Την επόμενη εβδομάδα αναμένουν τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Υποδομών σχετικά με το μέλλον του Μετρό οι εργαζόμενοι το σωματείο των οποίων (Στο αρχαιολογικό και κατασκευαστικό τομέα) παραχώρησε συνέντευξη τύπου.
Οι εργαζόμενοι δηλώνουν πως οι ανακοινώσεις για την μερική λύση που πρόκειται να δοθεί με συμφωνία της Αττικό Μετρό, του Υπουργείου και της κοινοπραξία παίρνουν ολοένα και περισσότερες παρατάσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες του σωματείου οι ανακοινώσεις του κ. Σπίρτζη αναμένονται την επόμενη εβδομάδα.
Ακόμη όμως και αν ξαναξεκινήσει το έργο σε άγνωστο, όπως λένε, χρόνο, δεν γνωρίζουν αν αυτή η μερική λύση θα διατηρεί όλους τους εργαζομένους, αν δηλαδή θα επαναπροσληφθούν όσοι απολύθηκαν (σημειώτερον στη 1 Δεκέμβρη απολύθηκαν 70 εργαζόμενοι του αρχαιολογικού τμήματος) και φυσικά ποια τμήματα του έργου θα ξεκινήσουν.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου Χ. Κυπριανίδη υπάρχουν βάσιμοι φόβοι πως εργαζόμενοι θα πεταχτούν έξω από την συμφωνία προκειμένου να μειωθεί το κόστος και να υποβαθμιστούν τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων.
Όσον αφορά τις απολύσεις, το σωματείο θα κινηθεί δικαστικά. Μάλιστα στην συνέντευξη τύπου αναφέρθηκαν στην ανακοίνωση του Υπουργείου Εργασίας που κατήγγειλε τις απολύσεις, ανακοίνωση που φαίνεται να αφήνει αδιάφορη τόσο την κοινοπραξία όσο και την Αττικό Μετρό.
Το σωματείο του Μετρό μίλησε ακόμη για τον κίνδυνο που διατρέχουν οι αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου καθώς απουσιάζει το εργατικό προσωπικό και οι εργαζόμενοι συντήρησης.
Όσον αφορά την φύλαξη η Αττικό Μετρό ήδη έχει διενεργήσει διαγωνισμό για την ανάθεση της φύλαξης σε ιδιωτική σεκιούριτι διαγωνισμός που ανήλθε στα 300.000 ευρώ.
Στον κατασκευαστικό τομέα, παρά την παύση των έργων οι εργαζόμενοι πηγαίνουν καθημερινά στα εργοτάξιο για λόγους φύλαξης και αντιμετώπισης προβλημάτων που προκύπτουν.
Κρατάμε μικρό καλάθι για όσα λέγονται δήλωσε ο Δ. Παππάς, γραμματέας του σωματείου σχετικά με την μερική λύση. ΄Διερωτόμαστε αν όσοι εμπλέκονται με το έργο είναι έτοιμοι να διαχειριστούν αντίστοιχες κρίσεις αρχαιολογικών ευρημάτων όπως στην Αγ. Σοφίας μετά από όσα προέκυψαν με τον σταθμό Βενιζέλου. Ήδη στον σταθμό έχουν παρατηρηθεί καθιζήσεις από πλημμύρες μικρής κλίμακας ενδεικτικές τι μπορεί να συμβεί.
Ερωτηθείς για την προσφυγή των έξι φορέων στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την ακύρωση της απόφαση Μπαλτά -απόφαση που αποδέχεται την πρόταση της διοίκησης του Δήμου- για τη διαχείριση των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου ο Δ. Παππάς τόνισε πως το σωματείο αποδέχεται το σκεπτικό της καθώς ίσως να λύσει προβλήματα που εμποδίζουν την συνέχιση του έργου.
Από την πλευρά του ο Π. Τσαραμπουλίδης, πρόεδρος του ΕΚΘ μίλησε για λάθος σχεδιασμό του έργου και υλοποίηση από το αμαρτωλό τρίγωνο κυβέρνησης, Αττικό Μετρό και κοινοπραξίας.
Τέλος επεσήμανε την απώλεια εσόδων για το δημόσιο και την πόλη από τη μη λειτουργία του Μετρό ενώ τέλος διερωτήθηκα πως αν η ενδιάμεση συμφωνία δεν καρποφορήσει τι θα συμβεί αν επαναδημοπρατηθεί το έργο ή αν η Ε.Ε. πάρει πίσω τα χρήματα που έχει δώσει.
