στάση εργασίας της ΠΟΕ- ΟΤΑ