in ,

ΟΑΣΘ: Στάσεις εργασίας με πολλα ερωτηματικά

ΟΑΣΘ: Στάσεις εργασίας με πολλα ερωτηματικά

Σε συνεχιζόμενες στάσεις εργασίας προχωρούν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ από σήμερα διεκδικώντας δεδουλευμένα 45 ημερών. Η ταλαιπωρία του κόσμου ήταν από το πρωί εμφανής καθώς τα λεωφορεία παραμένουν το μοναδικό μέσο μετακίνησης στην Θεσσαλονίκη. 

Της Σταυρούλας Πουλημένη για το stokokkino.gr

Σήμερα Δευτέρα η στάση εργασίας ξεκίνησε  από την έναρξη της βάρδιας (05:00) μέχρι και τις 09:00 και ξαναξεκινά από τις 21:00 μέχρι τη λήξη του ωραρίου.

Την Τρίτη τα λεωφορεία δεν θα  κυκλοφορήσουν από τις 11:00 μέχρι και τις 16:00 και την Πέμπτη 21 Ιουλίου από τις 5:00 μέχρι τις 9:00 και από τις 21:00 μέχρι τη λήγη του ωραρίου.

Την Παρασκευή θα πραγματοποιηθεί νέα συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του σωματείου για να αποφασιστούν οι επόμενες κινήσεις βάσει των εξελίξεων. 

Ο Οργανισμός σε μια πάγια τακτική του χρησιμοποιεί ως ασπίδα τους εργαζόμενους προκειμένου να επιταχύνει την εκταμίευση χρημάτων.

Μιλώντας στο Κόκκινο ο Χρ. Τσερμενίδης, πρόεδρος του σωματείου του εργαζομένων δήλωσε πως «ζητάμε από τον ΟΑΣΘ να μας πληρώσει». Παράλληλα επέρριψε ευθύνες στην κυβέρνηση τονίζοντας πως τα χρέη της στον Οργανισμό ξεπερνούν τα 130 εκατομμύρια τα οποία αφορούν νομοθετημένες διαδικασίες αλλά και χρέη που αφορούν στην αύξηση του ΦΠΑ και την κοινωνική πολιτική. 

Πρόκειται για νέα χρέη που ανέρχονται, σύμφωνα με τον ίδιο, σε 80 εκατ. ευρώ που προκύπτουν από την τιμολογιακή πολιτική, την κοινωνική πολιτική κ.α

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, τα έσοδα του ΟΑΣΘ από τα εισιτήρια και την αντισταθμιστική καταβολή του Δημοσίου δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες.

Να θυμίσουμε, ωστόσο, πως ο ΟΑΣΘ αποτελεί μια ιδιωτική επιχείρηση η οποία επιχορηγείται εδώ και χρόνια με εκατομμύρια ευρώ από το κράτος χωρίς να έχει υπάρξει έλεγχος στα έσοδα και τα έξοδα. Επιπλέον απορίας άξιο είναι γιατί έσοδα όπως π.χ. από την κάρτα απεριορίστων διαδρομών δεν δίνονται ως προτεραιότητα για την καταβολή των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους.

Οι υπηρεσίες που λαμβάνει ο πολίτης είναι οι χειρότερες δυνατές και εκτός από τα νυχτερινά δρομολόγια που έχουν κοπεί, από την αρχή του καλοκαιριού, εφαρμόζεται το θερινό ωράριο με λιγότερα δρομολόγια. Kαθημερινό είναι, έτσι, το φαινόμενο οι πολίτες να στοιβάζονται  στα ασφυκτικά γεμάτα λεωφορεία λόγω της μείωσης των δρομολογίων ενώ το τελευταίο διάστημα  τα λεωφορεία συχνά χαλάνε στο μέσο της διαδρομής.

Για τα ζητήματα αυτά δεν έχει γίνει ποτέ καμιά αναφορά από τους εργαζόμενους που στις περισσότερες περιπτώσεις υιοθετούν την πολιτική που ασκεί η διοίκηση του ΟΑΣΘ. Χαρακτηριστική είναι η σιωπή του σωματείου για την κατά 100% αύξηση της τιμής των εισιτηρίων την τελευταία τετραετία σε μια πόλη με πολύ μεγάλα ποσοστά ανέργων.

Οι άνεργοι υποχρεούνται να πληρώνουν ένα πολύ ακριβό εισιτήριο υπό τον φόβο της επιβολής προστίμου. Την ίδια στιγμή που ο ΟΑΣΘ διαφημίζει το κοινωνικό του προφίλ- με τις διαγραφές των προστίμων οι οποίες γίνονται με το αζημίωτο για τον Οργανισμό καθώς επιδοτούνται – αρνείται πεισματικά να λάβει θεσμική πρωτοβουλία για την ελεύθερη μετακίνηση των ανέργων και των ευπαθών κοινωνικά ομάδων. 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Η απόπειρα πραξικοπήματος της 15ης Ιουλίου σε 8 ερωτήσεις

Ανακοίνωση της ΚΟΕ για την απόπειρα πραξικοπήματος στην Τουρκία