Εν μέσω μεγάλων προβλημάτων τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας οδεύουν προς τη λήξη του πρώτου τριμήνου. Ελλείψεις σε καθηγητές και εκατοντάδες ώρες χαμένες ακόμη και στα εξεταζόμενα μαθήματα στις πανελλαδικές αποτελούν μια πραγματικότητα για τους μαθητές και τους καθηγητές.
Με βάση τα στοιχεία που έχουν δώσει στη δημοσιότητα οι διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τα συνολικά κενά αγγίζουν τους 853 καθηγητές πλήρους απασχόλησης και τους 262 μειωμένου ωραρίου. Πρόκειται για 1.115 κενά, την ώρα που έχουν εξαντληθεί οι αρχικές πιστώσεις που είχε στη διάθεσή του του Υπουργείο Παιδείας. Την ίδια ώρα οι εισηγήσεις από πλευράς κυβέρνησης και ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας προτείνουν ακόμη και την επιστράτευση εθελοντών εκπαιδευτικών, με αντάλλαγμα την εξασφάλιση μορίων για μελλοντικό διορισμό. Μάλιστα το βράδυ της Δευτέρας μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή ο Ανδρέας Λοβέρδος παραδέχθηκε πως ζήτησε κάποιες θέσεις αλλά λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας δεν της “πήρε” και αναζητεί νέες λύσεις.
Χαρακτηριστικό είναι πως μόνο στη Δυτική Θεσσαλονίκη οι μαθητές στα γυμνάσια, τα λύκεια και τα ΕΠΑΛ έχουν ήδη χάσει 1.650 ώρες ενώ στην ειδική αγωγή με αυξημένες τις ανάγκες έχουν χάσει 1.215 ώρες. Οι χαμένες ώρες μεταφράζονται σε 82 εκπαιδευτικούς στα πρώτα και σε 60 εκπαιδευτικούς στην δεύτερη. Μάλιστα πρώτη σε κενά έρχεται η ειδικότητα των φιλολόγων της ειδικής αγωγής καθώς έχουν χαθεί 370 ώρες ενώ 251 ώρες έχουν χαθεί και στο κλάδο των μαθηματικών ειδικής αγωγής. Είναι ενδεικτικό το παράδειγμα του ΕΠΑΛ Λαγκαδά όπου οι μαθητές μέχρι και σήμερα δεν έχουν διδαχθεί το μάθημα της έκφρασης- έκθεσης, ένα μάθημα που εξετάζεται στις πανελλαδικές εξετάσεις του Μαϊου. Ταυτόχρονα έντονο είναι το πρόβλημα των κενών και στα καλλιτεχνικά σχολεία, γεγονός που δημιουργεί φόβους για μαζική μαθητική διαρροή, καθώς οι μαθητές βιώνουν τη πλήρη απαξίωση των καλλιτεχνικών ειδικοτήτων.
“Κύριο χαρακτηριστικό της φετινής σχολικής χρονιάς είναι οι άπειρες χαμένες ώρες την ώρα που ήδη έχουμε διανύσει το ένα τρίτο του σχολικού έτους”, αναφέρει στο alterthess.gr η αιρετή του ΠΥΣΔΕ, Δυτικής Θεσσαλονίκης και εκπρόσωπος των ΣΥΝΕΚ, Άννα Ρογδάκη.
“Όμως τα μεγάλα ζητήματα του δημόσιου σχολείου είναι μπροστά μας”, επισημαίνει.
“Η λειτουργία των σχολείων και τα προβλήματα που δημιουργούν τα κενά, το νέο λύκειο, η τράπεζα θεμάτων, η αξιολόγηση, η εθελοντική απλήρωτη εργασία με αντάλλαγμα μόρια αλλά και οι νέες διαθεσιμότητες που θα οδηγήσουν σε νέες απολύσεις, δημιουργούν ένα σκηνικό διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης”, προσθέτει.
“Εμείς από τη πλευρά μας θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε μέσα από τα συλλογικά μας όργανα για την ανατροπή αυτής της βάρβαρης και επικίνδυνης πολιτικής για την εκπαίδευση και τον τόπο”, καταλήγει.
Photo Credit: SOOC
