Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Ο κριτικός κινηματογράφου Στράτος Κερσανίδης γράφει κάθε εβδομάδα για το alterthess τις νέες ταινίες που κάνουν  πρεμιέρα στις κινηματογραφίκές αίθουσες.

ΜΕ ΣΕΙΡΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗΣ
KRAFTIDIOTEN

Σκηνοθεσία: Χανς Πίτερ Μόλαντ
Πρωταγωνιστούν: Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Κρίστοφερ Χίβτζου, Μπριγκίτε Χιόρτ Σόρενσεν, Μπρούνο Γκαντζ, Τομπίας Σάντελμαν, Παλ Σβέρε Χάγκεν

Όλα ξεκινούν από τη δολοφονία ενός νεαρού ο οποίος εργάζεται στο αεροδρόμιο. Όλα δείχνουν πως το θύμα ήταν μπλεγμένο σε μια υπόθεση με ναρκωτικά. Κάτι που δε δέχεται ο Νιλς, ο πατέρας του, ένας άνδρας ο οποίος εργάζεται σε εκχιονιστικό κι αποφασίζει να εκδικηθεί το θάνατο του γιου του. Και κάπως έτσι, ο φιλήσυχος Νιλς, ο οποίος έχει μάλιστα πρόσφατα πάρει το βραβείο του πολίτη της χρονιάς, μετατρέπεται σε φονική μηχανή! Βέβαια μετά τους δύο πρώτους φόνους που κάνει για να εκδικηθεί το γιο του η κατάσταση περιπλέκεται και δυο συμμορίες αρχίζουν να αλληλοεξοντώνονται. Είναι το ντόμινο που λέγαμε στην αρχή, που αφού ο Νιλς το ξεκίνησε συνεχίστηκε με ένα λουτρό αίματος και συνολικά 22 πτώματα! Ένας αληθινός πόλεμος ανάμεσα στις συμμορίες του νορβηγού γκάνγκστερ, Γκρέβεν και του σέρβου μαφιόζου, Πάπα που διακινούν ναρκωτικά. Κι όλα αυτά συμβαίνουν στο χιονισμένο τοπίο κάποιας μικρής επαρχιακής πόλης στη Νορβηγία.

Η ταινία είναι μια μαύρη κωμωδία, θυμίζει Ταραντίνο αλλά ανήκει στη μεγάλη σχολή του σκανδιναβικού αστυνομικού φιλμ.

Αίμα, σκοτωμοί, βία κι όλα αυτά καλυμμένα με ένα πέπλο ειρωνείας και χιούμορ, εντελώς απομυθοποιημένα και αποτραγικοποιημένα. Είπαμε, Ταραντίνο, δηλαδή μαύρη κωμωδία όπερ σημαίνει χιούμορ και δη σκανδιναβικό, δηλαδή αιχμηρό, κοφτερό σα λεπίδι που προκαλεί γέλιο όχι βασισμένο σε γκανγκ και παρεξηγήσεις αλλά σε θέματα πολύ πιο σοβαρά όπως είναι η εκδίκηση κι ο θάνατος!

Ο σκηνοθέτης δημιουργεί απίθανους χαρακτήρες, ολίγον καρτουνίστικους, ολίγον κωμικοτραγικούς. Από τη μια ο πατέρας, ο οποίος αποφασίζει να το παίξει βρόμικος Χάρι, από την άλλη ο νορβηγός γκάνγκστερ που σκοτώνει αδίστακτα, είναι χορτοφάγος, λατρεύει το γιο του, μισεί τους ξένους εκθειάζει τους πολιτισμένους της βόρειας Ευρώπης, από κοντά ο σέρβος μαφιόζος που αγαπά το θεσμό της οικογένειας και τηρεί τους κώδικες της μαφίας κι ανάμεσα τους μια σειρά από σκληρούς δολοφόνους, σκυλιά των αφεντικών, όχι ιδιαίτερα ευφυείς αλλά έτοιμος να πυροβολήσουν στο δόξα πατρί.

Καταπληκτική ταινία που έχει σασπένς αλλά κυρίως έχει πλάκα. Εξαιρετικές ερμηνείες από τους Στέλαν Σκάρσγκαρντ (Νιλς), Μπρούνο Γκαντζ (Πάπα) και Πολ Σβέρε Χάγκεν (Γκρέβεν).

«Η ζωή είναι γεμάτη κωμωδία, ακόμα και στις πιο τραγικές στιγμές, κάτι που διακρίνει κατά κόρον την ταινία. Δεν ήθελα να κάνω τη διάκριση ανάμεσα στο αστείο και το σοβαρό ή το αγωνιώδες και το χιουμοριστικό, γιατί καμιά φορά αυτά τα δύο πάνε χέρι – χέρι», λέει ο σκηνοθέτης.

 

ΟΜΟΡΦΗ ΝΙΟΤΗ
HERMOSA JUVENTUD

Σκηνοθεσία: Χάιμε Ροζάλες
Πρωταγωνιστούν: Ίνγκριντ Γκαρσία Τζόνσον, Κάρλος Ροντρίγκεζ, Ίνμα Νιέτο, Φερνάντο Μπαρόνα

Ο Κάρλος και η Ναταλία, ζουν στη Μαδρίτη, είναι 20 χρονών κι ερωτευμένοι. Όπως όλοι οι νέοι κάνουν όνειρα όμως φαίνεται πως τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα. Η Ναταλία αναζητά δουλειά μοιράζοντας βιογραφικά ενώ ο Κάρλος εργάζεται περιστασιακά ως οικοδόμος για μεροκάματο 5 ευρώ! Για να βγάλουν κάποια χρήματα αποφασίζουν να γυρίσουν μια ταινία πορνό. Όταν μετά από λίγο καιρό η Ναταλία θα μείνει έγκυος θα αποφασίσει να κρατήσει το μωρό και θα φέρει στον κόσμο τη Χούλια. Τώρα πλέον η ζωή τους αλλάζει καθώς πρέπει να φροντίσουν για τη μικρή. Όμως δουλειά δεν υπάρχει, ο Κάρλος αρχίζει να κάνει κάποιες ύποπτες δουλειές και η Ναταλία παίρνει τη μεγάλη απόφαση: να πάει για δουλειά στη Γερμανία. Αφήνει τη μικρή στη φροντίδα της μητέρας της και του Κάρλος και φεύγει για το Αμβούργο. Όμως όπως φαίνεται ούτε εκεί τα πράγματα δεν είναι όπως τα περίμενε, ιδίως για μια όμορφη κοπέλα.

Η ταινία καταδεικνύει τη μεγάλη οικονομική κρίση στην Ισπανία αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ο Ροζάλες αφηγείται με ρεαλισμό, ωμό πολλές φορές, τη ζωή των νέων ανθρώπων και τα προβλήματά τους. Οικογένειες που διαλύονται, ζωές που εκπορνεύονται, παιδιά που μεγαλώνουν μέσα στην αβεβαιότητα. Ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί πολλά μέσα κινηματογράφησης, όπως 16αρα κινηματογραφική μηχανή, φορητή βιντεοκάμερα, κινητό τηλέφωνο κλπ., ενώ οι ηθοποιοί ερμηνεύουν σχεδόν αυθόρμητα, όπως αποκαλύπτει: «η αναζήτηση του μεγαλύτερου δυνατού ρεαλισμού συνεπάγεται το σεβασμό των τόνων της φωνής που ίσως διακυμαίνονται αυθόρμητα. Δεν επαναλάβαμε τις ίδιες λέξεις ή χειρονομίες στα γυρίσματα ή στο ντουμπλάρισμα. Όλα δημιουργήθηκαν με βάση την μοναδικότητα της στιγμής», λέει.

Η «Όμορφη νιότη» είναι μια ταινία για την οικονομική κρίση αλλά και για τις ηθικές ρωγμές που μπορεί να δημιουργήσει στη ζωή των ανθρώπων. Είναι τόσο ρεαλιστική που σχεδόν πονάει, μπήγει τα νύχια της στη σάρκα. Θα μπορούσε να είναι ντοκιμαντέρ, τόσο αληθινά μοιάζουν όλα. Αλλά τι γράφω! Όλα είναι αληθινά απλώς υπάρχει ένα σενάριο το οποίο έχει βγει μέσα από την καθημερινότητα, μέσα από την σκληρή, αληθινή πραγματικότητα.

Η ταινία τιμήθηκε με την Ειδική Μνεία Οικουμενικής Επιτροπής, Διεθνές Φεστιβάλ Καννών 2014.

 

ΡΥΘΜΟΙ ΑΙΓΑΙΟΥ
AEGEAN RHYTHM – LYRE

Σκηνοθεσία: Γιάννης Λάμπρου

Τέσσερα χρόνια μετά το θάνατο ενός αξιόλογου ντοκιμαντερίστα και αγαπημένου φίλου, προβάλλεται η τελευταία του ταινία. Ο Γιάννης Λάμπρου πέθανε στις 19 Απριλίου 2011 και η ταινία του προβλήθηκε στο 8ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Χαλκίδας.

Η ταινία είναι καρπός ενός μεγάλου ταξιδιού στο Αιγαίο, στη μουσική και τον πολιτισμό του. Με οδηγό τη λύρα, ο Λάμπρου έχει ετοιμάσει ένα κινηματογραφικό ταξίδι στην τέχνη αλλά και στην ίδια τη ζωή, με τον τρόπο που μόνον ο ίδιος ήξερε να χειρίζεται ποιητικά τις εικόνες της καθημερινότητας. Μέρος του υλικού της ταινίας προέρχεται από τη σειρά της ΕΤ3, “Λυράρηδες του Αιγαίου”.

Γιάννης Λάμπρου, σχεδιάζοντας παράλληλα την ολοκλήρωση αυτής της ταινίας.

Η δουλειά αυτή, που άφησε ο Γιάννης Λάμπρου, σε ένα προχωρημένο μοντάζ που ο ίδιος επιμελήθηκε, είναι, εκτός των άλλων, και μια καταγραφή δεξιοτεχνών της λύρας, ένα σπάνιο ντοκουμέντο για τη μουσική του Αιγαίου. Η εταιρεία Αιγίς Φιλμ, έχοντας αυτή τη δουλειά ως παρακαταθήκη, επιχείρησε να ολοκληρώσει το έργο, με τους συνεργάτες-συντελεστές που ο ίδιος ο Λάμπρου είχε επιλέξει.

Ο σκηνοθέτης σε σημείωμά του, έγραφε: «Το ερώτημα για το φιλμάρισμα της παράδοσης. Να βρεθεί ένας τρόπος να αφουγκράζεται κανείς την παράδοση, που δεν παραδίδεται στο παρελθόν αλλά σκέφτεται το μέλλον (…)
Εκσυγχρονισμός είναι να δημιουργώ και όχι να νοσταλγώ το παρελθόν μου. Ο διάλογος με τα πίσω είναι μεγάλος, περιπαθής και πολύπαθος».

 

ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΥΡΙΕ ΚΟΛΙΝΣ
DANNY COLLINS

Σκηνοθεσία: Νταν Φόγκελμαν
Πρωταγωνιστούν: Αλ Πατσίνο, Τζένιφερ Γκάρνερ, Τζος Πεκ, Μελίσα Μπενουά, Ανέτ Μπένινγκ, Μπόμπι Καναβάλε, Κρίστοφερ Πλάμερ

Ο Ντάνι Κόλινς, παλιός τραγουδιστής ροκ, απολαμβάνει τη ζωή του χάρις στη παλιά του επιτυχία. Έχει χρήματα, δόξα ερωμένη θαυμαστές. Μια μέρα ο μάνατζέρ του, του παρουσιάζει ένα γράμμα που αν και είχε σταλεί πριν από 40 χρόνια, έφτασε μόλις τώρα στα χέρια του. Αποστολέας, ο Τζον Λένον! Μετά από αυτό, ο Κόλινς αποφασίζει να ακολουθήσει, έστω και με μεγάλη καθυστέρηση, τις συμβουλές του Λένον. Η ταινία είναι βασισμένη σε αληθινή ιστορία η οποία –όπως διαβάζουμε και μεταφέρουμε- έχει ως εξής:

Πριν λίγα χρόνια, ο σεναριογράφος, παραγωγός και σκηνοθέτης Νταν Φόγκελμαν άκουσε μια απίστευτη ιστορία που τράβηξε την προσοχή του και δεν έλεγε να τον αφήσει. Το 1971, έμαθε, ο ανερχόμενος μουσικός και τραγουδοποιός της φολκ, Στιβ Τίλστον, είχε μόλις κυκλοφορήσει το επιτυχημένο πρώτο του άλμπουμ, με τίτλο «An Acoustic Confusion». Κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης με το μικρής κυκλοφορίας περιοδικό Zig Zag, ένας ρεπόρτερ εξέφρασε την άποψη ότι ο Τίλστον θα μπορούσε να είναι το νέο μεγάλο αστέρι στην μουσική σκηνή. «Με ρώτησαν πόσο θα επηρέαζε τη δουλειά μου αν ξαφνικά αποκτούσα μεγάλη περιουσία και δόξα. Και, ως κάπως δήθεν νεαρός μουσικός, είπα ότι ναι, θα με άλλαζε. Θα με έβλαπτε. Το άρθρο δημοσιεύθηκε και εγώ δεν το ξανασκέφτηκα.» Τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες, ο Τίλστον έγινε ένας διάσημος μουσικός και τραγουδοποιός στη φολκ μουσική σκηνή, μένοντας πιστός στον εαυτό του, όπως σημειώνει ο Φόγκελμαν.

Το 2005 ο Τίλστον έλαβε ένα καταπληκτικό ενθύμιο από έναν συλλέκτη: ένα γράμμα με παραλήπτη τον Τίλστον και αποστολέα έναν από τους προσωπικούς ήρωές του, το πρώην Σκαθάρι, Τζον Λένον. Ο Λένον είχε διαβάσει το άρθρο στο Zig Zag και ήθελε να βεβαιώσει τον Τίλστον ότι μπορούσε να είναι πλούσιος και διάσημος αλλά και αληθινός στον εαυτό του, λέγοντας: «Το να είσαι πλούσιος δεν αλλάζει τις εμπειρίες σου με τον τρόπο που πιστεύεις.»
«Είναι ένα πολύ φιλικό γράμμα», λέει ο Τίλστον. «Δεν με κατσαδιάζει που αισθανόμουν έτσι. Και έπειτα με ρωτά στην τελευταία φράση: “τι λες για αυτό;” Και μετά γράφει το τηλέφωνό του».

Τι θα γινόταν στη ζωή και την καριέρα του Τίλστον αν εκείνος και ο Λένον είχαν έρθει σε επαφή; Ο Φόγκελμαν επικοινώνησε με τον Τίλστον για να τον ρωτήσει τι πιστεύει εκείνος. «Ποιος μπορεί να πει;», απαντά. «Η ζωή είναι γεμάτη από τέτοια “αν”. Θα ήταν συναρπαστικό να τον γνωρίσω. Μπορεί να συμπαθούσε ο ένας τον άλλον. Ή μπορεί να με αντιπαθούσε αμέσως και να μου έδειχνε την πόρτα.»
Η φαντασία του Φόγκελμαν δεν τον άφηνε σε ησυχία. «Κι αν τα πράγματα εξελίσσονταν διαφορετικά; Αν γινόταν πολύ πλούσιος αλλά και πολύ δυστυχισμένος;». Με αυτή την αφετηρία, ο Φόγκελμαν έγραψε την ιστορία του Ντάνι Κόλινς, που αναλογίζεται ολόκληρη τη ζωή του μετά από ένα παρόμοιο γράμμα.

 

ΠΑΝ-ΔΗ-ΜΙΑ
PANDIMIA

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Πιατάς
Πρωταγωνιστούν: Θεοδόσης Πελεγρίνης, Δημήτρης Πιατάς, Μιχάλης Μητρούσης, Μάκης Παπαδημητρίου, Λουκία Πιστιόλα

Οικονομική κρίση, αστυνομία στους δρόμους και νεκροί από μια πανδημία. Ένας πετυχημένος δημοσιογράφος προσκαλείται σε μια τηλεοπτική εκπομπή. Μια ελληνική μαύρη κωμωδία μέσα σε ένα σουρεαλιστικό τοπίο, με διαπλοκή, εμπόρους ναρκωτικών, μεγαλοδημοσιογράφους κι άλλα άνθη του κήπου!

Η ταινία παρουσιάστηκε στο 20 Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» ενώ κέρδισε τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Ανδρικής Ερμηνείας (Θεοδόσης Πελεγκρίνης) στο 7ο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Λονδίνου.

Αρκετά ενδιαφέρουσα δουλειά, αλλά νομίζω πως ο σκηνοθέτης, σεναριογράφος και πρωταγωνιστής, μπορούσε και καλύτερα.

Ο Δημήτρης Πιατάς, λέςι για την ταινία του: «Πρόθεσή μου ήταν να κάνω κινηματογραφική ταινία μυθοπλασίας, αλλά με την κρίση που μαστίζει τη χώρα μας μου βγήκε ντοκιμαντέρ! …γιατί το φόντο της ταινίας ήταν η χρεοκοπημένη Ελλάδα – υπαρκτό πρόβλημα – ο κανιβαλισμός των κίτρινων Μ.Μ.Ε. – βλέπε διασυρμό του Καθηγητή Φιλοσοφίας και τέως Πρύτανη Θεοδόση Πελεγρίνη, λόγω ενασχόλησής του με τα καλλιτεχνικά – και, τέλος, ο τίτλος της ταινίας που παραπέμπει στο διεθνές πρόβλημα του ΕΜΠΟΛΑ… Αυτό το λάθος είναι η αρχή της κωμωδίας μου… όμως επιμένω ότι έκανα ταινία μυθοπλασίας και όχι ντοκιμαντέρ… Κωμωδία…αλλά ΜΑΥΡΗ!…»

 

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΓΚΡΙ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
PIESEN O SIVOM HOLUBOVI

Σκηνοθεσία: Στανισλάβ Μπαράμπας

Πρωταγωνιστούν: Ραντοσλάβ Μπάρτονικ, Βλαντιμίρ Μπρέτσκα, Για Μπάζντουχ, Κάρλα Τσαντίμοβα

Η παιδική ψυχή αντιμέτωπη με την καταστρεπτική δύναμη του πολέμου. Ένα κλασικό αριστούργημα του τσεχοσλοβάκικου νέου κύματος και του παγκόσμιου κινηματογράφου για την καταδίκη του πολέμου και τον ύμνο της ειρηνικής ζωής. Γυρίστηκε το 1961.

 

ΜΑΧΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ 7
FAST
AND FURIOUS 7

Σκηνοθεσία: Τζέιμς Γουάν
Πρωταγωνιστούν: Τζέισον Στέιθαμ, Ντουέιν Τζόνσον, Βιν Ντίζελ, Μισέλ Ροντρίγκεζ, Πολ Γουόκερ, Κερτ Ράσελ, Τζιμόν Χούνσου, Τάιριζ Γκίμπσον, Κρις «Λούκαντρις» Μπρίτζες, Έλσα Πατάκι, Τόνι Γι

Η αρχή έγινε το 2001 και η επιτυχία συνεχίζεται –η εισπρακτική τουλάχιστον- και μετά από 14 χρόνια.

Ηέβδομη ταινία έρχεται στη μεγάλη οθόνη, με τον Ντόμινικ Τορέτο  να έχουν επιστρέψει στις ΗΠΑ, σε μια ήρεμη, συντροφική ζωή, μετά την μεγάλη τους κόντρα με τον Όουεν Σο στο έκτο κεφάλαιο. Ωστόσο, ο αδερφός του Όουεν,  Σο  επιστρέφει για να πάρει εκδίκηση για τον αδερφό του. Και εκεί ξεκινάει η καταιγιστική περιπέτεια.

Η τελευταία εμφάνιση του Πολ,Γουόκερ ο οποίος πέθανε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.

 

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΦΤΑΣΑΜΕ ΣΠΙΤΙ
HOME

Σκηνοθεσία: Τιμ Τζόνσον

Οι εξωγήινοι Μπουβ φεύγουν κυνηγημένοι από τον πλανήτη τους και αποφασίζουν να κατακτήσουν τη Γη, να διώξουν τους ανθρώπους και να εγκατασταθούν αυτοί. Μια διαγαλαξιακή περιπέτεια κινουμένων σχεδίων.

 

ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ
MISS JULIE

Σκηνοθεσία: Λιβ Ούλμαν
Πρωταγωνιστούν: Τζέσικα Τσάστεϊν, Κόλιν Φάρελ, Σαμάνθα Μόρτον, Νόρα ΜακΜέναμι

Το διάσημο θεατρικό έργο του Αύγουστου Στρίντμπεργ, μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη από τη μεγάλη νορβηγίδα ηθοποιό, αγαπημένη πρωταγωνίστρια του Μπέργκμαν, η οποία τα τελευταία χρόνια ασχολείται πολύ έντονα με τη σκηνοθεσία.

Η υπόθεση εκτυλίσσεται στην Ιρλανδία το 1880. Ένα καλοκαιρινό βράδυ η δεσποινίς Τζούλια και ο υπηρέτης του πατέρα της, Τζον, πίνουν, γοητεύουν κι αρχίζουν να επιδίδονται σε ένα παιχνίδι επιβολής και γοητείας. Καθώς οι αντιστάσεις χαλαρώνουν οι νόρμες μοιάζουν να σπάζουν ενώ πλησιάζει η τραγική κορύφωση.  

 

ΑΝΝΙ
ANNIE

του Γουίλ Γκλουκ
με τους Τζέιμι Φοξ, Κουβενζανέ Γουάιλις, Ρόουζ Μπερν, Κάμερον Ντιάζ, Μπόμπι Καναβάλε, Αντεγουόλε Ακινοούι Αγκμπάτζε

Η μικρή Άνι μένει με την αυταρχική ανάδοχη μητέρα της μέχρι να την πάρουν πίσω οι γονείς της. Η ταλαντούχα Άνι γοητεύει το δισεκατομμυριούχο Γουίλ Σταρκς ο οποίος τη χρησιμοποιεί στην προεκλογική του καμπάνια.  Το διαχρονικό μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, μεταφέρεται για δεύτερη φορά στη μεγάλη οθόνη, χωρίς όμως να μπορεί να φτάσει την ταινία που σκηνοθέτησε ο Τζον Χιούστον το 1982.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ε ρε και να ‘χαμε δέκα Παπασταύρους! Του Γιώργου Ανανδρανιστάκη

Καραβάνι Αγώνα & Αλληλεγγύης των εργαζομένων ΒΙΟΜΕ, Τσιμένων Χαλκίδας, ΕΡΤ, καθαριστριών ΥΠΟΙΚ και σχολικών φυλάκων