Η πρώτη θετική εξέλιξη για τους εργαζόμενους του μετρό Θεσσαλονίκης ήρθε λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι όσον αφορά τις ομαδικές απολύσεις σε μια κρίσιμη ημέρα καθώς βρίσκονται εν αναμονή συνολικά 345 απολύσεων.
Η πρώτη παρέμβαση του Υπουργού εργασίας Πάνου Σκουρλέτη ήταν να αποδεχθεί το αίτημα και να δώσει παράταση 20 ημερών σχετικά με την απόφαση επί της αποδοχής ή μη των ομαδικών απολύσεων όσον αφορά τους εργαζόμενους στο αρχαιολογικό και στο κατασκευαστικό κομμάτι του έργου και μάλιστα το μεσημέρι της Πέμπτης έφτασε στα χέρια τους και το σχετικό έγγραφο υπογεγραμμένο από τη γενική γραμματεία του Υπουργείου Εργασίας.Οι εργαζόμενοι ζήτησαν τη σχετική παράταση ώστε η νέα ηγεσία του υπουργείου να έχει το χρόνο όπως λένε να ενημερωθεί πλήρως και από τους ίδιους.
Υπενθυμίζεται πως η σχετική προθεσμία για παράταση και συνέχιση της διαβούλευσης που έδωσε ο νέος υπουργός Εργασίας, Πάνος Σκουρλέτης αφορά το αίτημα που κατέθεσε η κοινοπραξία στο Υπ. Εργασίας για να προχωρήσει σε ομαδικές απολύσεις.
Ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι στο Μετρό με την απόφαση παράτασης των απολύσεων
Όπως εξήγησε νωρίτερα στην συνέντευξη τύπου ο γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων Δημήτρης Παπάς σήμερα έληγε η προθεσμία των δέκα ημερών που δίνει ο νόμος ώστε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας είτε να αποδεχτεί, είτε να ακυρώσει, είτε να μην καλυφθεί από το φάκελο που της έχει κατατεθεί και να ζητήσει διευκρινίσεις, δίνοντας παράταση στη διαβούλευση, ειδάλως αν δεν κάνει καμία ενέργεια, η κίνηση εκλαμβάνεται ως σιωπηρή συναίνεση.
“Ξέρουμε ότι είναι μια κυβέρνηση που ανέλαβε τώρα αλλά χτυπάμε το καμπανάκι”, είπε από τη πλευρά του ο Πρόεδρος του Σωματείου Χάρης Κυπριανίδης και ζήτησε να υπάρξει πολιτική παρέμβαση.
“Οι φάκελοι των απολύσεων στάλθηκαν 23 Ιανουαρίου” είπε και άφησε αιχμές πως είναι σαν να ήθελε ο εργολάβος να πέσει επάνω στο χρονικό διάστημα όπου ορκίζεται η νέα κυβέρνηση και γίνονται οι παραδόσεις -παραλαβές των νέων υπουργείων.
“Αίτημα μας είναι να δώσει ο νέος υπ. Εργασίας παράταση για να έχει το χρόνο να ενημερωθεί πλήρως”, υπογράμμισε και προσέθεσε πως οι ομαδικές απολύσεις θα επιφέρουν μεγαλύτερες καθυστερήσεις στο έργο.
Οι εργαζόμενοι ζήτησαν επίσης να υπάρξει πολιτική διαβεβαίωση και στήριξη πάνω στην επιστολή που έστειλε η Αττικό Μετρό στην κοινοπραξία για να υπάρξει ένα προσωρινό χρονοδιάγραμμα, διάρκειας τεσσάρων μηνών από το Φεβρουάριο μέχρι το Μάιο για τη συνέχιση των έργων, μέχρι την επίλυση της διαφοράς.
“Να βεβαιώσει η κυβέρνηση πως οτι εργασίες γίνουν σε αυτούς τους μήνες θα πληρωθούν και έτσι θα καταπέσει ο φόβος που επικαλείται ο εργολάβος”, ανέφερε ο κ. Παπάς.
Επιπλέον οι εργαζόμενοι ζήτησαν να μη χαθούν θέσεις εργασίας και άφησαν αιχμές πως οι απολύσεις ενδεχομένως να γίνονται ώστε όταν συνεχιστεί το έργο η κοινοπραξία να προσλάβει νέους εργαζόμενους με χαμηλότερους μισθούς.
“Μια προσπάθεια εξεύρεσης λύσης έχει φανεί αλλά δεν μπορεί να καρποφορήσει”, υπογράμμισε ο κ. Κυπριανίδης και προσέθεσε πως “το μετρό για να έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης θα πρέπει να έχει πολιτική ομπρέλα και πολιτική θέληση”.
Από τη πλευρά του ο Πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο κατασκευαστικό τομέα του έργου Στ. Στέτσικας υπογράμμισε πως ήδη έχουν κληθεί άλλοι 50 εργαζόμενοι να υπογράψουν τις απολύσεις τους τη Παρασκευή.
“Το κύμα ομαδικών απολύσεων συνεχίζεται. Ο σκοπός της ΑΕΓΕΚ κατασκευαστικής είναι κάθε εβδομάδα να απολύει 50 εργαζόμενους μέχρι να φτάσεις τις 200 απολύσεις”, τόνισε.
“Το πρόβλημα είναι οικονομικό και διαχείρισης”, είπε ο Πρόεδρος του ΕΚΘ, Π. Τσαραμπουλίδης και εξαπέλυσε επίθεση στη διαχείριση του προϋπολογισμού από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και ιδιαίτερα στη σύμβαση που είχε υπογράψει με τους εργολάβους των οδικών δικτύων ο απερχόμενος υπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς και εφάρμοσε ο Μ. Χρυσοχοϊδης για τη κάλυψη των ελλειμμάτων που παρουσιάζουν τα διόδια.
“Τα χρήματα του προϋπολογισμού που αγγίζουν τα 1,35 δις έχουν μετατεθεί σε οδικά δίκτυα”, είπε ο κ. Τσαραμπουλίδης και προσέθεσε πως “αυτό σε συνδυασμό με τις ατέρμονες αντιπαραθέσεις του Σιμόπουλου για κομματικά οφέλη και του Γ. Μπουτάρη, είχε ως συνέπεια να σταματήσει το έργο”.
“Το έργο μπορεί να τελειώσει σε 3-4 χρόνια αρκεί να υπάρχουν τα χρήματα και να σταματήσουν οι πολιτικές σκοπιμότητες”, υπογράμμισε.
“Θα υπάρξει μια ελάχιστη πίστωση χρόνου στο νέο υπουργό, θα ζητήσουμε συνάντηση άμεσα μαζί του και μετά θα ξεκινήσουμε κινητοποιήσεις”, προσέθεσε.
Τέλος στη συνέντευξη τύπου παρευρέθηκαν η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γ. Γαϊτάνη και ο περιφερειακός σύμβουλος Κεντρικής Μακεδονίας Γ. Θεοδωρόπουλος οι οποίοι ξεκαθάρισαν πως πρόθεση της νέας κυβέρνησης είναι το μετρό να ολοκληρωθεί προς όφελος και των εργαζομένων και των πολιτών της πόλης ενώ υπογράμμισαν πως ο νέος υπουργός Εργασίας δεν θα επικυρώσει ομαδικές απολύσεις.
Κ. Μ.
Photo Credit: SOOC // Kostantinos Tsakalidis