Στο πλαίσιο του αφιερώματος του alterthess.gr για τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου, φιλοξενείται συνέντευξη του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειρατές στη Θεσσαλονίκη».
Επιμέλεια: Ευγενία Χατζηγεωργίου
Σε εξέλιξη βρίσκεται στο πλαίσιο των κυβερνητικών σχεδιασμών η ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Ποια είναι η στάση σας απέναντι σε αυτά τα σχέδια;
Οι Πειρατές στη Θεσσαλονίκη βρισκόμαστε απέναντι στις ιδιωτικοποιήσεις κρατικής περιουσίας και οργανισμών. Είναι μέτρα στα οποία ο δήμος Θεσσαλονίκης που είναι ο δεύτερος πιο άμεσα θιγόμενος μετά τους υπαλλήλους θα πρέπει να πρωτοστατεί στις αντιδράσεις. Θα πρέπει να διευκολύνει το δημοψήφισμα για το νερό και θα πρέπει να πάρει σαφή θέση κατά της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού.
Το τελευταίο διάστημα ο δήμος Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζει μία «αποψίλωση» του προσωπικού λόγω διαθεσιμότητας. Τι στάση θα κρατήσετε σε σχέση με την επιμονή της κυβέρνησης να μειώσει το προσωπικό των δήμων;
Αρχικά ο δήμος θα πρέπει να επικεντρωθεί στον τομέα της εκμετάλλευσης όλου του δυναμικού του. Από εκεί και πέρα είναι γεγονός ότι μειώνεται το δυναμικό του δήμου σε σημαντικούς τομείς, αλλά στο χέρι του δημάρχου θα είναι με κατάλληλες μετατάξεις να στελεχώσει όλες τις υπηρεσίες που έχουν πρόβλημα.
Στα μεγάλα προβλήματα που θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε ως δήμαρχος Θεσσαλονίκης, εάν εκλεγείτε, είναι αυτό της καθαριότητας.
Οι Πειρατές στη Θεσσαλονίκη δεν αυταπατόμαστε… Δεν πιστεύουμε ότι σε αυτή την πρώτη μας προσπάθεια θα μπορέσουμε να πάρουμε το δήμο. Θέλουμε να πάρουμε μια τουλάχιστον έδρα στο δημοτικό συμβούλιο για να μπορέσουμε να επιφέρουμε άμεσα αλλαγές στο τομέα που δραστηριοποιούμαστε, στον τομέα της ηλεκτρονικοποίησης και της διαφάνειας.
Ποια είναι η στρατηγική διαχείρισης των σκουπιδιών σύμφωνα με το πρόγραμμά σας;
Θα πρέπει ο δήμαρχος να εκμεταλλευτεί άμεσα τα ευρωπαϊκά κονδύλια και προγράμματα όπως το “energy for mayors”. Mέσα από τέτοια προγράμματα θα μπορέσουμε να εξοικονομήσουμε χρήματα για να κάνουμε συλλογή στην πηγή και ανακύκλωση σε κεντρικά σημεία της πόλης.
Θα μπορέσουμε να κάνουμε μεγάλη καμπάνια γα την πραγματική ενημέρωση των πολιτών ώστε ο καθένας να έχει τη δυνατότητα να βοηθάει από τη μεριά του το δήμο στην συλλογή των σκουπιδιών.
Όπως για παράδειγμα με μηδενικό σχεδόν κόστος θα μπορέσει το πρόγραμμα που χρησιμοποιεί ο ΟΑΣΘ να μεταφερθεί και γα την κίνηση των σκουπιδιάρικων σε κάθε γειτονιά. Να ξέρει δηλαδή ο δημότης του κάθε δρόμου τι ώρα θα περνά το σκουπιδιάρικο και τι ώρα θα γίνεται η ανακύκλωση.
Ένα μεγάλο ποσοστό των πολιτών της Θεσσαλονίκης ζει κάτω από το όριο της φτώχειας ως αποτέλεσμα των μνημονιακών πολιτικών. Ποια μέτρα προτείνετε για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης;
Ο δήμος δυστυχώς είναι τελευταίος τροχός της κίνησης σε όλο αυτό το σύστημα. Ο δήμος μπορεί στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής να βοηθήσει κυρίως τους ανέργους απαλλάσσοντάς τους από δημοτικά τέλη και από το κόστος των μεταφορών εντός του δήμου. Δυστυχώς όμως με τα περιορισμένα κρατικά κονδύλια οι αλλαγές που μπορούν να γίνουν είναι λιγότερες από τις βασικές .
Ποια πόλη θα μπορούσε να αποτελέσει πρότυπο για τη Θεσσαλονίκη κατά την άποψή σας και γιατί;
Στον τομέα στον οποίο εκπροσωπούμε, τον τομέα δηλαδή της ηλεκτρονικοποίησης και της διαφάνειας στο δημοτικά πράγματα πρότυπο μας μπορεί να είναι τα Τρίκαλα ή ακόμη και η Θέρμη.
Όσο περίεργο και αν σας φαίνεται και οι 2 αυτές πόλεις είναι ευρωπαϊκά χαρακτηρισμένες ως έξυπνες πόλεις. Με ηλεκτρονικά συστήματα και άμεση πρόσβαση σε κάθε υπηρεσία για το δημότη. Σκοπός μας είναι να φτάσουμε να εξυπηρετούμε κάθε ανάγκη του δημότη από το σπίτι του και να μην χρειάζεται να έρθει στο δήμο για να την ολοκληρώσει.
Σαν κατάληξη θα ήθελα να τονίσω ότι οι Πειρατές στη Uεσσαλονίκη είμαστε ένα κίνημα που αποτελείται απο νέα ηλικιακά ακομματιστα άτομα που ζήτάνε την εκπροσώπηση τους στο δήμο Θεσσαλονίκης με έστω έναν δημοτικό σύμβουλο. Για το λόγο αυτό και λέμε «Στον πρώτο γύρο ψήφισε Πειρατές…».