Προσπαθώντας να δούμε όσο πιο καθαρά παρόλη τη φόρτιση το βίντεο [της θανατηφόρας τροχαίας σύγκρουσης έξω από τη Βουλή] που άφησαν να διαρρεύσει (με τι κριτήρια επιλέχθηκε από τόσα άλλα) μπορούμε να πούμε ότι :
α. το μαύρο SUV επιχειρεί αριστερή στροφή ενώ απαγορεύεται παραβιάζοντας διπλή διαχωριστική γραμμή. Η αριστερή στροφή σε δρόμο διπλής κυκλοφορίας επιτρέπεται να γίνει μόνο κάθετα στον άξονα του δρόμου ούτως ώστε να εκτεθεί το όχημα όσο λιγότερο γίνεται στο αντίθετο ρεύμα. Πριν στρίψει οφείλει να σταματήσει όσο πιο κοντά στον άξονα του δρόμου με αριστερό φλάς και ίσιες τις ρόδες. Αφότου βεβαιωθεί για την κυκλοφορία απέναντι του και τους πεζούς που ενδέχεται να κινούνται στο οδόστρωμα του κάθετου δρόμου όπου προτίθεται να στρίψει οφείλει να κινηθεί χωρίς καθυστέρηση. Στην περίπτωση που ένα όχημα έκτακτης ανάγκης επιχειρεί αυτή την κίνηση θα πρέπει να ενεργοποιήσει ηχητική και φωτεινή προειδοποίηση με αναμμένα τα φώτα διασταύρωσης. Ο ρόλος του τροχονόμου που θα έπρεπε να βρίσκεται στο σημείο είναι για να προστατέψει την ασφάλεια της κυκλοφορίας και όχι την μετακίνηση των “επισήμων”. Αν δεχτούμε το ότι δεν υπήρχε ως επιβάτης “επίσημο” πρόσωπο ο οδηγός όφειλε να ακολουθήσει τη νόμιμη οδό εισόδου στο πάρκινγκ της Βουλής.
β. Στο βίντεο βλέπουμε το μαύρο SUV αρκετές δεκάδες μέτρα πριν το σημείο όπου ήθελε να στρίψει να έχει μπει εκβιαστικά στην αριστερή λωρίδα του αντίθετου ρεύματος έχοντας αφήσει τον άξονα του δρόμου δεξιά του. Η κυκλοφορία στο ρεύμα του κινείται κανονικά και στις τρεις λωρίδες. Τη διάβαση πεζών την περνά κινούμενος στο αντίθετο ρεύμα και ελίσσεται στις τρεις λωρίδες της αντίθετης κατεύθυνσης υποχρεώνοντας τους υπόλοιπους οδηγούς να του επιτρέψουν την παράνομη κίνηση. Δεν φαίνεται να διακόπτει την κίνησή του ούτε στο πρώτο δίκυκλο που το εξαναγκάζει σε απότομο ελιγμό αποφυγής. Αν αυτό το δίκυκλο φάνηκε να αιφνιδιάζεται παρόλο που κινούνταν σε λωρίδα με μεγαλύτερη ορατότητα στο SUV αντιλαμβανόμαστε και τον μεγαλύτερο αιφνιδιασμό για το δίκυκλο του Ιάσονα. Το μαύρο SUV εμμένει στην κίνησή του και ελαττώνει (ακόμα μεγαλύτερος αιφνιδιασμός της κυκλοφορίας) κάθετα στην πρώτη λωρίδα περιμένοντας προφανώς να ανοίξουν την μπάρα του πάρκινγκ. Στον Ιάσονα δεν δόθηκε ο χρόνος να αντιδράσει στα λίγα μέτρα που αντιλήφθηκε το εμπόδιο. Να θυμίσουμε ότι οδηγός οχήματος που κινείται π.χ. με 36 χιλ/ώρα δεν είναι δυνατόν να αντιδράσει με οποιονδήποτε τρόπο πριν διανύσει 10 μέτρα.
γ. Έστω και την τελευταία στιγμή θα μπορούσε η σύγκρουση να έχει αποφευχθεί αν το μαύρο όχημα αφότου προσπέρασε το ταξί δεν καθυστερούσε να φτάσει στη μπάρα του πάρκινγκ απομακρυνόμενο από τον δρόμο. Ενώ βρισκόταν ακόμα σε κόκκινη περιοχή έπαψε να ελέγχει την κυκλοφορία γύρω του.
Για τις τροχαίες συγκρούσεις λίγες στιγμές μεταβολής της κυκλοφοριακής συνθήκης είναι αρκετές. Το SUV υψώνοντας για λίγο ένα τοίχο κάθετο στην κυκλοφορία αιφνιδιάζει το δίκυκλο μην αφήνοντάς του περιθώρια αντίδρασης.
Το βίντεο κόβεται και δεν θα μπορέσουμε να δούμε τον τρόπο που εγκατέλειψε το σημείο της σύγκρουσης, το πως αντέδρασαν οι αστυνομικοί που παρακολουθούσαν την κίνηση του μαύρου οχήματος και το άνοιγμα της μπάρας.
Ο τρόπος που κινήθηκε στις τρεις λωρίδες του αντίθετου ρεύματος δεν επέτρεπε στον οδηγό του μαύρου SUV να έχει την ορατότητα που χρειαζόταν για να αντιληφθεί την ταχύτητα με την οποία πλησίαζαν τα οχήματα της αντίθετης κυκλοφορίας. Θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει φώτα, κόρνα, φάρο ή σειρήνα για να προειδοποιήσει την κυκλοφορία για την κίνησή του. Το μαύρο SUV δεν προσπάθησε να γίνει ορατό στην υπόλοιπη κυκλοφορία.
Η υπόλοιπη κυκλοφορία δεν φάνηκε να εκπλήσσεται, προφανώς συνηθισμένη σε τέτοιες συμπεριφορές στο συγκεκριμένο σημείο. Οι αστυνομικοί το παρακολουθούν σαν κάτι καθημερινό. Κανείς δεν φαίνεται να ανησυχεί για το ενδεχόμενο σύγκρουσης. Δεν μένει αμφιβολία από την κίνηση του οχήματος το ότι ο συγκεκριμένος οδηγός είχε επαναλάβει παρόμοια κίνηση εισόδου στο πάρκινγκ. Στην κίνησή του φαίνεται η σιγουριά της ρουτίνας.
Το ογκώδες όχημα εκβιάζει την κυκλοφορία εισβάλλοντας στο αντίθετο ρεύμα και σταδιακά κερδίζει χώρο. Το μυώδες υπεροπτικό όχημα κινήθηκε αδιαφορώντας για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, θεωρώντας προτεραιότητά την δική του κίνηση έναντι των άλλων. Το ότι εγκατέλειψε το σημείο της σύγκρουσης δεν φαίνεται αντιφατικό με την κίνησή του όπως την είδαμε.
Αν συνυπολογίσουμε και την εγκατάλειψη ο οδηγός του αστυνομικού οχήματος υπέπεσε σε τόσες παραβάσεις του ΚΟΚ που αν βεβαιωνόταν κλήση για όσα φάνηκαν σε αυτό το βίντεο των λίγων δευτερολέπτων θα είχε συμπληρωθεί ο αριθμός των πόντων του point system για αφαίρεση διπλώματος.
Στο περισσότερο επιτηρούμενο σημείο του κέντρου της Αθήνας λοιπόν, οι πολυπαραβατικές οδηγικές συμπεριφορές αστυνομικών είναι τόσο συχνές και καθημερινές που κανείς δεν ανησυχεί για την επικινδυνότητά τους.
Αιωρείται μια παραπλανητική εντύπωση στο συγκεκριμένο βίντεο (και ίσως για αυτό το επέλεξαν). Εστιάζοντας στην κίνηση του SUV νιώθουμε σαν εμβόλιμη την κίνηση του δίκυκλου. Η πραγματικότητα είναι αντίστροφη από αυτή την εικόνα. Το SUV εμβολίζει με την άτρωτη κίνησή του σταθερά και αργά την κυκλοφορία, υπεροπτικά εξαιρούμενο από κανόνες. Ας φανταστούμε την εικόνα απ’ την σκοπιά του δίκυκλου του 23χρονου Ιάσονα.
cava τιπότων