Αστεία θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς τα αποτελέσματα των ελέγχων που διενήργησε η ιδιωτική εταιρεία σεκιούριτι όσον αφορά την εισιτηριοδιαφυγή την οποία ο ΟΑΣΘ ανήγαγε σε τεράστιο πρόβλημα για την λειτουργία του οργανισμού. Ενός οργανισμού που -δεν θα σταματήσουμε να επαναλαμβάνουμε- αποτελεί μια ιδιωτικη εταιρεία που λάμβανε και λαμβάνει επιχορηγήσεις από το Δημόσιο, διπλασίασε την τιμή του εισιτηρίου μέσα στα χρόνια της κρίσης και προσέφερε όσο το δυνατόν χειρότερες υπηρεσίες στους πολίτες. Εξάλλου είναι πλέον σχεδόν καθημερινά τα φαινόμενα οι πολίτες να μην χωράνε στα ασφυκτικά γεμάτα λεωφορεία λόγω της μείωσης των δρομολογίων, τα λεωφορεία να χαλάνε στο μέσο της διαδρομής, να μην λειτουργεί ο εξαερισμός και τους μέχρι σήμερα ελεγκτές να έχουν αποδείξει πόσο αγενώς μπορούν να συμπεριφερθούν σε πολίτη που για διάφορους λόγους δεν έχει κόψει εισιτήριο.
Παρά το γεγονός ότι ο ΟΑΣΘ έχει καταγραφεί στη συνείδηση των πολιτών ως Οργανισμός Κοινής Ταλαιπωρίας και όχι ωφέλειας( μια βόλτα αρκεί κανείς να κάνει σε ένα λεωφορείο μεσημέρι και θα το αντιληφθεί) προσέλαβε ιδιωτική εταιρεία, γνωστούς και ως “ράμπο του ΟΑΣΘ” για να πατάξει την εισιτηριοδιαφυγή που ανέρχεται στο 18%, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού με αποτέλεσμα σημαντικές οικονομικές απώλειες για την επιχείρηση.
Έλα όμως που τα στοιχεία που έβγαλαν οι ράμπο του ΟΑΣΘ διαψεύδουν την πεποίθηση αυτή καθώς σε διάστημα πέντε ημερών από τις 5 έως τις 10 Οκτωβρίου σε έλεγχο 4.789 επιβατών, σύμφωνα με στοιχεία του voria.gr, μόνο το 4,58% εξ αυτών βρέθηκε χωρίς εισιτήριο ή κάρτα, μόνο δηλαδή 211 επιβάτες από τους 4.789. ΄Ενα ποσοστό επιβατών που ανέρχεται στο 2,28% βρέθηκε με μειωμένο εισιτήριο-άρα έκοψε εισιτήριο- δεν είχε όμως το αντίστοιχο πάσο και ένα 0,22% με διπλό ακυρωμένο εισιτήριο, είχε κόψει δηλαδή εισιτήριο και το χρησιμοποίησε για μια επιπλέον διαδρομή. Σύμφωνα με την εταιρεία σεκιούριτι το 11,07% των επιβατών μόλις είδε τους ελεγκτές, ακύρωσε το εισιτήριο και ένα ποσοστό 7,31% που επιβιβάστηκε στο λεωφορείο μόλις είδε τους ελεγκτές, αποβιβάστηκε. Η διαπίστωση αυτή, δυστυχώς όμως για την εταιρεία σεκιούριτι και τον ΟΑΣΘ δεν συνιστά τίποτε άλλο παρά δίκη προθέσεων σαν αυτές που συνήθιζαν να κάνουν και οι παραδοσιακοί ελεγκτές τραμπουκίζοντας πολλές φορές επιβάτες.
Έτσι από μόνα τους τα στοιχεία διαψεύδουν τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ Χρ. Στεφανίδη που ισχυρίζεται πως η η εισιτηριοδιαφυγή φτάνει σε ποσοστό 18,38% καθώς στην πραγματικότητα μόνο ένα 5% των πολιτών που ελέγχθησαν εντός των 5 αυτών ημερών δεν είχε κόψει εισιτήριο, ποσοστό αμελητέο για μια πόλη με τέτοια ποσοστά ανεργίας, με ακριβό εισιτήριο και με δεδομένο πως τα μηχανήματα εντός του λεωφορείου δεν δίνουν ρέστα στην περίπτωση που κάποιος δεν έχει προμηθευτεί από τα εκδοτήρια.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ πάντως τονίζει πως οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και τους πρώτους μήνες θα είναι “κατασταλτικοί, προειδοποιητικοί και πάντα με ευγένεια”
Οι έλεγχοι που ξεκίνησαν πιλοτικά με περίπου 30 άτομα, και από τις γραμμές 2,3,10 και 31 που εμφανίζουν τη μεγαλύτερη πληρότητα, με ποσοστά από 40% και πάνω θα συνεχιστούν με τον αριθμό των σεκιουριτάδων σταδιακά να αυξάνονται στους 60.
